obróbka PCB

W dniu 2011-01-30 00:21, blur pisze:

Znam 2 sposoby. Lepszy i droższy to taki, żeby zrobić specjalną tokarko-szlifierkę z automatycznym centrowaniem tej płytki. Przy tysiącach sztuk na tydzień ja bym się na to zdecydował. Zaleta to powtarzalnośc i idealny kształt okrągły, nie do uzyskania nawet frezarką CNC do PCB. Sposób drugi (sam stosuję) to takie oferezowanie płytki, aby mostki były szersze ale miały grubość 0.3-0.5mm i były od strony "niewidocznej". Wtedy ich zeszlifowanie z nadmiarem będzie szybkie, bo nie musi być precyzyjne, zupełnie nie będzie wpływało na kształt obrysu na prawie całej grubości PCB. Warunek techniczny jest taki, że firma która frezuje te pcb musi umieć nie tylko wyfrezować, ale precyzyjnie w miejscach mostków niedofrezować (nie na wylot).

Reply to
Andgro

?Użytkownik "Michoo" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ii2c9p$r4p$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Obawiam się że takie rozwiązanie spowoduje "wyrwanie" płytki z pakietu, nie ma jej za bardzo jak złapać, myślałem nawet o prostej frezarce CNC która wycinała by płytki z pakietu, niestety rozwiązanie kosztowne i pracochłonne.

Reply to
blur

blur snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Produkcja ma to do siebie ze szkłem tyłka nie da się obetrzeć.

Reply to
kogutek

W dniu 30.01.2011 02:07, blur pisze:

Jeżeli będą po 2 ostrza przesuwające się jak w nożyczkach to nie powinno.

Ale prościej by było umieścić otwory, które potem zostaną zalutowane, albo nawiercić na 1/2..2/3 grubości laminatu

Reply to
Michoo

Użytkownik "Andgro" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d44b719$0$2453$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Też o tym myślałem, chciałem zastosować 3 gumowe rolki, zamocowane w taki sposób aby mogły odskoczyć na mostku, obracając się powoli obracały by płytkę nad powierzchnię szlifierki w bardzo małej odległości , każdy wystający fragment został by zeszlifowany. Trzeba by wykonać uchwyt centrujący z 3 wystających prętów, płytka łapana była by z góry i z dołu na dosyć elastycznej powierzchni, pręty cofały by się i następowało by obracanie płytki.

Tutaj jest problem finansowo-technologiczny, firma która wykonuje PCB wierci jednocześnie kilka pakietów, jeden na drugim, przy takiej ilości znacznie przyśpiesza to realizację zamówienia, obawiam się że frezowanie po jednym pakiecie zwiększyło by cenę usługi.

Reply to
blur

W dniu 30.01.2011 01:13, blur pisze:

Ale cała reszta będzie idealnie przylegać - miejsce wyłamania to będzie w sumie jakieś 6-8mm obwodu. Co przy średnicy 20mm daje tylko ~10%.

Jeszcze jedno co mi chodzi po głowie, ale wymagałoby wykonania specjalnego narzędzia i ze 2 otworów w płytce do przytrzymania - 4 ostrza umieszczone na obwodzie koła - ruchem obrotowym można by wycinać płytki.

Reply to
Michoo

W dniu 2011-01-30 02:26, blur pisze:

Niekoniecznie. Frezowanie to nie odwierty przed metalizacją. Otwór w głąb można zrobić niemal na długość wietła, ale frezowanie w głąb to poważny problem technologiczny. Raczej frezują Ci pojedyncze druki na końcu procesu. Eldos?

Za darmo tego problemu nie rozwiążesz. Możesz tez kupić sobie frezarkę cnc i samodzielnie frezować te koła. Policz sobie ile Cię kosztuje frezowanie pcb w firmie w której zamawiasz. Założę się że dużo lub bardzo dużo. Prosta frezarka cnc z wrzecionem chłodzonym woda szybo się zwróci. Można kupić juz od 12 tysięcy. I będziesz miał frezarkę do innych celów też. To niesamowicie uniwersalne urządzenie.

Reply to
Andgro

Użytkownik "blur" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ii28d9$ekh$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Mam taki pomysł na małe usprawnienie wyrównywania. Robisz z blachy koszyczek o kolistym dnie o średnicy takiej jak płytka i wysokości koszyczka 1-2 cm. W ściance bocznej wycinasz nacięcia do samego dna w miejscach gdzie na płytce są trzymacze. Jeśli trzymacze mają 1mm, to zrób nacięcia szersze o kilka milimetrów. Tak, żeby płytkę dało się ściśle włożyć w koszyczek do samego dna, a trzymacze wystawały przez wycięcia w ściance bocznej. Wtedy pracownik trzyma koszyczek z włożoną w niego płytką w ręku i może wyrównywać ją szybciej, "ślizgając" frezem po obwodzie dna koszyczka. W zależności od typu freza, dno koszyczka może mieć w tym miejscu większy promień tak, aby oś freza ślizgała się po większym promieniu, a część robocza freza zbierała trzymacze płytki wzdłuż pożądanego obwodu płytki.

Jeśli produkcja jest w tysiącach to można koszyczek zamontować w maszynie, która automatycznie dosunie do niego frez w miejscu trzymacza płytki, sfrezuje, odsunie frez, obróci koszyczek do następnego trzymacza, sfrezuje itd.

Reply to
yabba

Użytkownik "Andgro" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d44c0e3$0$2500$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

jakiś czas temu rozmawiałem z nimi na temat frezowania na pewną głębokość, gość stwierdził że frezują kilka naraz, nie wiem czy mówił prawdę.

nie mówiłem że chcę to zrobić za darmo

i to chyba będzie najlepsze rozwiązanie, wykonał bym stół w walcami pod każde kółeczko żeby się nie wyginało podczas końcowego docinania, możesz wskazać miejsce gdzie za te pieniądze można kupić frezarkę CNC ? mam nadzieję że to nie urządzenie domowej roboty albo chiński wyrób ?

Reply to
blur

?Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ii2gn3$pc$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

obawiam się że po kilku dniach z koszyczka by nie wiele zostało, po prostu by go zeszlifowali.

Reply to
blur

Użytkownik "blur" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ii2h5c$9qd$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Zależy jaki byłby to frez. Jeśli taki z częścią roboczą o większej średnicy niż część gładka (oś freza), to tak jak pisałem można pod miejscami na trzymaki płytki, powiększyć średnicę dna koszyczka. Wtedy część gładka freza "jeździ" po metalu nie niszcząc go zbyt szybko, a część robocza niweluje resztki trzymaków. Koszyczek stanowi rodzaj wzornika, po którym pracownik szybko przesuwa frez i nie musi martwić się o precyzyjne prowadzenie narzędzia.

Reply to
yabba

Ten problem został już dawno rozwiązany. Potrzebujesz nieco bardziej skomplikowany wykrojnik do laminatu. Taki, który po wycięciu krążka wciska go ponownie w otwór. Po zmontowaniu pakietu wystarczy lekko nacisnąć i wpadnie płytka o idealnie gładkich krawędziach.

Paweł

Reply to
Paweł

Użytkownik "Paweł" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ii3602$nqt$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

firmy robiące PCB oferują takie usługi ?

Reply to
blur

Część firm oferuje taką usługę. Przy dużej ilości płytek wykrawanie jest znacznie tańsze niż frezowanie. Pozwala uzyskać również większą dokładność małym kosztem. Proponuję jednak wykonać wykrojnik we własnym zakresie. Pozwoli się to uniezależnić od jednej firmy wykonującej PCB. Koszt zrobienia wykrojnika może być bardzo różny w zależności od stopnia skomplikowania i trwałości.

Paweł

Reply to
Paweł

Nie. Wsadz tam stol prozniowy (poczytaj jak LPKF to robi). Wszystko bedzie sie wtedy ladnie trzymac podczas frezowania.

Reply to
Jerry1111

Musi to na Rusi. Te 0.2 mm różnicy nie czyni. A jak czyni, to szlifuj dalej.

W dniu 2011-01-30 01:18, blur pisze:

Jeśli taki V-rowek jest frezowany frezem z taką końcówką (frez grawerski?) to frezować to można pod kątem (pochylić głowicę frezarki) aby krawędź płytki była prostopadła.

Agent

Reply to
Agent Orange

V-cut robi się tarczką a nie frezem. Są tarczki z jednym skosem i wtedy krawędź ważna może być prostopadła. Ale - moim zdaniem - nie jest to konieczne, na 1/3 wysokości wymiar będzie i tak dobry a to wystarczy do szczelnego (dla zalewy) połączenia.

Użytkownik "Paweł" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ii3cfa$ntp$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

napisz na priv Twój adres mi wywala

Reply to
blur