odszyfrowywanie 5 paskowych oznaczeń rezystorów

Witam. Kupiłem kiedyś taki zestaw:

i mam straszne problemy z odczytywaniem wartości. To ma 5 pasków po których za cholerę nie da się stwierdzić w którym kierunku należy je czytać. Początkowo wydawało mi się, że ten początkowy jest nieznacznie bliżej końca ale to chyba zależy jak im wyszło.

Czy jest to jakiś patent ? Sprawdzanie każdego miernikiem jest chore.

Reply to
ww

Użytkownik "ww" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:nq5sbo$opv$ snipped-for-privacy@dont-email.me...

Bez przesady - tylko 30 typów - tylko 30 pomiarów. Dasz radę. Jak to są 1% to pewnie ostatni pasek oznacza jakoś 1% i u wszystkich powinien być raki sam, ale tego nie jestem pewien, bo może sam fakt 5 pasków już to znaczy. Poza tym przypuszczam, że w większości przypadków czytanie w złą stronę da jakieś bezsensowne wartości. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Użytkownik snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@wp.pl...

Byłoby za proste. W projekcie 1k5 0603 a na płytce fabryka zmontowała rezystor na którym widzę

188. P.G.
Reply to
Piotr Gałka

Piotr Gałka snipped-for-privacy@cutthismicromade.pl napisał(a):

To standard dla rezystorów 1%:

łeś pewnie tak naprawdę 18B. 18 oznacza 150, a B oznacza mnożnik 10.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nq6jbh$ac6$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl... Piotr Gałka snipped-for-privacy@cutthismicromade.pl napisał(a):

Wyglada mi na to ... ze ktos tu nie czytal karty katalogowej :-)

Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:nq6jbh$ac6$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

Specjalnie użyłem słowa "widzę" a nie jest napisane :). P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Piotr Gałka snipped-for-privacy@cutthismicromade.pl napisał(a):

Fakt, przy tych maleństwach nie można być pewnym :)

Reply to
Grzegorz Niemirowski

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:57c6d164$0$639$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Czytał, czytał :). Chciał tylko zwrócić uwagę, że rada: "nie chcesz mieć problemów z wartością weź SMD będzie prosto" może nie być tak trafna. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Ale, kwa!, po co?

RoMan Mandziejewicz snipped-for-privacy@pik-net.pl.invalid> napisał(a):

Pewnie żeby zakodować wartość z dokładnością 1% i zmieścić się w 3 znakach.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

Domyślam się że chodzi o upakowanie oznaczenia w trzech znakach na ograniczonej powierzchni rez. 0603. Na powierzchni 0805 już da się upakować 4 cyfry, więc ten kod jest tam zbędny.

Reply to
bronek.tallar

W dniu 2016-08-31 o 15:40, Grzegorz Niemirowski pisze:

Zabawnie jest przy tym sposobie oznaczania rezystorów 2%, 5% i 10%. Te same wartości są opisywane różnymi kodami :-)

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz [kropka] pl

Na czorta druga tabela, skoro E24 mieści się na 3 znakach bez kombinacji?

No i co z szeregiem E192?

No jak się mieści na trzech znakach ? a mnożnik?

Reply to
MiSter

Dlaczego zabawne? A jak rozpoznasz w jakiej tolerancji masz dany rezystor?

Reply to
MiSter

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@pik-net.pl.invalid... Hello Grzegorz,

E24 niespecjalnie pasuje do 1%.

Ten tez nie pasuje do 1%, ale z calkiem odwrotnej przyczyny.

RoMan Mandziejewicz snipped-for-privacy@pik-net.pl.invalid> napisał(a):

No mieści się, ale my nie mówimy o E24, tylko o E96.

Chyba nie ma 3-cyfrowego standardu dla niego.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

Jasne ze jest. Omomierz sie nazywa. Szybciej sie mierzy niz odczytuje.

Reply to
Zenek Kapelinder

2 cyfry znaczące a trzecia to mnożnik. W czym masz problem? W E24 masz wie cytry znaczące tylko.

Cofnij się w wątku, kliknij na link i sprawdź, co jest w drugiej tabeli.

Ale klasy tolerancji rezystorów nie kończą się na 1%