ochrona kodu w Atmel/PIC

Na ile sa bezpieczne programy w Atmelu/PIC z włączona blokadą odczytu
firmwaru? Na elektrodzie kiedyś widziałem posta, kogoś kto twierdził
ze złamanie zabezpieczenia jest  "banalne". Słyszałem tez o
Chinczyku, ktory na eBayu robi to odpłatnie. Nie mogę znaleźć tej
aukcji - ktos wie jakie sa orientacyjne koszta takiej operacji?

Re: ochrona kodu w Atmel/PIC
Programy na te procesory sa tak banalne ze znajdziesz bez problemu
magika co lepszy kod napisze za ulamek ceny ktora wydasz na odczytanie kodu.

Re: ochrona kodu w Atmel/PIC
odczytanie kodu.

We flaszu nie zawsze jest sam "kod".

Re: ochrona kodu w Atmel/PIC

http://sklep.mleczko.pl/userdata/gfx/7bbd0204a6f1aa17024aaa12b37dbebb.jpg

pzdr
mk

Re: ochrona kodu w Atmel/PIC

Hehe, nawet specjalne procesory bezpieczeństwa da się złamać niezbyt
skomplikowanymi technikami. Wystarczy tylko trochę czasu i pieniędzy
(6mc i ze 200k USD o ile pamiętam):

http://www.engadget.com/2010/02/12/christopher-tarnovsky-hacks-infineons-unhackable-chip-we-pre/

Polecam filmik z Blackhat z całym opisem procesu hackowania -
przechodzenie przez siatkę mesh w pierwszej warstwie metalizacji,
omijanie czujników oświetlenia, odczytywanie zaszyfrowanej pamięci kodu
aż po śledzenie wykonywania w procesorze wstawiającym losowo takty
opóźniające.

               http://dybkowski.net/

Re: ochrona kodu w Atmel/PIC
On Sun, 17 Feb 2013 02:08:42 +0100, Adam Dybkowski
niezbyt
pieniędzy

no tak, ale ta sprawa dotyczyla ukladow, których sam producent
twierdzil, że sa nie do złamania, więc  wysokie koszty kogoś, kto
mial odpowiedni sprzet i się uparł że je zlamie sa zrozumiałe. Mi
chodzi o mniej ambitne układy z tematu wątku.Jeśli kogoś to ciekawi
poniżej jest kilka linkow dot. tematu:

http://www.avrfreaks.net/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&p96%872

stary art. sprzed 10 lat
http://www.cl.cam.ac.uk/~sps32/mcu_lock.html , opisuje m.in. metody
wykorzystujace przewoltowanie mcu.

sztuczka z podswietleniem światłem uv pod kątem
http://www.bunniestudios.com/blog/?page_id40%