Odtwarzacz DVD firmy MANTA mam problem z dzwiękiem

Witam. Przyszła teściowa poprosiła mnie abym ustawił jej odtwarzacz dvd tak aby działał system dzwięku 5.1 Aktualnie ma podłączone wyjście video do telewizora kabelkiem Euro/Scart. Z obrazem wszystko ok, ale z dzwiękiem niestety lipa. Podłączyłem akurat dwie kolumienki do lewego i prawego, dzwięk jest ale bardzo słaby, muszę przykładać ucho do kolumienki żeby coś usłyszeć. Nie wiem co robić. Model odtwarzacza to DVD-007 Emperor firmy MANTA. W instrukcji jest rozrysowany schemat podłaczenia kolumienek, zastanawia mnie tylko dlaczego jest jeszcze dodatkowe urządzenie (wyglądające na rysunku na rodzaj jakiegoś wzmaczniacza) o nazwie 5.1 Amp. Czy ktoś wie o co chodzi? Zaznaczam że w pudełku był tylko dekoder, kable, instrukcja i 5 kolumienek z subwoferem (czyli 6 głośników). Proszę o pomoc, nie chcę wysłuchiwać przez pół roku jak moja przyszła teściowa gada że se z tym nie poradziłem a ktoś inny to zrobił :) HELP

Z góry dziękuję za okazaną pomoc

Reply to
kimerek

Użytkownik "kimerek" snipped-for-privacy@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:d6fo0s$9nb$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

[...] może się mylę, ale dźwięk 5.1 nie przejdzie przez Euro/Scart. Telewizor ma wejście 5.1 ?? Może masz też ustawione wyjście cyfrowe, to na analogu też nic nie dostaniesz ...

Tak sobie gdybam ;) , zajrzyj na stronki:

pozdrawiam, R.G.

Reply to
Ryszard G.

Użytkownik kimerek napisał:

I jeszcze poradzi córce kiedyś, że jak będzie chciała mieć dzieci to może kogoś innego wtedy... ;)

NO JASNE że bez wzmacniacza nic nie usłyszysz. Tak jast tylko sygnał taki jak np na wyjściu tunera (radio bez wzmacniacza) albo magnetofonu, takiego od wieży stereo. Musisz to dać na wzmacniacz, i dopiero na głośniki. Wzmacniacz może być stereo, ale zapomnij o efektach dżwiękowych. Czyli musi być wzmacniacz do kina domowego - 5 kanałów +1 poddźwiękowy i do tego zestaw głośników 5+1. Wtedy przy dobrym ustawieniu i nie najgorszym pomieszczeniu będziesz miał jak w kinie. Niestety, do tej Manty będziesz pewnie jeszcze musiał co najmniej 2-gie tyle dołożyć na głośniki i wzmacniacz.

Reply to
A.Grodecki

A.Grodecki <ag.usun snipped-for-privacy@modeltronik.com napisał(a):

Aaaaaa... Teraz rozumiem dlaczego taka niska cena tych "wynalazków", kiedyś dla kumpla odradzałem kupno tego zestawu z powodu nisko podejrzanej ceny i mało znanej firmy (jak dla mnie) więc i chyba jakości. A tu taki numer że brakuje wzmaczniacza :) Ha ha ha będę mógł powiedzieć że zrobili ją w baloona. :) Dzięki i pozdrawiam wszystkich walczących z teściowymi

Reply to
kimerek

Użytkownik kimerek napisał:

Poczekaj, jak to, jest odtwarzacz, są głośniki a nie ma wzmacniacza w zestawie????

Reply to
A.Grodecki

moze byc downmixing zrobiony i bedzie surround analogowy na wyjsciach stereo.

Reply to
PAndy

Jestes pewien ze nie ma wzmacniacza? np w subwooferze obejrzyj dokladnie czy nie ma zasilania - nie chce mi sie wierzyc by do manty dodawali pasywne glosniczki. jesli tak jest to mozna spokojnie reklamowac taki zestaw. oprocz glosniczkow powinien byc albo oddzielny wzmacniacz albo glosniczki sa aktywne albo w jednym z glosniczkow zrobili wzmacniacz.

Reply to
PAndy

Dnia Wed, 18 May 2005 15:46:36 +0000 (UTC), kimerek napisał(a):

zajrzyj na stronę:

Temat dawno rozpracowany - ZTCW nowa wersja firmware poradziła sobie z tym...

Reply to
Danny

Użytkownik "PAndy" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:d6frrl$oih$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

No właśnie, kimerek nic nie napisał jaki to typ głośników, ale jak 5.1 to na 99% jest wzmacniacz w subwooferze a poza tym pilotem w menu trzeba ustawić odpowiednio wyjscia (patrz instrukcja obsługi) no i nie zapomnij prócz kabelków sygnałowych podłączyć zasilania subwoofera ;)

podaj jaki typ głośników i za ile, bo mnie to interesuje czy subwoofer ma radio z RDS ??

pzdr. R.G.

a tak na marginesie, manta to chyba aktualnie najlepszy wybór wśród tanich odtwarzaczy, dekoduje prawie wszystko z napisami po polsku :) tylko, ze jest nowszy model manta 010 prince ale od 007 emperor prócz innej obudowy niewiele sie różni

Reply to
Ryszard G.

Danny snipped-for-privacy@interia.pl napisał(a):

Panowie, dzięki za pomoc. Co do głośniczków i wzmaczniacza to tego drugiego nie ma. W subwoferze nie ma innych wejść. Dzwięk w głośnikach jest ale bardzo cichy. Szybciej bym obstawiał brak wzmaczniacza. Dopytam się p.teściowej dokładnie, może gdzieś leży w pudle lub od początku nie było. W instrukcji na rysunku wyraźnie jest narysowane 5 glosniczków, subwofer i urządzenie 5.1 Amp (podejrzewałem że właśnie wzmaczniacz. Na forum Manty też wejdę i tam poszukam. Dzięki

Reply to
kimerek

Użytkownik "Ryszard G." snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:d6fvhj$n7a$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl... [...]

A Viva i Belwood ??

Pozdrawiam Qwinto

Reply to
Qwinto

Użytkownik "Ryszard G." snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:d6fvhj$n7a$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Subwoofer z radiem i RDS a co to niby takiego jak juz to czy odtwarzacz ma tuner z RDS

Reply to
news
[...]

Ano nic takiego właśnie, jednak sporo głośników tego nie ma A z modeli manty to tylko jeden o ile sie nie myle (MM-2500) , tylko w sklepie jeszcze nie widziałem

R.G.

Reply to
Ryszard G.

spróbuj z filmem w Xvid i opcją Qpel albo GMC.

Są na tym samym procesorze (a wiwa to w końcu belwood :-) ). CyberHome 462 jest za 199zł i podobno ma lepszy obraz, dzisiaj będę go może testował na 42" TV plazmowym przez złącze progressive scan to zdam relację, bo na razie mam przez RGB na TV 25" i jest super.

Reply to
nom