gołębi, projekt początkujące

Chciałbym zrealizować projekt, którego celem ma być odstraszanie gołębi na balkonie. Ponieważ mam doświadczenie w programowaniu interesuje mnie rozwiązanie oparte na jakimś mikrokontrolerze. Jak podejść do tego tematu mając na względzie:

  1. Dźwięk sokoła powinien być uruchamiany w momencie zbliżenia się "intruza" do balkonu.
  2. Programowanie układu było w Visual Basic Net (jeśli jest to możliwe).
  3. Koszty nie przekroczyły 100zł.

Czy mogę liczyć na krótkie wskazówki w jaki sposób zabrać się do sprawy ew. pomocne linki w zakresie tematu?

Reply to
Maciej Tokarz

Ciężka sprawa. Radar mikrofalowy? Ultradzwieki? Zwykła czujka?

Nie. VBN działa na maszynie wirtualnej .NET. Małe kontrolery nie wspierają tego z bardzo wielu powodów. Jesteś skazany na assembler, jezyk C albo jakieś specjalizowane odmiany BASICa.

Zestaw: czujka + avr + karta sd (z nagraniem dzwieku) + głośnik oscyluje w tych granicach. Czujka chyba będzie decydująca.

Dowolny kurs programowania mikrokontrolerów. Choćby z EdW. Dowolna książka o AVR.

Reply to
Sebastian Biały

Użytkownik "Maciej Tokarz" snipped-for-privacy@my-poi.pl napisał w wiadomości news:ivvm68$h6j$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Odpusc sobie. U mnie w firmie zamontowali takie "profesjonalne" i po kilku dniach golebie mialy to gleboko w dupie. Za niedlugo system zostal wylaczony bo sie sasiedzi zaczeli skarzyc na odglosy upierdliwe zwlaszcza wieczorem jak juz jest w miare cicho na zewnatrz. Lepiej sprawdzily sie naklejone "jezyki" na parapetach

Reply to
Waldek

Pan Waldek napisał:

Jerzyki.

Jarek

Reply to
Jarosław Sokołowski

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" snipped-for-privacy@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@falcon.lasek.waw.pl...

Jeż, to taki kolczasty zwierz, a jerzyk to ptaszyna co jaskółke przypomina ;P

Pozdrawiam

Reply to
Waldek

Martwe?

Są też takie ciastka "jeżyki", można je przykleić, a potem gołębia przez łeb gazrurką. Coś jak maść na szczury.

Reply to
shg

Pan Waldek napisał:

A, chyba że tak. Myślałem, że chodzi o te ptaszyska, co je do szyb pryklejają.

Jarek

PS Czy one się nadziewają w locie na ten rożen?

Reply to
Jarosław Sokołowski
<...>

Albo Microsoft .Net Gadgeteer. Kiedys ogladalem wywiad z gosciem z MS w ktorym wychwalal to ustrojstwo, podobno proste programy mieszcza sie w tylko 64k flash...

<...>

Tomek

Reply to
Tom

E, nie do końca. Netduino

jest programowane w .net, a do tego kompatybilne z Arduino, więc można wykorzystać wykorzystać całą masę rozszerzeń stworzonych dla małej platformy. Przykłady aplikacji jakie widziałem były napisane w c#, ale może i skompilowany VBN też by zadziałał.

pzdr. j.

Reply to
Jacek Radzikowski

Słyszałem że skutecznie odstrasza powieszenie jednego martwego ptaka za nogę

tylko ten zapach

:)

Reply to
gary

Serdeczne dzięki za te informacje. Niezależnie od skuteczności rozwiązania, chcę taki projekt zrealizować dla własnej satysfakcji.

Reply to
Maciej Tokarz

Co jesz jerzyku?

- gołąbka... :-)

O różnych metodach słyszałem, faktycznie dźwięk może stać się dokuczliwy dla sąsiadów. Więcej będę mógł powiedzieć jak coś zrobię.

Reply to
Maciej Tokarz

W dniu 18.07.2011 00:50, Waldek pisze:

Wbrew pozorom "ptasi móżdżek" to całkiem złożona i inteligentna "jednostka", więc skoro jest samo "audio", bez strzałów czy innego typu działań to raczej na niewiele się to zda... :)

Reply to
Karol Z.

Karol Z. wrote: (ciap)

Moźe zraszacz...

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

W dniu 2011-07-18 09:50, Maciej Tokarz pisze:

A może się da na ultradźwiękach?

Reply to
ZeN

Wiem że to może działać na psy, ale czy gołębie również by reagowały? Takiej wiedzy nie posiadam.

Reply to
Maciej Tokarz

Dnia Mon, 18 Jul 2011 09:48:20 +0200, Maciej Tokarz napisał(a):

Jak chcesz sie pobawic, to zbubuj i oprogramuj sterownik np. do pralki. Taki swoj, wlasny z dotykowym wyswiwtlaczem. Ty bedziesz mial satysfakcje z urzadzenia, a zona z Ciebie:)

Reply to
Jacek

Balkon pozbawiony guano też jakiś efekt przyniesie :-) Nie zmienię celu, zastosowań elektroniki użytkowej jest pewnie coś koło miliona pińcet tysięcy, ale i tak trzeba zrobić pierwszy krok.

Reply to
Maciej Tokarz

Pan Maciej Tokarz napisał:

Nie żeby mi się zawsze wszystko ze wszystkim kojarzyło, ale Pan to powinien się raczej zabrać na początek za obrabiarkę sterowaną numerycznie. Polowanie na gołąbki bardziej mnie przystoi.

Reply to
Jarosław Sokołowski

ROTFL!!! Ja proszę Pana tylko skrawek tego nieba otoczyć opieką zamierzam :-)))

Reply to
Maciej Tokarz