ochrona kodu w Atmel/PIC

Na ile sa bezpieczne programy w Atmelu/PIC z włączona blokadą odczytu firmwaru? Na elektrodzie kiedyś widziałem posta, kogoś kto twierdził ze złamanie zabezpieczenia jest "banalne". Słyszałem tez o Chinczyku, ktory na eBayu robi to odpłatnie. Nie mogę znaleźć tej aukcji - ktos wie jakie sa orientacyjne koszta takiej operacji?

Reply to
Marek

W dniu 2013-02-14 15:03, Marek pisze:

Programy na te procesory sa tak banalne ze znajdziesz bez problemu magika co lepszy kod napisze za ulamek ceny ktora wydasz na odczytanie kodu.

Reply to
Wielki Elektryk

odczytanie kodu.

We flaszu nie zawsze jest sam "kod".

Reply to
Marek

W dniu 2013-02-14 15:14, Wielki Elektryk pisze:

pzdr mk

Reply to
mk

W dniu 2013-02-14 15:03 Marek napisał(a):

Hehe, nawet specjalne procesory bezpieczeństwa da się złamać niezbyt skomplikowanymi technikami. Wystarczy tylko trochę czasu i pieniędzy (6mc i ze 200k USD o ile pamiętam):

Polecam filmik z Blackhat z całym opisem procesu hackowania - przechodzenie przez siatkę mesh w pierwszej warstwie metalizacji, omijanie czujników oświetlenia, odczytywanie zaszyfrowanej pamięci kodu aż po śledzenie wykonywania w procesorze wstawiającym losowo takty opóźniające.

Reply to
Adam Dybkowski

pieniędzy

no tak, ale ta sprawa dotyczyla ukladow, których sam producent twierdzil, że sa nie do złamania, więc wysokie koszty kogoś, kto mial odpowiedni sprzet i się uparł że je zlamie sa zrozumiałe. Mi chodzi o mniej ambitne układy z tematu wątku.Jeśli kogoś to ciekawi poniżej jest kilka linkow dot. tematu:

stary art. sprzed 10 lat

opisuje m.in. metody wykorzystujace przewoltowanie mcu.

sztuczka z podswietleniem światłem uv pod kątem

Marek