Nvidia GEForce8400+TV Curtis 2102

Witam.
Wiem, że temat różnego typu złącz - kompozytowych lub komponentowych był
na
forach wałkowany ze 100x, ale nie pomogło mi to w rozwiązaniu mojego
problemu.

Mam kartę graficzną GeForce 8400. W niej wyjście SVideo 7pin. (w instrukcji
podpisane jako wyjście HDTV). Do tego stary polski telewizor marki Curtis
model:2102. Jedyne złącze w tym TV to SCART.

Do karty dołączono krótki kabelek svideo-3x cinch (czerwony, zielony,
niebieski). Domyślam się, że to wyjście RGB. (może się mylę?). Czy w
gnieździe SCART w/w telewizora istnieją połączenia umożliwiające
podpięcie
takiego sygnału?

Dodatkowo gdzieś znalazłem kabel Svideo (4pin) -> scart (ok.5m).
Przełączyłem kartę, żeby wysyłała sygnał w formacie Composite. Obraz
jest
wtedy kolorowy, ale słabej jakości. W szczególności na ostrych krawędziach
widać strzępiące się niebieskie i czerwone paski - z czego one wynikają?

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Re: Nvidia GEForce8400+TV Curtis 2102

Zapewne jest to sygnał komponentowy YPbPr (co można sądzić po opisie
HDTV w instrukcji karty). Twój telewizor nie ma takiego wejścia sygnału.

jest
krawędziach

Czy masz jeszcze trzecią opcję w konfiguracji karty graficznej: S-video?
Zapewne na gniazdku 7-pinowym karta może wystawić taki sygnał
(rozdzielone luminancja i chrominancja, z oddzielnymi masami). JeĹźeli
również w TV jest odpowiednia opcja (akceptowanie sygnału S-video na
złączu SCART) - to da nieco lepszą jakość obrazu niż sygnał kompozytowy.
Potrzebujesz tylko kabelek S-video<->SCART albo kabelek
S-video<->S-video (czasem takie złącze jest zwane także hosiden) oraz
przejściówkę S-video/RCA<->SCART.

Re: Nvidia GEForce8400+TV Curtis 2102

Dzięki za pomoc.

Ustawiłem S-video. Jakość obrazu przy oglądaniu filmów jest teraz bardzo
dobra. Tylko ciągle pozostaje to niebieskie smużenie na krawędziach dużych
kontrastów. Np gdy na czarnym tle widać biały napis, to jego brzegi
"strzępią" się na niebiesko. Małych napisów w ogóle nie sposób odczytać.
Co
ciekawe, eksperymentowałem z różnymi odmianami systemu PAL (PAL-B PAL-I PAL-
G), przy niektórych obraz jest czarno-biały, ale za to idealny.
Czy może to być problem słabej jakości kabla? (przypominam, że ma 5m)

Pozdrawiam

Re: Nvidia GEForce8400+TV Curtis 2102
Telewizory analogowe majB1% niskB1% rozdzielczoB6%E6 obrazu i juBF%. Za to
plamka siEA% B3%adnie rozmywa i DIVX nie jest pikselowaty, tylko
realistyczniej plamkowaty. Dlatego podoba Ci siEA% jakoB6%E6. Ja teBF% tak
miaB3%em.

Site Timeline