nprawiam oscyloskop Metrix OX734

sobie

Spalił się powielacz, robię na piechotę nowy
zastanawia mnie napięcie wyjsciowe, które wydaje się być zbyt duże
gdybym zrobił cały powielacz jak na schemacie.

http://piterpro.private.pl/2012-11-02_160501.png

podejrzewałbym zbyt mocne sterowanie powielacza jednak
napięcia w zasilaczu na listwie zgadzają się :/

http://piterpro.private.pl/2012-11-02_160340.png

Na razie po zrobieniu dwóch ogniw powielacza mam anodowe 4kV.
Oscyloskop świeci niby normalnie (może zbyt ciemny jest, nie wiem jak
świecił orginalnie) wszystko działa, nic się nie grzeje.

--
Piter

Re: nprawiam oscyloskop Metrix OX734
Dzień dobry

Mam bardzo silne przekonanie, że wszystko jest OK. Tego typu lampy
pracują z napięciem anodowym rzędu 10 kV. Nie udało mi się co prawda
znaleźć danych Twojej lampy, ale inne, podobne (D14-120, D14-160,
D18-120, E14-100) mają Ua na poziomie 10 kV.
To by się nawet zgadzało:
1.  5 stopni powielacza napięcia 2 kV.
2. Znacząco przyciemniony obraz.

Na twoim miejscu sprawdziłbym czułość tego oscyloskopu, podając na
wejście sygnał o znanej amplitudzie. Znaczący wzrost czułości będzie
oznaczać zaniżenie Ua.

To tyle tak na początek. Zmontuj ten powielacz do końca i uruchom
urządzenie. Ciekawe, jaki będzie efekt ;-)

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Re: nprawiam oscyloskop Metrix OX734

Tytułem wyjaśnienia - użyłem skrótu myslewowego - pisżąc Ua miałem na
myśli napięcie P.P.O. - napięcie przyspieszania po odchylaniu.

Krzysztof Kucharski

Re: naprawiam oscyloskop Metrix OX734

acha, podziekował pięknie kapeluszem zamiatając :)

w poniedziałek w pracy zaatakuję go znowu.

--
Piter

Re: naprawiam oscyloskop Metrix OX734
Dobry wieczór

Na zdrowie :-)

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

P.S. Z uwagi na uszkodzenie oryginalnego powielacza sugeruję odpalanie
nowego stopień po stopniu. Może lampa nie ma już prózni? W celu
sprawdzenia czułości toru X sugeruję uzycie kalibratora tegoż z innego
oscyla.

K.

Re: naprawiam oscyloskop Metrix OX734

zaatakowałem i jest nieźle, tadam :)
nic nie spaliło się jak narazie

napięcie od 10200v ciemny do 9950v jasny (jakby kto był ciekaw).

--
Piter

Re: naprawiam oscyloskop Metrix OX734

A tak swoją szosą stwierdzam że te oscyloskopy metrix to trochę badziewne
są.
Kilka ich widziałem,  jeden sam uzywam. Mają przesłuchy między kanałami, na
rysowanym przebiegu nanoszą się ślady z niezbyt dobrze odfiltrowanego
zasilania albo zakłocenia co powoduje że linia nie jest zbyt ostra. Lupa
czasowa to jakieś nieporozumienie.
W porównaniu do Hamega z tego samego okresu czy do leciwego grundiga który
jest dwie-trzy  dekady starszy te metrixy wypadają cieniutko.

Marek

Re: nprawiam oscyloskop Metrix OX734

Napewno nie masz prawidłowych wskazań amplitudy. O ile  nie kręciłeś nic
wzmacniaczami.
Ten oscyloskop ma P.A 12kV.
Mam go i serwisówkę do niego.