[off] mini wieza i radio internetowe

Czesc,

moze troche OFF, ale potrzebuje zakupic mini wieze, co potrafilaby
takze streamowac stacje z Internetu. Macie jakies namiary???
Oczywiscie cena przystepna od 500 do 1000 zl.

--
ThinkXtra

Re: [off] mini wieza i radio internetowe

Opcja przystepna:
Jakilkowiek tablet z androidem i wifi. Duzo softu i prosta obsluga, duzy
ekran wyjscie audio do wejscia w sprzecie grajacym.

Tmek

Re: [off] mini wieza i radio internetowe

Moim zdaniem lepszym pomysłem byłoby wykorzystanie jakiegoś starego PDA
z Windowsem Mobile (ewentualnie PalmOS-em) i modułem WiFi. Wraz z
nastaniem ery nowoczesnych smartfonów i tabletów takie urządzenia
praktycznie wyszły z użycia i dzisiaj można je dostać na Allegro za
śmiesznie pieniądze (100-200 zł). Oprogramowanie do streamingu audio z
Internetu było dostępne na te systemy, nie powinno być problemów z jego
znalezieniem. Procek w rodzaju XScale 300-400 MHz wystarczy tutaj z zapasem.

Dlaczego moim zdaniem tani tablet jest tutaj niezbyt dobrym
rozwiązaniem? Miałem trochę do czynienia z chińskimi tabletami za
400-500 zł (a więc nawet nie tymi najgorszymi). O ile ich parametry
sprzętowe są nawet akceptowalne, a konstrukcja w miarę solidna, to
system pozostawia trochę do życzenia. Czasem dają o sobie znać
niedoróbki wpływające na stabilność - urządzenie potrafi się samoczynnie
zrestartować albo zawiesić. Do tego drenaż baterii jest nieporównywalnie
większy niż w przypadku tabletów renomowanych firm.

Tablet za 200 zł zapewne będzie w dodatku bez porównania mniej solidnie
wykonany niż porządne PDA, które w chwili premiery kosztowało ponad 1k zł.

W przypadku urządzeń z systemem Windows Mobile w wersji 2003SE lub
starszej trzeba pamiętać o jednym - system rezyduje w RAMdysku i
rozładowanie akumulatorka i bateryjki backupowej doprowadzi do HR.
Jednak mój stary iPAQ potrafił nieużywany leżeć nawet 2 tygodnie zanim
to się stało. Zresztą budując takie "radyjko" można zadbać o zasilanie
sieciowe.

Inny pomysł jaki przychodzi mi do głowy to zastosowanie jakiegoś
linuksowego routera i karty dźwiękowej USB. W sieci krążyły opisy kilku
takich projektów. Tylko wtedy oczywiście trzeba pomyśleć o jakimś
interfejsie. No chyba, że wystarczy nam sterownie z wiersza poleceń,
przez telnet. Sam chętnie złożyłbym coś takiego, montując w obudowie po
starym, lampowym radiu. :)

Re: [off] mini wieza i radio internetowe

Temat ciekawy, ale mało takich zabawek jest dostępnych a i cena taka
sobie, sam kiedyś o czymś takim myślałem. Jeśli masz już telewizor i to
on mógłby pełnić funkcję miniwieży - mk808 wydaje się dość atrakcyjną
zabawką, dodającą jeszcze parę innych ficzerów do TV. Nie wiem jak się
sprawuje w praktyce, ale wydaje się dość interesujące.

Pozdrawiam!

Re: [off] mini wieza i radio internetowe

Potwierdzam. Zdarza mi się wykorzystywać w ten sposób Samsunga C650.
Rozwiązanie jest o tyle fajne, że telewizor podłączony do lokalnej sieci
może nie tylko odbierać stacje internetowe (aplikacja nazywa się bodajże
vTuner) ale także odtwarzać multimedia po DLNA. Można wybrać go jako
urządzenie renderujące np. z poziomu smartfona.

Mimo wszystko nie pogardziłbym jakąś wieżą, która oferowałaby podobne
możliwości. :)

Re: [off] mini wieza i radio internetowe

W Conradzie do wyboru, do koloru:
http://tiny.pl/hkvcz

Pozdr. TC

Re: [off] mini wieza i radio internetowe

U siebie połączyłem tablet z Carfura za 250 zł do Radmora i gra pięknie.

Site Timeline