Obudowa metalowa z otworami według wzoru [1 szt .] - gdzie najlepiej??

Hej!!

    Potrzebuję zrobić obudowę metalową z otworami pod gniazda, LCD itp na
panelu przednim i z tyłu. Chodzi o możliwe najtańsze wykonanie 1 sztuki
(cele hobbystyczne). Jak temat ugryźć? Ja w sumie widzę 4 opcje i nie
wiem, która będzie najlepsza, najtańsza i najbardziej realna...
1) czy jest gdzieś w necie sklep, który oferuje gotowe (standardowe)
obudowy, ale z dodatkową usługą wycinania otworów zgodnie z projektem??
2) czy może lepiej kupić obudowę standardową i gdzieś "na miejscu"
poszukać fachowca, który mi ją powycina??
3) czy może nie ma szans na wycinanie we własnym materiale i trzeba
zamówić nowe elementy, wycięte i wygięte tak, aby pasowały do innej
obudowy??
4) czy może od razu najlepiej narysować sobie projekt własnej obudowy i
zlecić komuś wygięcie i wycięcie kilku blach i mieć to, co chcę??

Proszę o opinie, jak Wy tego typu sprawy załatwiacie. Prosiłbym też o
namiary na jakieś firmy - zwłaszcza te, w których można załatwić coś
przez sieć, albo te z okolicy Gliwic... Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

  Konop

Re: Obudowa metalowa z otworami według wzoru [1 szt.] - gdzie najlepiej??
UBF%ytkownik Konop napisaB3%:

Laser albo woda. Czyli metody ciEA%cia, poszukaj kto w okolicy tnie20%
laserem albo wodB1% i ile to ciEA% bEA%dzie kosztowaB3%o - jak dasz radEA%
20%
sporzB1%dziE6% projekt pB3%yty w jakimB6% mechanicznym CAD-zie to samo ci=
EA%cie20%
wyjdzie groszowe a gB3%upiego dwuwymiarowego (do ciEA%cia projekt 3D nie =

jest potrzebny) DXF-a kupEA% darmowych programF3%w potrafi stworzyE6%.

--20%
Darek

Re: Obudowa metalowa z otworami według wzoru [1 szt.] - gdzie najlepiej??

Wycięcie w metalowej obudowie oczywiście jest technicznie możliwe.
Jednak będzie to dość drogi zabieg. Dodatkowo będzie to wymagało
polakierowania obudowy po całym zabiegu.
Rozważ wycięcie na frezarce zgrubnych otworów i zakrycie wszystkiego
zaślepką z innego materiału np. laminatu grawerskiego lub pleksi.
Wycinanie laserowe tych materiałach jest dość prostym i tanim zabiegiem.
UmoĹźliwia rĂłwnieĹź wykonywanie napisĂłw.

Paweł

Re: Obudowa metalowa z otworami według wzoru [1 szt.] - gdzie na jlepiej??

przez
Prosisz, masz :) http://www.armel.pl/ Daawno temu zamawiałem u nich obudowy
i byłem bardzo zadowolony.
Wojtek

--
sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

Re: Obudowa metalowa z otworami według wzoru [1 szt.] - gdzie najlepiej??

    Armel jest trochę śmieszny, dokładną specyfikację obudĂłw moĹźna dostać
dopiero po ich zakupieniu. A poza tym chyba nikt nie czyta tam listĂłw
e-mail.

Agent

Re: Obudowa metalowa z otworami według wzoru [1 szt.] - gdzie na jlepiej??

Jeśli chodzi o seryjne obudowy, to dziwne. Miałem z nimi kontakt lata temu,
jeszcze byli na Dzierżona (czy jakoś tak). Ale obudowę zrobił taką jak
chciałem, z projektu odręcznego :) To mała firma, może lepiej dzwonić,
raczej nie siedzi cały dzień przed kompem :)
Wojtek

--
sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

Re: Obudowa metalowa z otworami według wzoru [1 szt.] - gdzie najlepiej??

    Znajomy chciał sprawdzić czy obudowa się nada, ale dostał informację Ĺźe
wymiary dostanie po zakupie bo inaczej sam sobie może ją zrobić :)
Skończyło się na zrobieniu obudowy z systemy profili i zatyczek/ścianek.
Ja dopominałem się o katalog o miesiąc i dałem sobie spokój.

Agent

Re: Obudowa metalowa z otworami według wzoru [1 szt.] - gdzie najlepiej??

Jak ja nie lubię takich stron www.
Kolejna firma ukrywająca swój cennik tylko dla wybrańców: "dostępne po
zalogowaniu". To nawet w TME da się bez zalogowania sprawdzić ceny.