Ochrona głośników

YO!!ZIOMKI!! Jak się robi zabezpiecznie głośników?? (krótko i treściwie;)

Reply to
Kapitan Hak

Ke?

  1. nie dopuszcza sie do mocowania glosnikow w krzywych podfrezowaniach
  2. oslania sie _siateczka_ z tylu jak jest obawa ze cos moze odpasc przykladowo z wytlumienia
  3. zaklada sie gril z przodu zeby membrany nie uszkodzic niechcacy
  4. nie dopuszcza sie do podania napiecia stalego na glosnik
  5. nie dopuszcza sie do podania wyzszych jak i nizszych czestotliwosci (jakich - zalezy od typu zabezpieczanego glosnika) w ilosciach przekraczajacych przyswajalnosc glosnika. Szczegolnie dotyczy to nisko i wysokotonowych. __ Pzd, Irek.N.
Reply to
Ireneusz Niemczyk

To coœ w stylu cze

Raczej miałem na myœli zabezpieczenia przeciwzwarciowe itd.

Reply to
Kapitan Hak

głośników nie trzeba przed zwarciem zabezpieczać. A co masz na myśli przez "itd"?

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Spoko, domyslilem sie, ale pierwszy raz ktos na grupie tak _zaatakowal_ ;-)

Glosnikow? Jak sie zewra to wzmacniacz sam odpali i zabezpieczy juz na dobre glosniki. ;-) Moze chodzi Ci o abezpieczenie wzmacniacza przed zwarciem wyjscia? __ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Cos mi jeszcze wpadlo do glowy... Jest taki gosc - Nelson Pass - wymyslil sobie wzmaczniacze mocy ktore mozna laczyc.... uwaga.... rownolegle! :-) Moze to jest rozwiazanie problemu? __ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

A czy to jakaś nowość? Poczytaj PDFa od TDA7294S (nie myl z TDA7294).

W rozumieniu typowych wzmacniacy o mocach rzedu 1kw to jest egzotyka. Przynajmniej mnie zakoczylo, iz mozna sobie przykladowo 30 takich polaczyc rownolegle :-)

Przegladalem pdf-a i szajs to jest, zupelnie nie ta jakos ;-). Zauwaz ze z kolejnych wykorzystuje sie tylko stopien mocy, a wejsciowy pracuje tylko jeden - jak gdyby mastera. Z rozwiazaniu Passa masz podlaczyc rownolegle wejscia i wyjscia. One naprawde pracuja CALE rownolegle.

__ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Moze szybki bezpiecznik, o ile mechanicznie by przetrzymal.

__ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Nieraz by się przydało. Ostatnio na imperezie w pewnym studenckim klubie, który na wieczór przejeliśmy , mój kolega próbujać wyjaśnić sytuacje braku zasilania efektów na "dance florze" wtyknął kabel bez wtyczki do gniazdka . Coś pierdo..... , po czasie okazało się, że do drugiego końca kabla była podłączona kolumna typu Altus 150 :( - głośnik niskotonowy rozwalony .

Ciekawe czy jakieś zabezpieczenie by go uratowało ?

Reply to
Piotr Chmiel