Odlutowywanie SMD.

Witajcie.

Od niedawna zacząłem się bawić w lutowanie SMD (płyty główne z laptopów).
Do rozlutowania używam gorącego powietrza.
Zauważyłem, że o wiele prościej jest wylutować układ,
gdy położy się cieńką warstwę pasty lutowniczej (nie topnika).
Tak jakby oryginalna cyna topniała gorzej przy tej samej temperaturze HA.
Może ktoś z Kolegów podpowie mi, jak najwygodniej wylutować elementy z PCB?

Pozdrawiam.

Re: Odlutowywanie SMD.

Bo to lut PbFree i ma wyższą temperaturę topnienia.

(Jak rozumiem mówimy o obudowach pokroju QFP a nie QFN czy BGA)
Kupić bizmut, kupić cynę, kupić ołów. Zrobić stop newtona. Za pomocą
lutownicy grotowej nałożyć go na nóżki w celu podniesienia pojemności
cieplnej. Stop jest wielokrotnego użytku póki się jeszcze topi w okolicy
150.

Re: Odlutowywanie SMD.

Bo ta "oryginalna cyna" to pseudo ekologiczna kupa, czyli cyna bezołowiowa,
kiepsko się lutuje, koroduje i różne cuda się dzieją, ma też około 100
stopni wyższą temperaturę topnienia

Site Timeline