Obrona pracy inżynierskiej

Wyobraźcie sobie, że na pewnej Politechnice Państwowej (kiedyś
renomowanej), niedawno bronił pracę inżynierską pewien facet(kierun
ek
elektronika). Podczas obrony wyszło, że facet nie zna .... prawa
Ohma!! Tak, tak, to nie są żarty!! Jak sądzicie, obronił czy nie?

Re: Obrona pracy inżynierskiej
Hello Stachu,

Myślę, że obronił.

 RoMan
Re: Obrona pracy inżynierskiej
erunek
e?
BINGO !!

Re: Obrona pracy inżynierskiej

http://www.youtube.com/watch?v=rp8hvyjZWHs
;)

Re: Obrona pracy inżynierskiej

:)))
Dobry byl gosc wrzucajacy sobie na glowe cegly...

Re: Obrona pracy inżynierskiej
[ciach]
Ja byłem na obronie pracy doktorskiej na Polibudzie warszawskiej.
Facet opracował metodę dokładnego pomiaru dużych odległości pomiędzy wieżami
triangulacyjnymi dalmierzem laserowym.
Brał pod uwagę siłę wiatru, wilgotność, temperaturę, ciśnienie itp, itd.
Wyszła mu dokładność poniżej 1 mm na kilometr.
Wtedy wstał jakiś magister i stwierdził: "ale przecież te wieże bujają się
na wietrze".
Chwilowa konsternacja. Po czym wstał profesor promotor i stwierdził: "To
zostało uwzględnione" i zamknął dyskusję.
Obronił?

Re: Obrona pracy inżynierskiej

A niech się bujają. Byle by czas pomiaru był krótszy od czasu w jakim
czubek wieży pokonuje 1mm :-) Wynik pomiaru będzie się bujał razem z
wiatrem ;-)

Pewnie tak.

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: Obrona pracy inżynierskiej

Mierzyłeś coś dalmierzem geodezyjnym.?
Tam pomiar składa się z dwu lub 3 pomiarów (zliczanie najpierw długich
impulsów, potem poprawki -
ile krótkich imulsów mieści się w ramach jednego długiego i ew. jeszcze
trzeci raz) - to tak w uproszczeniu.
Pomiar może trwać kilka sekund.
Więc cały pomysł pracy doktorskiej można o kant sosny :)

Re: Obrona pracy inżynierskiej

A czy ja gdzieś pisałem o dalmierzu geodezyjnym ? ;-) Chyba na nim świat
się nie kończy. Może właśnie doktorant wpadł na jakąś zupełnie inną
metodę pomiaru :-) I za to nie tylko doktorat ale i Nobel się należy ;-)

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: Obrona pracy inżynierskiej

Rzeczywiście, nie napisałem, że temat dotyczył dalmierza geodezyjnego (chyba
f-my Wild).
Podejrzewam, że gdyby doktorant się tłumaczył w miarę sensownie, nie byłoby
sprawy.
Nie takie doktoraty powstawały..
Cały dowcip polegał na ucięciu sprawy przez profesora.
Pozdrawiam,
Andrzej
P.S. Przeczytałem przy okazji mój poprzedni post i zauważyłem, że źle
opisałem metodę pomiaru (to już tyle lat, a przecież sam pracowałem przy
opracowaniu takiego dalmierza). W rzeczywistości następuje modulacja fali
kolejno kilkoma częstotliwościami i mierzy się różnicę faz fali wychodzącej
i przychodzącej - najpierw zgrubnie, a potem dokładniej)

Re: Obrona pracy inżynierskiej

Sam napisałeś "Brał pod uwagę siłę wiatru" no to chyba zostało to
uwzględnione?

Widzę na przykład jak z mierzenia siły wiatru i przyspieszenia w
punktach pomiarowych stosunkowo łatwo uzyskać dane wystarczające do
wyznaczenia "zera" pomimo tego, że wiatr dmucha i wieże się bujają...
Jaki więc problem widzisz?

Re: Obrona pracy inżynierskiej

Technicznego problemu nie ma, ale to doktorant powinien tak odpowiedzieć
a nie promotor chyba, że doktorant nie ma pojęcia co znajduje się w jego
pracy.
c.b.d.u.
:)
K.

Re: Obrona pracy inżynierskiej

Jak napisałem poprzednio pomiar może trwać kilka sekund.
Więc nie da się nic zmierzyć (podobno odchylenia triangulów mogą przekraczać
metr).
Nie napisałem tego poprzednio, ale siła wiatru była mierzona tylko po to,
aby wprowadzić poprawkę
do nader skomplikowanego wzoru na prędkość światła. Co również, nawet
teoretycznie niewiele dawało,
bo wiatr mógł być inny na triangulach i pomiędzy nimi.

Re: Obrona pracy inżynierskiej

Wcale bym się nie zdziwił, jeśli by ten "zabujany" profesorek, czy magister
jak piszesz, uwalił...
Nie na darmo przysłowie "Uczył Marcin Marcina..." nie tylko się nie
starzeje, ale wręcz, nabiera aktualności...
Można odnieść wrażenie, że jak za średniowiecza... jeszcze trochę, a znów
słonko zapylać będzie wokół ziemi, a twierdzących inaczej na stos...
Za dużo wiesz, nie buńć taki mundry, mundżejszy od psora... tfu, magistra...
No właśnie, magister chce doktora uwalić... o tempora,  o mores...

Re: Obrona pracy inżynierskiej

Nie uwala sie doktorantow innego profesora, bo potem on uwali naszych.
Jego malpy, jego cyrk.
Inzynierow tez to dotyczy - skoro promotor go dopuscil, to widac nalezy sie
tytul.

Czasem bywaja tez inne sytuacje - slucham seminarium doktoranta, tak sie
patrze - co on wlasciwie zrobil, opisal metode wykorzystywana przez program
X firmy Y, poparl wynikami obliczonymi przez ten program, gdzie tu miejsce
na doktorat ?
A potem sie dowiaduje ze on pracuje w firmie Y i opracowal algorytm uzywany
w X.

A potem jeszcze trafisz na formaliste ... doktorat musi miec teze i jej
dowodzic, wiec program nie moze byc podstawa doktoratu.

J.

Re: Obrona pracy inżynierskiej

Myślę że zasłużenie obronił. Jeśli sam pomiar jest na tyle krótki żeby
ruch czubka wieży nie wpływał na wynik (co nie znaczy że sam pomiar musi
dać dokładną odległość pomiędzy nieruchomymi wieżami), można wykonać
cała serię pomiarów trwająca kilka-kilkadziesiąt sekund i wyniki
opracować przy pomocy metod statystycznych. W ten sposób można
odfiltrować całkiem znaczne zakłócenia.

pzdr.
j.

Re: Obrona pracy inżynierskiej
u nas w szkole na obronie pracy dyplomowej technika, wszedł JAnusz,
któru mocno minął się z powołaniem. Dostał pytanie na które nauczyciele
znali odpowiedź: Gdzie Ty teraz pójdziesz. JAnusz zgodnie z prawdą
powiedział na Katolicki Uniwersytet Lubelski. To było jedyne pytanie na
obronie. dostał 3 i wyszedł. :)
Wszedł jako pierwszy, więc dopadł go tłum. I co zdałeś? co tak krótko?
co pytali? Zdałem - odpowiada, pytali gdzie idę. Co odpoweidzaleś? Nooo
że na KUL.... Następny wchodzi na obronę i zamiast dzieńdobry mówi że
też z Januszem na KUL idzie...
:)

Tak więc wszystko jest możliwe, a nawet na demotywarorach był obrazek,
sugerujący że za 10 lat na maturze będzie trzeba pokolorować słonia.
Fajnie się będą "dzieci" miały w szkołach, tylko że ich
świadectwa/dyplolmy przez takie numerki stają się niepotrzebnym świstkiem

ToMasz

Re: Obrona pracy inżynierskiej

Odwracając logikę:
Obecnie poprawna odpowiedź na egzaminie powinna brzmieć - "chcę wyjechać do
Chińskiej Republiki Ludowej".:)

Re: Obrona pracy inżynierskiej
(kierunek
 nie?
re nauczyciele
e na
tak krótko?
? Nooo
ówi że
azek,
łonia.
świstkiem
echać do

Tam gościu nie byłby bez szans. Chińscy inżynierowie to to świato
wy
TOP. Poważnie!!

Re: Obrona pracy inżynierskiej

Stasiu.