obrĂłbka PCB

Do you have a question? Post it now! No Registration Necessary

Translate This Thread From Polish to

Threaded View
ďťżWitam
Mam w firmie problem z obróbką mechaniczną płytek PCB, może podpowiecie mi
jakieś rozwiązania ?
Są pakiety po kilkanaście obwodów drukowanych na jednej płytce, obwody są
okrągłe, wielkości 2zł monety, najpierw montujemy SMD, później są
lutowane
przewody, następnym etapem jest wyłamanie obwodów z pakietu, niestety
krawędzie kółeczek muszą być idealnie równe więc pracownik siada przy
szlifierce i zeszlifowuje “trzymacze” , problem w tym że trzeba tego
zrobić
kilka tyś tygodniowo a praca jest bardzo niewdzięczna, macie jakiś pomysł na
usprawnienie tej czynności lub jej automatyzację ? za naprawdę dobry pomysł
przewidujemy gratyfikację.


Re: obróbka PCB

Quoted text here. Click to load it
PCB, moĹźe podpowiecie mi
Quoted text here. Click to load it
p�ytce, obwody s�
Quoted text here. Click to load it
montujemy SMD, później s� lutowa
Quoted text here. Click to load it
niestety
Quoted text here. Click to load it
wi�c pracownik siada przy
Quoted text here. Click to load it
problem w tym Ĺźe trzeba tego zrobi
Quoted text here. Click to load it
jaki� pomys� n
Quoted text here. Click to load it
naprawd� dobry pomys�
Quoted text here. Click to load it
Przprojektować płytkę zeby po wylamaniu mieściło się w obrysie


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet /

Re: obróbka PCB

Quoted text here. Click to load it
Obrys frezują czy w jakiś inny sposób robią. A jeśli frezują to jaki gruby frez


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet /

Re: obróbka PCB
?Użytkownik "kogutek"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ii27vg$bqu$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Quoted text here. Click to load it

Obrys jest frezowany, pozostają tylko 4 trzymacze  szerokości ok. 1mm
dodatkowo osłabione nawiertami wewnątrz.


Re: obróbka PCB

Quoted text here. Click to load it
Jeszce napisz jaka średnica freza a najlepiej prześlij rysunek jpg albo coś
podobnego na mój adres to ci pokażę jak to poprawić
snipped-for-privacy@vp.pl

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet /

Re: obróbka PCB
Quoted text here. Click to load it

Mam taki pomysł na małe usprawnienie wyrównywania. Robisz z blachy koszyczek
o kolistym dnie o średnicy takiej jak płytka i wysokości koszyczka 1-2 cm. W
ściance bocznej wycinasz nacięcia do samego dna w miejscach gdzie na płytce
są trzymacze. Jeśli trzymacze mają 1mm, to zrób nacięcia szersze o kilka
milimetrów. Tak, żeby płytkę dało się ściśle włożyć w koszyczek do samego
dna, a trzymacze wystawały przez wycięcia w ściance bocznej. Wtedy pracownik
trzyma koszyczek z włożoną w niego płytką w ręku i może wyrównywać ją
szybciej, "ślizgając" frezem po obwodzie dna koszyczka. W zależności od typu
freza, dno koszyczka może mieć w tym miejscu większy promień tak, aby oś
freza ślizgała się po większym promieniu, a część robocza freza zbierała
trzymacze płytki wzdłuż pożądanego obwodu płytki.

Jeśli produkcja jest w tysiącach to można koszyczek zamontować w maszynie,
która automatycznie dosunie do niego frez w miejscu trzymacza płytki,
sfrezuje, odsunie frez, obróci koszyczek do następnego trzymacza, sfrezuje
itd.

--
Pozdrawiam,

yabba


Re: obróbka PCB
?Użytkownik "yabba"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ii2gn3$pc$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...


Quoted text here. Click to load it

obawiam się że po kilku dniach z koszyczka by nie wiele zostało, po prostu
by go zeszlifowali.


Re: obróbka PCB
Quoted text here. Click to load it

Zależy jaki byłby to frez. Jeśli taki z częścią roboczą o większej średnicy
niż część gładka (oś freza), to tak jak pisałem można pod miejscami na
trzymaki płytki, powiększyć średnicę dna koszyczka. Wtedy część gładka freza
"jeździ" po metalu nie niszcząc go zbyt szybko, a część robocza niweluje
resztki trzymaków.
Koszyczek stanowi rodzaj wzornika, po którym pracownik szybko przesuwa frez
i nie musi martwić się o precyzyjne prowadzenie narzędzia.

--
Pozdrawiam,

yabba


Re: obróbka PCB
Hello blur,


Quoted text here. Click to load it

SATLAND robil mi nacięcia, które nazywali V-cut. Łamie się praktycznie
bez œladu.


--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
We've slightly trimmed the long signature. Click to see the full one.
Re: obróbka PCB
?

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomoœci grup
dyskusyjnych:1873562985.20110130005832@pik-net.pl...


Quoted text here. Click to load it

Może coœ więcej ? jak to wyglšda ?


Re: obróbka PCB

Quoted text here. Click to load it
wykrojnikiem robi się wcięcie na 1/3 grubości


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet /

Re: obróbka PCB
Hello blur,


Quoted text here. Click to load it

Krawędź płytki jest lekko skośna i jest to bardzo czyste cięcie w
kształcie V na jakieś 2/3 grubości płytki.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
We've slightly trimmed the long signature. Click to see the full one.
Re: obróbka PCB
?Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:999816499.20110130010732@pik-net.pl...


Quoted text here. Click to load it

czyli odpada, muszę mieć całą krawędź prostopadle, nie może być skosu.


Re: obróbka PCB
Hello blur,


Quoted text here. Click to load it

Musi to na Rusi. Te 0.2 mm różnicy nie czyni. A jak czyni, to szlifuj
dalej.


--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
We've slightly trimmed the long signature. Click to see the full one.
Re: obróbka PCB
W dniu 2011-01-30 01:18, blur pisze:
Quoted text here. Click to load it


Jeśli taki V-rowek jest frezowany frezem z taką końcówką (frez
grawerski?) to frezować to można pod kątem (pochylić głowicę frezarki)
aby krawędź płytki była prostopadła.

Agent

Re: obróbka PCB
Hello Agent,


Quoted text here. Click to load it

V-cut robi się tarczką a nie frezem. Są tarczki z jednym skosem i wtedy
krawędź ważna może być prostopadła. Ale - moim zdaniem - nie jest to
konieczne, na 1/3 wysokości wymiar będzie i tak dobry a to wystarczy do
szczelnego (dla zalewy) połączenia.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
We've slightly trimmed the long signature. Click to see the full one.
Re: obróbka PCB
Hello blur,


Quoted text here. Click to load it

http://en.wikipedia.org/wiki/Depanel#Pizza_cutter_.2F_V-cut


--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
We've slightly trimmed the long signature. Click to see the full one.
Re: obrĂłbka PCB
W dniu 30.01.2011 00:21, blur pisze:
Quoted text here. Click to load it
Bardzo schematycznie:
http://img214.imageshack.us/img214/2401/asdxb.png
czerwone to otwory, niebieskie to nacięcie frezem na 1/3 grubości
laminatu (niekonieczne, ale ułatwiające sprawę).

Dzięki temu płytka wyłamuje się już poza obrysem okręgu i nie trzeba
szlifować, aczkolwiek nie jest idealnie kołem ;)

--
Pozdrawiam
Michoo

Re: obrĂłbka PCB
ďťżUĹźytkownik "Michoo"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ii2980$hkt$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Quoted text here. Click to load it


Niestety ale musi być idealny okrąg bez wcięć do wewnątrz


Re: obróbka PCB

Quoted text here. Click to load it
grubo�ci laminatu
Quoted text here. Click to load it
obrysem okr�gu i nie trzeba
Quoted text here. Click to load it
do wewn�trz
Quoted text here. Click to load it
dlaczego?

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet /

Site Timeline