NTG. Czy w Biosie można wyłączać karte sieciową?.

Nie za bardzo problem na tą grupę ale co tam.

Robiłem koledze formacika, no i oczywiście na 5 płytkach które dostał ze
sklepu (parę lat do tyłu) jest kupa różnych badziewi, ale oczywiście tego co
trzeba czyli driverów do płyty głównej nie ma.

Płyta głowna to ASRock K7VT2:
http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=K7VT2

Ściągnąłem ze stronki wszystkie podane sterowniki.

Pierwszy - "4 in 1" nie działa wogóle ( postanowiłem ściągnąć 3 pozostałe
skoro jeden zbiorczy nie działa).
Drugi - audio driver działa - głośniczki pięknie grają.

No i 3 i 4 nie wiem jak odpalić....(zalezy mi głównie na driverze do lan-u).

Po wypakowaniu folder z driverem do lanu wygląda tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fa632224fea5ead2.html

a gdy klikam na "winsetup" wyskakuje:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d8aa8b2d9f6adaa0.html

"Can not find proper NIC, klick OK to exit program"

I teraz tak kombinuje, bo kolega używa jakiejś takiej dziwnej radiowej
bezprzewodowej sieci z TPS-y, a wygląda to tak że syganał radiowy  idzie z
takiego pudłą - taki aby router, a do kompa jako odbiornik jest wpięty na
USB taki aby pendrive (który jest zamiast kabla z wtyczką sieciową).

Stąd tez nie wiem czasami czy aby gniazdo sieciowe które jest zintegrowane w
płycie głównej nie jest czasami jakoś w biosie wyłączone (stąd tez moje
pytanie czy zintegrowana kartę sieciową można wyłączać w biosie) i dlatego
wyskakuje mi to tajemnicze "NIC" bo komp nie widzi karty sieciowej, czy może
ten driver po prostu jest zwalony i wywala takie ostrzeżenie...

No chyba że jeszcze inaczej jakoś się trzeba za to zabrać ....?

Może ktoś natknął się przypadkiem na taki problem i udzieli koledze jakiejś
porady ....

Endriu

Re: NTG. Czy w Biosie można wyłączać karte sieciową?.
[ciach]
Na pytanie z tematu: zalezy od BIOSu, ale w niektorych mozna, poszukaj
czegos zwiazanego z LAN, powinno byc "on" lub "auto".

Sterowniki sprobuj sciagnac te:
http://www.viaarena.com/Driver/VIA_4in1_443v.zip
To soft bezposrednio os producenta chipsetu, i zalecany przez niego do
Twojego czyli KT266. Ew. mozesz jeszcze poszukac pojedynczych
sterownikow na stronie jw. (www.viaarena.com).

--
Marcin "Ahmed" Gala
m.gala(maupa)interia.pl