Odlaczanie dysku na usb

Witam

Mam pytanie, czy do wylaczenia przenosnego dysku twardego 2,5" podpinanego
na USB wystarczy odlaczyc zasialnie +5V, czy trzeba tez odlaczyc 2 linie
transmisyjne w USB?

Po co mi to. Mam dysk podpiety pod TV. Dysk jest uzywany 1% czasu pracy
telewizora, wiec przy kazdym uruchomieniu startuje i kreci sie dysk. Czas
uspienia jest jakis dlugi, wiec na nic sie tu nie przyda.

Chce zrobic pstryczek, uruchamiajacy dysk do czasu wylaczenia TV.
Najprosciej odcinac +5V w przewodzie USB ale nie wiem czy to wystarczy i
czy TV nie bedzie czegos wykrywac dziwnego i stad pytanie.

Opcja wypinania kabal odpada. Ma byc zwykly przycisk.

pozdro

Re: Odlaczanie dysku na usb

Kup sobie co┼Ť w tym gu┼Ťcie:

http://allegro.pl/hub-rozdzielacz-usb-7-portow-high-speed-2-0-hp4-i3046457453.html

ka┼╝dy port ma osobny pstryczek-elektryczek i na pewno jest to zrobione
dobrze. A cenowo też nie wyjdzie drożej niż samodzielne dłubanie.

Re: Odlaczanie dysku na usb

http://allegro.pl/hub-rozdzielacz-usb-7-portow-high-speed-2-0-hp4-i3046457453.html

Widzialem to.
Pstryczek nie spelnia warunkow.
Pstryk ma byc w formie przycisku, raz wcisniety dziala do momentu wylaczenia
tv, czyli zaniku napiecia. Pozniej trzeba znow wcisnac zeby dzialalo. Akurat
to nie jest problemem, tylko info o ktore pytam.

Ma ktos takie ustrojstwo jak na aukcji? Rozbieral? Co ten wylacznik
przerywa?

pzdr

Re: Odlaczanie dysku na usb
http://allegro.pl/hub-rozdzielacz-usb-7-portow-high-speed-2-0-hp4-i3046457453.html

Mo┼╝e dzia┼éa─ç, ale mo┼╝e te┼╝ sfajczy─ç dysk, jak do doupy zrobiony.
Niekt├│re mi─Ödzymordzia USB nie lubi─ů, jak na n├│┼╝kach D+ i D- jest
napi─Öcie, a zasilania niet. Kiedy┼Ť zamordowa┼éem w ten spos├│b sticka,
choć innym to nie przeszkadzało.

My jsme Borgov├ę. Sklopte ┼ít├şty a vzdejte se. Odpor je marn├Ż.

Re: Odlaczanie dysku na usb
http://allegro.pl/hub-rozdzielacz-usb-7-portow-high-speed-2-0-hp4-i3046457453.html

Dysk to chyba nie. Je┼Ťli ju┼╝ czip interfejsu. Dyska da si─Ö prze┼éo┼╝y─ç do
innej obudowy.

Re: Odlaczanie dysku na usb
http://allegro.pl/hub-rozdzielacz-usb-7-portow-high-speed-2-0-hp4-i3046457453.html

Zgadza si─Ö, napisa┼éem na skr├│ty. Cho─ç raz mia┼éem przepraw─Ö z dyskiem
kolegi: by┼é w obudowie przylutowany kabelkami do mi─Ödzymordzia. Na
szcz─Ö┼Ťcie by┼é to S-ATA, niedu┼╝o kabelk├│w ;-).

My jsme Borgov├ę. Sklopte ┼ít├şty a vzdejte se. Odpor je marn├Ż.

Re: Odlaczanie dysku na usb
http://allegro.pl/hub-rozdzielacz-usb-7-portow-high-speed-2-0-hp4-i3046457453.html

Ma┼ée ┼╝├│┼éte ludziki to maj─ů fantazj─Ö :)

Re: Odlaczanie dysku na usb

http://allegro.pl/hub-rozdzielacz-usb-7-portow-high-speed-2-0-hp4-i3046457453.html

W dyskach usb samsunga usb wchodzi bezposrednio na plytke dysku, wiec jak
jest pad to totalny.
Daja tam (dawali?) takie swoje wersje specjalne.

http://ywd.pl/wp-content/gallery/hdd-usb-samsung-piotr/hdd_usb_samsung_7.jpg

pozdro

Re: Odlaczanie dysku na usb
http://allegro.pl/hub-rozdzielacz-usb-7-portow-high-speed-2-0-hp4-i3046457453.html
do

A to ciekawostka.

Re: Odlaczanie dysku na usb

My┼Ťl─Ö ┼╝e trzeba roz┼é─ůcza─ç wszystkie 3 ┼╝y┼éy i to w kolejno┼Ťci bo wtyk
usb ma r├│┼╝ne d┼éugo┼Ťci styk├│w.

Ale mo┼╝e da si─Ö co┼Ť roz┼é─ůcza─ç w obudowie dysku tak jak to jest w
dyskach z osobnym zasilaczem. Wtedy mo┼╝na wy┼é─ůcza─ç 230v i nic si─Ö nie
wiesza ani uszkadza.

--
Piter

Re: Odlaczanie dysku na usb

Mo┼╝e wystarczy lini─Ö +5V. Kiedy┼Ť rozpinali┼Ťmy zasilanie ┼╝eby resetowac
modem usbowy GPRS bo reset programowy nie wystarcza┼é mu gdy si─Ö zwiesi┼é.
Obecno┼Ť─ç pozosta┼éych linii nie mia┼éa znaczenia.

Re: Odlaczanie dysku na usb
.. a mo┼╝e nie :(

Nie na darmo piny data s─ů kr├│tsze od power, by zasilanie stykn─Ö┼éo pierwsze.

MIa┼ée┼Ť, albo szcz─Ö┼Ťcie, albo interfejs w  wykonaniu idioten-proof ;)

Site Timeline