Obs?uga kart SDHC przez uC który pracowa? z karta

Cześć. Powiedzcie mi proszę, jak jest różnica w obsłudze przez uC np AVR kart SD zwykłych od SD High Capacity SDHC?

Jeśli mam napisane funkcje działające na kartach np 512M i podłącze do uC kartę oznaczona SDHC to czy aby została ona obsłużona?

Jeśli nie to co należy zmienić w oprogramowaniu, aby zadziałało?

Reply to
slawek7

W dniu 02.07.2009 13:42, slawek7 pisze:

Zazwyczaj nie zadziala, SDHC to inny standart, co za tym idzie inna inicjalizacja karty i inna wspolpraca. Ale przeciez gotowy soft znajdziesz na wszystkie popularne mikrokontrolery.

Reply to
T.M.F.

niektóre karty SDHC mają mozliwość pracy w trybie SD przycinając wtedy swoja pojemnośc do 2G (maksimum jakie obsługuje standard SD)

Reply to
qlphon

Oprocz wielu drobnostek, masz jeszcze taka sprawe ze mniejsze karty moga miec FAT16, a HC to juz FAT32.