Odlaczanie dysku na usb

Witam

Mam pytanie, czy do wylaczenia przenosnego dysku twardego 2,5" podpinanego na USB wystarczy odlaczyc zasialnie +5V, czy trzeba tez odlaczyc 2 linie transmisyjne w USB?

Po co mi to. Mam dysk podpiety pod TV. Dysk jest uzywany 1% czasu pracy telewizora, wiec przy kazdym uruchomieniu startuje i kreci sie dysk. Czas uspienia jest jakis dlugi, wiec na nic sie tu nie przyda.

Chce zrobic pstryczek, uruchamiajacy dysk do czasu wylaczenia TV. Najprosciej odcinac +5V w przewodzie USB ale nie wiem czy to wystarczy i czy TV nie bedzie czegos wykrywac dziwnego i stad pytanie.

Opcja wypinania kabal odpada. Ma byc zwykly przycisk.

pozdro

Reply to
Tmek

W dniu 2013-02-27 12:07, Tmek pisze:

Kup sobie coś w tym guście:

każdy port ma osobny pstryczek-elektryczek i na pewno jest to zrobione dobrze. A cenowo też nie wyjdzie drożej niż samodzielne dłubanie.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

Am 27.02.2013 13:53, schrieb Tmek:

Może działać, ale może też sfajczyć dysk, jak do doupy zrobiony. Niektóre międzymordzia USB nie lubią, jak na nóżkach D+ i D- jest napięcie, a zasilania niet. Kiedyś zamordowałem w ten sposób sticka, choć innym to nie przeszkadzało.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Tmek pisze tak:

Myślę że trzeba rozłączać wszystkie 3 żyły i to w kolejności bo wtyk usb ma różne długości styków.

Ale może da się coś rozłączać w obudowie dysku tak jak to jest w dyskach z osobnym zasilaczem. Wtedy można wyłączać 230v i nic się nie wiesza ani uszkadza.

Reply to
PiteR

W dniu 2013-02-27 15:14, Waldemar Krzok pisze:

Dysk to chyba nie. Jeśli już czip interfejsu. Dyska da się przełożyć do innej obudowy.

Reply to
Mario

Am 27.02.2013 17:00, schrieb Mario:

Zgadza się, napisałem na skróty. Choć raz miałem przeprawę z dyskiem kolegi: był w obudowie przylutowany kabelkami do międzymordzia. Na szczęście był to S-ATA, niedużo kabelków ;-).

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

W dniu 2013-02-27 17:08, Waldemar Krzok pisze:

Małe żółte ludziki to mają fantazję :)

Reply to
Mario

W dniu 2013-02-27 16:59, PiteR pisze:

Może wystarczy linię +5V. Kiedyś rozpinaliśmy zasilanie żeby resetowac modem usbowy GPRS bo reset programowy nie wystarczał mu gdy się zwiesił. Obecność pozostałych linii nie miała znaczenia.

Reply to
Mario

W dniu 2013-02-28 01:38, Tmek pisze:

A to ciekawostka.

Reply to
Mario

.. a może nie :(

Nie na darmo piny data są krótsze od power, by zasilanie styknęło pierwsze.

MIałeś, albo szczęście, albo interfejs w wykonaniu idioten-proof ;)

Reply to
Miroslaw Kwasniak