obrĂłbka PCB - Page 2

Re: obróbka PCB
?

Użytkownik "kogutek"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ii29s9$gmm$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Krawędź musi być prostopadła żeby idealnie przylegała do obudowy

Re: obróbka PCB

I będzie na 99 procentach obwodu Coś chcesz przekombinować. Jak teraz ręcznie
ktoś szlifuje to w życiu nie zrobi idealnie. Jak mogą być otwory osląbiajace i
one nie przeszkadzają to coś innego tez nie bęzdie przeszkadzało.

Re: obróbka PCB
?Użytkownik "kogutek"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ii2avm$jhq$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

przez ten 1% przecieknie mi zalewa która uszczelnia układ i całość jest na
śmietnik, przerabiam temat od 2 lat i uwierz mi że ręczne szlifowanie
załatwia sprawę.

Re: obróbka PCB
?Użytkownik "kogutek"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ii2avm$jhq$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

otwory osłabiające są poza obrysem płytki

Re: obróbka PCB
Ale cała reszta będzie idealnie przylegać - miejsce wyłamania to będzie
w sumie jakieś 6-8mm obwodu. Co przy średnicy 20mm daje tylko ~10%.

Jeszcze jedno co mi chodzi po głowie, ale wymagałoby wykonania
specjalnego narzędzia i ze 2 otworów w płytce do przytrzymania - 4
ostrza umieszczone na obwodzie koła - ruchem obrotowym można by wycinać
płytki.

Re: obróbka PCB
?Użytkownik "Michoo"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ii2bcu$pa9$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

niestety o 10% za dużo

nie ma miejsca na żadne otwory

Re: obróbka PCB

One mogą być w panelu - ważne, żeby narzędzie miało ustaloną oś obrotu
wokół każdej płytki. Wtedy wykrawanie sprowadzałoby się do umieszczenia
narzędzia w otworach - ostrza umieszczone lekko skośnie same by
przylgnęły do powierzchni bocznej - i przekręcenia. Jakby je dobrze
spasować i zrobić na wymienne ostrza to powinno działać nieźle. No i
oczywiście w zestawie rękawice odporne na przecięcie dla pracownika ;)

Re: obróbka PCB
?Użytkownik "Michoo"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ii2c9p$r4p$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Obawiam się że takie rozwiązanie spowoduje "wyrwanie" płytki z pakietu, nie
ma jej za bardzo jak złapać, myślałem nawet o prostej frezarce CNC która
wycinała by płytki z pakietu, niestety rozwiązanie kosztowne i pracochłonne.

Re: obróbka PCB

Produkcja ma to do siebie ze szkłem tyłka nie da się obetrzeć.

Re: obróbka PCB
Jeżeli będą po 2 ostrza przesuwające się jak w nożyczkach to nie powinno.

Ale prościej by było umieścić otwory, które potem zostaną zalutowane,
albo nawiercić na 1/2..2/3 grubości laminatu

Re: obrĂłbka PCB

Znam 2 sposoby.
Lepszy i droższy to taki, żeby zrobić specjalną tokarko-szlifierkę z
automatycznym centrowaniem tej płytki. Przy tysiącach sztuk na tydzień
ja bym się na to zdecydował. Zaleta to powtarzalnośc i idealny kształt
okrągły, nie do uzyskania nawet frezarką CNC do PCB.
Sposób drugi (sam stosuję) to takie oferezowanie płytki, aby mostki były
szersze ale miały grubość 0.3-0.5mm i były od strony "niewidocznej".
Wtedy ich zeszlifowanie z nadmiarem będzie szybkie, bo nie musi być
precyzyjne, zupełnie nie będzie wpływało na kształt obrysu na prawie
całej grubości PCB. Warunek techniczny jest taki, że firma która frezuje
te pcb musi umieć nie tylko wyfrezować, ale precyzyjnie w miejscach
mostków niedofrezować (nie na wylot).

A. Grodecki

Re: obrĂłbka PCB
ďťżUĹźytkownik "Andgro"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4d44b719$0$2453$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Też o tym myślałem, chciałem zastosować 3 gumowe rolki, zamocowane w taki
sposób aby mogły odskoczyć na mostku, obracając się powoli obracały by
płytkę nad powierzchnię szlifierki w bardzo małej odległości , każdy
wystający fragment został by zeszlifowany. Trzeba by wykonać uchwyt
centrujący z 3  wystających prętĂłw, płytka łapana była by z gĂłry i z
dołu na
dosyć elastycznej powierzchni, pręty cofały by się i następowało by
obracanie płytki.

Tutaj jest problem finansowo-technologiczny, firma ktĂłra wykonuje PCB wierci
jednocześnie kilka pakietów, jeden na drugim, przy takiej ilości znacznie
przyśpiesza to realizację zamówienia, obawiam się że frezowanie po jednym
pakiecie zwiększyło by cenę usługi.

Re: obrĂłbka PCB

Niekoniecznie. Frezowanie to nie odwierty przed metalizacją. Otwór w
głąb można zrobić niemal na długość wietła, ale frezowanie w głąb to
poważny problem technologiczny. Raczej frezują Ci pojedyncze druki na
końcu procesu. Eldos?

Za darmo tego problemu nie rozwiążesz.
Możesz tez kupić sobie frezarkę cnc i samodzielnie frezować te koła.
Policz sobie ile Cię kosztuje frezowanie pcb w firmie w której
zamawiasz. Założę się że dużo lub bardzo dużo. Prosta frezarka cnc z
wrzecionem chłodzonym woda szybo się zwróci. Można kupić juz od 12
tysięcy. I będziesz miał frezarkę do innych celów też. To niesamowicie
uniwersalne urządzenie.

A. Grodecki

Re: obrĂłbka PCB
ďťżUĹźytkownik "Andgro"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4d44c0e3$0$2500$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

jakiś czas temu rozmawiałem z nimi na temat frezowania na pewną
głębokość,
gość stwierdził że frezują kilka naraz, nie wiem czy mówił prawdę.

nie mówiłem że chcę to zrobić za darmo

i to chyba będzie najlepsze rozwiązanie, wykonał bym stół w walcami pod
każde kółeczko żeby się nie wyginało podczas końcowego docinania, możesz
wskazać miejsce gdzie za te pieniądze można kupić frezarkę CNC ? mam
nadzieję że to nie urządzenie domowej roboty albo chiński wyrób ?

Re: obrĂłbka PCB

Nie. Wsadz tam stol prozniowy (poczytaj jak LPKF to robi). Wszystko
bedzie sie wtedy ladnie trzymac podczas frezowania.

--
Jerry1111

Re: obrĂłbka PCB

moĹźesz

Za te pieniądze to tylko chiński wyrób lub 95% z chińskich podzespołów
(lub importowanych z Chin). jeśli chcesz duży stół, wrzeciono z
ceramicznymi łożyskami chłodzone cieczą, to przygotuj 30 tysięcy złotych
co najmniej, bo 15 tysięcy złotych za jakąkolwiek maszynę do produkcji
to jest tyle co nic.
W cenach zorientujesz się np na Allegro. Nazwy firm, które przychodzą mi
do głowy to Megaplot i Setron.
Jeśli kupisz wyrób z chińskich częściach, możesz spodziewać się potrzeby
drobnych korekcji mechanicznych (wypoziomowanie osi do płaszczyzny
stołu, korekcja płaszczyzny stołu). Ale po ich wykonaniu, co zajmuje 1
dzień, masz maszynę która parametrami nie odbiega od markowych.
Zresztą praktycznie każda maszyna, nawet markowa, wymaga pewnych
poprawek po zakupie, ne mówiąc o regulacjach, więc nie ma w tym nic
nadzwyczajnego.

A. Grodecki

Re: obrĂłbka PCB
ďťżUĹźytkownik "Andgro"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4d457a6b$0$2444$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

moĹźesz

Miałem wątpliwą przyjemność przez kilka lat instalować chińskie maszyny
do
obróbki metali, krawędziarki, gilotyny, wykrawarki, na szczęście do laserów
nie doszło, jakość tych maszyn była porażająca, wykonanie fatalne,
materiały
bardzo niskiej jakości, maszyny nie były ich pomysłu ale nawet nie potrafili
skopiować dokładnie, wprowadzali własne uproszczenia, po mimo wizyty
pracownika tamtejszej fabryki przez kilka miesięcy nie udało mu się
doprowadzić do tego Ĺźeby maszyna pracowała idealnie,  a wszystko na koniec
zaszpachlowane i pomalowane, wyrobiłem sobie już zdanie o ich maszynach i
będę stronił jak tylko mogę, wolę 20letnie  Japońskie.

Re: obrĂłbka PCB
W dniu 2011-01-30 19:46, blur pisze:
po mimo wizyty pracownika tamtejszej fabryki przez kilka

Nie mówimy o skomlikowanym urządzeniu, jakiejś tokarce precyzyjnej,
tylko o zwykłym ploterze frezującym cnc, prostym jak cep. Jeśli śruby,
prowadnice i łożyska są markowe, rama jest ze spawanego żeliwa, to poza
korekcją wymiarów nie ma co poprawiać.
Jeśli kupisz przechodzona obrabiarkę, to zapłacisz majątek za jej
regenerację.

A. Grodecki

Re: obrĂłbka PCB

Ten problem został już dawno rozwiązany.
Potrzebujesz nieco bardziej skomplikowany wykrojnik do laminatu. Taki,
który po wycięciu krążka wciska go ponownie w otwór.
Po zmontowaniu pakietu wystarczy lekko nacisnąć i wpadnie płytka o
idealnie gładkich krawędziach.

Paweł

Re: obrĂłbka PCB
ďťżUĹźytkownik "Paweł"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ii3602$nqt$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

firmy robiące PCB oferują takie usługi ?

Site Timeline