obcięcie anteny samochodowej

czy Ktoś tu się orientuje może jak zbudowana jest taka typowa drutowa antena radiowa do samochodu? nie mieści mi się w garażu, ma z 80 cm długości, chcę ją obciąć do połowy... co się stanie?

Reply to
identifikator: 20040501

Użytkownik "identifikator: 20040501" snipped-for-privacy@go2.pl napisał w wiadomości news:hjpi7b$20f$ snipped-for-privacy@nemesis.news.neostrada.pl...

Spadnie jej skuteczność.

Reply to
William Bonawentura

William Bonawentura pisze:

w odbiorze rmf fm - mikroskopijnie. jakbyś chciał z niej nadawać - każdy milimietr sie liczy. ToMasz

Reply to
ToMasz

A co na to zasada wzajemnosci anten ?

Zapewne mowa o tym że manipulacja na długości anteny zmienić może znacząco WFS. co w antenie odbiorczej przełoży się na stratę sygnału na niedopasowaniu a w antenie nadaczej może się przełożyć na serwis stopnia końcowego nadajnika na skutek przeciążenia tranzystorów.

Reply to
Jd.