Odwrotne działanie geya.

Powitanko,

Kupiłem silnik od maszyny do szycia z pedałem regulującym obroty. Problem w tym, że jak się geya puszcza, to silnik ma max obroty. Naciśnięcie powoduje zmniejszenie obrotów aż do zatrzymania. Czy tak ma być? BTW jak tam jest zrobiona ta regulacja? Spodziewałem się jakiego triaka, a tam 2 tajemnicze cylinderki, jakaś pojemność i równolegle cewka.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

BTW jak tam jest zrobiona ta regulacja? Spodziewałem się jakiego

A w tych cylinderkach nie ma przypadkiem czarnych płytek? Coś mi świta, że grafitowe były i ich zgniatanie zmniejszało opór "cylindrów" -> przyspieszało silnik.

Miłego. Irek.N. ps. doszedł już?

Reply to
Irek.N.

W dniu 2018-04-30 o 16:29, Pawel "O'Pajak" pisze:

Od kilku wieków stosowano stos węglowy

Wygląda to jak strzykawka z tłoczkiem/cylinderek, wewnątrz której znajduje duża ilość krążków grafitowych. Krążki te są ściskane tłoczkiem także grafitowym lub mosiężnym. Jak zostają ściśnięte to oporność tego stosu węglowego maleje.

Zobacz czy jest możliwość przełożenia jakiegoś elementu tak, żeby stos był ściskany po wciśnięciu pedała, zamiast po jego zwolnieniu.

Reply to
Uzytkownik

Powitanko,

Też tak podejrzewałem, ale ten odwrotny sposób działania...

Nie.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

W dniu 2018-04-30 o 16:29, Pawel "O'Pajak" pisze:

Może kopiłeś hamulec zamiast gazu? :-) A działa chyba podobnie do mikrofonu węglowego.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

W dniu 2018-04-30 o 16:52, Uzytkownik pisze:

Z tego co pamiętam, jest też styk metalowy, który bocznikuje oporniki węglowe w pozycji maksymalnego wciśnięcia, żeby ograniczyć nagrzewanie.

Reply to
SnCu

Powitanko,

W dniu 2018-04-30 o 22:44, SnCu pisze:

Jest, tylko fascynuje mnie ten odwrotny kierunek działania pedału. Nie znam się na szyciu maszyną, może tak ma być. Jak hi-hat w perkusji;-)

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Pan Pawel "O'Pajak" napisał:

No ale jak tam jest z tym ściskanien stosu węglowego? Coś się potentegowało w mechanice i ściska przy odpuszczeniu pedału, czy węgiel z antymaterii zrobiony i malej mu opór przy ściśnięciu?

Jarek

Dnia Tue, 1 May 2018 01:01:05 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

Zapewne cos sie przelozylo w mechanice i sciska na poczatku a potem odpuszcza zamiast odwrotnie. Rozebrac, zlozyc porzadnie.

Ewentualnie ... cos w elektryce skopanego i np bocznikuje silnik zamiast w szereg ... ale to raczej malo prawdopodobne.

No chyba ze ... przemyslowa maszyna i bez nacisku ma szyc na pelnej predkosci ?

No weź, przecież Paweł zauważył by chyba, że mu lampki w domu przygasają :)

Miłego. Irek.N.

Reply to
Irek.N.

Pan J.F. napisał:

Przemysłowa maszyna ma stale obracający się silnik asynchroniczny i sprzęgło uruchamiane pedałem. To znaczy tak było w technologii równoległej do tego stosu węglowego. Dzisiaj może mieć falownik.

Dnia Tue, 01 May 2018 11:44:29 +0200, Irek.N. napisał(a):

I ogien z geja bucha :-)

W najprostszej wersji to niemozliwe, ale jesli to jakis bardziej ambitny sterownik ? W zwyklej maszynie raczej nie bylo miejsca na ambicje, a kable i zlacza wymuszaly.

W dniu 2018-05-01 o 13:25, J.F. pisze:

A może on nie jest do silnika tylko do sprzęgła?

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Powitanko,

:-) To jest malutki silniczek, pewnie od jakiegoś Łucznika. Nazywa się Tur

2, ma plastikową oś i na max(?) obrotach jestem w stanie zatrzymać go palcem. Z przemysłem to się zetknął, jak go produkowano:-) No cóż, jak bliżej poznam znaczenie słów "wolna chwila", to się nim zajmę.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Dnia Tue, 1 May 2018 18:23:44 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

No to gej jest zle zlozony.

Powinno byc tak ze najpierw jest rozwarty, potem w miare wciskania - zamyka obwod i lekko sciska stosy, potem mocniej sciska, a w koncu chyba je bocznikuje.