Odklejanie się ścieżek przy wierceniu dremelem

Do you have a question? Post it now! No Registration Necessary

Translate This Thread From Polish to

Threaded View
Witam!
Dotąd wierciłem na wiertarką na stojaku i nie było problemów mimo dużego
bicia futerka. Przerzuciłem się na dremela i... lipa. punkty lutownicze
odchodzą od laminatu, większe punkty nie, mniejsze wszystkie(te co nie są
do niczego podłączone(połączone ze ścieżką puchną). Wiertło w obu
przypadkach to samo (1mm) dremel - wiercenie z ręki. Tępe wiertło, za
duże obroty? Może ktoś z grupowiczów miał też takie przejścia i coś  mi
poradzi?

    Z Pozdrowieniami
        Bo(o)t manager

Re: Odklejanie się ścieżek przy wierceniu dremelem
On 2009-06-12 13:49:57 +0200, "Bo(o)t_manager"

Quoted text here. Click to load it

Tak trafiłeś. To właśnie pierwszy objaw tępego wiertła.

--
DJ

PS. przy odpisywaniu na priv usun antyspamowy wpis z adresu


Re: Re: Odklejanie się œcieżek przy wierceniu dremelem
On Fri, 12 Jun 2009 15:48:10 +0200, DJ

Quoted text here. Click to load it

I wtedy robiB1% siEA% kratery przy otworach. Ostre wiertB3%o nie robi
kraterF3%w.

Pozdrawiam,
PaweB3%

Re: Odklejanie się ścieżek przy wierc eniu dremelem
W dniu 2009-06-12 13:49, Bo(o)t_manager pisze:

Quoted text here. Click to load it

Wierć przed wytrawieniem. Nic nie odchodzi.


--
pzdrv!
ggx

Re: Odklejanie się ścieżek przy wierceniu dremelem

Quoted text here. Click to load it
hmm, nie próbowałem nigdy w ten sposób, rozumiem ze po prasowaniu, nie ma
problemów z przypadkowymi zadrapaniami toneru?



Re: Odklejanie się ścieżek przy wierc eniu dremelem
W dniu 2009-06-12 16:02, nuclear2001 pisze:
Quoted text here. Click to load it


Jak ktoś robi to nieostrożnie, to ma problemy. Mi się nigdy nie zdarzyło.
Prasowanie --> wiercenie --> mycie wodą (z tłuszczu paluchów itp.) -->
dorysowywanie ubytków i błędów druku --> trawienie --> mycie benzyną.


--
pzdrv!
ggx


Re: Odklejanie się ścieżek przy wierc eniu dremelem
ggx pisze:

Quoted text here. Click to load it

Potwierdzam. Tak jest w profesjonalnych płytkarniach, wiercą płytkę
jeszcze przed naświetleniem i trawieniem. Aby mieć coś wywiercone po
trawieniu i metalizacji (czyli otwory, które nie będą metalizowane),
trzeba je oznaczyć specjalnym narzędziem w programie wierceń. A i tak
nie jest to możliwe we wszystkich płytkarniach.

--
Adam Dybkowski
        http://dybkowski.net /

We've slightly trimmed the long signature. Click to see the full one.
Re: Odklejanie sięścieżek przy wierceniu dremelem
Quoted text here. Click to load it



dodam tylko ze pod laminatem jest podkladka , ktora w domu mozna zastapic
"pilśnią"

ja wierce wiertlami z weglikow + podkladka pod laminat i nic nie odchodzi
nawet jak miedz jest pod spodem

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Re: Odklejanie się ścieżek przy wierc eniu dremelem
Quoted text here. Click to load it
wszystkie(te co nie są
Quoted text here. Click to load it

'Odchodza punkty' bo masz wysoka temperature !!!
Moze byc kilka przyczyn;
Pierwsa to oczywiscie tepe wiertlo - nastepuje 'wypalanie' otworow
raczej niz wiercenie.
Zmniejszenie obrotow zniweluje do pewnego stopnia grzanie sie wertla i
wierconego materialu.
Zaleznie od modelu i producenta, zwykly Dremel moze miec obroty wreciona
w zakresie od 12,000 do 40,000. Do wiercenia laminatu dla wiertla 1 mm
lub ponizej wystarcza nie wiecej niz 4000 obr/min.
\Zalezy tez jaki masz laminat. Jezeli podloze(laminat) jest "fiberglass"
(zywica + wlokno szklane) potrzebujesz wiertla ostrego i trwalego -
mozliwie "carbide".
Dla laminatu poliamidowego (zywica + tworzywo podobne do papieru)
wystarczy wiertlo HSS.


Site Timeline