[NTG] Taka sobie retrospekcja

W takim razie ja się zgłaszam do ciebie po dotację. Ile mnie dofinansujesz w ramach wspierania polskiego przemysłu?

Jakby co, to tu jest numer konta: BPH 91 1060 0076 0000 3310 0015 4960

Myślę, że w ciągu 30 lat prześcignę samsunga (aczkolwiek bez gwarancji).

Reply to
Zbych

No też mam wrażenie, że jesteśmy czasami świętsi od papieża, a gdzie indziej się trochę mniej certolą.

Tylko, że wiele wyrobów konsumenckich jest w tej chwili tylko projektowanych w Europie a i tak fizycznie wykonane w Chinach, a to jak wiadomo, miejsc pracy u nas nie tworzy :(

Reply to
Grzegorz Krukowski

Tworzy. Chinczyki to sa eksperci od Ctrl-C Ctrl-V, ale projektowanie u nich nie bardzo idzie. Poza tym lean manufacturing to dla nich czarna magia. Wiec jest duzo roboty nie tylko w projektowaniu, ale i w tlumaczeniu chinczykom jak to robic, zeby wyjsc na swoje.

A miejsca pracy? Montowac w kraju. Czemu niektore firmy nie maja problemu z wyciekiem IP pomimo robienia wszystkiego w Chinach?

Reply to
Jerry1111

Powitanko,

Zostan urzednikiem, ten rzad jak malo ktory stwarza taka szanse. A ze nigdy nie widzialem ogloszenia o pracy w jakiejkolwiek instytucji panstwowej, to znaczy, ze nabor jest wylacznie przez znajomosci.

Przy kazdym tankowaniu grubo ponad polowe odpalam urzednikom, ktorzy w ramach wdziecznosci utrudniaja mi zycie, od kazdej rzeczy ktora kupie, oddaje 23% na te pol miliona darmozjadow. Zostan jednym z nich.

No to musialbys cos robic i to w dodatku cos sensownego. Nie wypowiem sie n/t Diory, ale sporo firm zostalo udupionych tylko po to, by ich nie bylo i nie stanowily konkurencji. Przyklad? Prosze bardzo: Sprzedano chyba wszystkie cukrownie. Nabywca je pozamykal. Wariat? Alez skad, poprostu Niemiec sam produkuje cukier i mu konkurencja nie potrzebna. Ale zeby za bardzo NTG nie bylo: Tonsil, Unitra, Elemis, wspomniana Diora, Zaklad produkcji lamp elektronowych. Tonsil sobie niezle radzil, jedna z pierwszych spolek na Gieldzie, Unitra - mam ich katalog TTLi i CMOSow z poczatku lat 70 i z tego samego okresu katalog TI, nie odstawalismy wtedy, Elemis zainwestowal w nowoczesna linie montazowa i padl, Lampy byly produkowane, byli ludzie, ktorzy sie na tym znali. Wiem, niszowe zapotrzebowanie, ale czemu Litwini moga je produkowac, a nie my. Nie wykluczam, ze te w/w firmy byly zle zarzadzane, ale nie zrobiono nic, zeby im nie przeszkadzac w wyjsciu na prosta. Ludzi madrych, zdolnych, z ogromna wiedza u nas troche jest, poprostu szkoda, ze nie maja jak konkurowac z takim chocby wspomnianym przez Ciebie Samsungiem.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Źle mnie zrozumiałeś. Ja nie chcę otwierać urzędu, tylko firmę. I oczekuję hojnych (bezpośrednich) dotacji od tych, którzy uważają że państwo powinno wspierać polski przemysł (elektroniczny).

Oj tam, zawsze może mi się nie udać. Ale co wezmę dotacji to moje.

Słowo klucz - wtedy. Na początku lat 90 nadal mieliśmy to samo co w 70. Nasłuchałem się różnych historyjek od gościa, który pracował w tewie, np. jak próbowali oszukać philipsa, że mają lepsze możliwości technologiczne, żeby w nich zainwestował.

Reply to
Zbych
Reply to
Grzegorz Niemirowski

Powitanko,

Ale dlaczego tylko od nich? Ja np. finansuje partie polityczne, na ktore nie tylko nigdy nie glosowalem, ale ktore dzialaja tez na szkode panstwa i moja. Nie mialbym nic przeciwko przesunieciu tych pieniedzy np. na reanimowanie Tonsilu, ktory mial wszelkie szanse byc konkurencyjnym dalej. I bardzo bym sie cieszyl z tego sukcesu nie majac z tego zadnych osobistych korzysci.

Unijne chyba sa do wziecia.

No i zainwestowal w zarowki, raczej nie stracili na tym. Teraz ciekaw jestem co bedzie dalej. Typowy polski scenariusz to Philips zamyka fabryke w RP i tlucze swoje euro"ekologiczne" swietlowki u siebie, albo w Chinach. Nasze wladze graja w pilke i maja w dupie jakastam firme. Scenariusz porzadany, to wladze poreczaja kredyt na rozwoj technologii i produkcje power LEDow, a managerowie, ktorzy za lapowy doprowadzili do upadku firmy nie moga znalesc pracy nawet przy sprzataniu ulic.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Bo to oni chcą wsparcia dla firm? Jak chcą to niech wyłożą kasę ze swoich kieszeni.

Jeśli to taki dobry biznes, to sam im poręcz. Ja nie chcę, żeby na moje konto rząd poręczał komuś kredyty.

Reply to
Zbych

Grzegorz Niemirowski snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Jeśli chodzi o upadek polskiej elektroniki, przykład Diory jest lekko nietrafiony, firma reaktywowa się czas jakiś temu - produkuje fajny sprzęcik audio, głośniki, przymierzają się do robienia wzmacniaczy lampowych audio - proszę zerknąć na stronkę :

. Pozdro i trochę wiary w polską myśl techniczną.RR.

Reply to
Robert R

Dnia Thu, 29 Dec 2011 14:05:24 +0100, Artur(m) napisał(a):

Ale spojrz szerzej - przemysl elektroniki konsumenckiej w calej Europie upadl. Pieniadze wyrzucone w bloto ?

Szczegolnie ze te fabryki telewizorow pod parasolem i tak by pewnie padly pare lat temu - nowe technologie za drogie, a kineskopow nikt nie chce.

Chociaz ... no niby teraz mamy kraj miodem i telewizorami plynacy :-)

Dnia Sat, 31 Dec 2011 02:39:25 +0100, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

w 70. w 80 odstawalismy troszeczke, a w 90 chyba juz bez szans na dogonienie. Troche wina Jaruzela (zatrzymana dekada), troche z socjalizmu - ale czy w ogole byla szansa na utrzymanie sie, czy trzeba by bylo na badania i rozwoj przeznaczac tyle co TI ? I miec takiz zbyt na swoje produkty.

moze i mozemy, ale widac sie nie oplacalo. Nisza, ile pracownikow mozna na tym utrzymac i jak dlugo jeszcze ?