Nowy polski procesor - Page 9

Re: Nowy polski procesor

Są w systemie na dysku, w katalogu, który służy do pracy i zapisywania
bieżących danych. Nie na wymiennym nośniku danych. To różnica. Zasadnicza.

Re: Nowy polski procesor

a z kropką z przodu, czy bez?

--
DJ

Re: Nowy polski procesor

Ja mialem z Maciem jakies 4h stycznosci, i wywarl mieszane uczucia,
ale przyznam ze pozytywy tez byly.
Ale Win95 takie zle nie bylo.

A co robiles ? Bo schematy, plytki, pisanie programow - mozna bylo.

Moze kwestia "sciezki rozwojowej", ale ja tam klalem na wszystkie kolejne
wersje :-) Dwa kroki naprzod, jeden w tyl, dziesiec w bok - byle inaczej.
Traumy nie mialem w starszych wersjach, ale tego polepszenia jakos nie
potrafie dostrzec :-)

J.

Re: Nowy polski procesor

MacOS w wersji 9 i wcześniejszych po prostu nie miał wielozadaniowości.
Jak się program wykrzaczył, to faktycznie można było się popłakać --
nie pozostawało nic, tylko reset całego komputera.

Walił czasem po oczach niebieskimi ekranami, ale gdy się któryś program
zwiesił, to często dawało się przynajmniej zapisać dane z pozostałych.
Postęp znaczący w stosunku do wszystkiego, co było wcześniej (od Apple
i od Microsoftu).

Re: Nowy polski procesor

tyle, że z mojego doświadczenia, wykrzaczalność MacOs to był ułamek
wykrzaczalności windy. Pewnie, wtedy jeszcze Apple miało dodatkową
łatwość , bo cały hardware był ich.

Ale i potem - system postawiony na maku miał w porównaniu z windą
prawie zerową "zamulalność" (kuśwa, co za określenia :).
Po paru latach używania startował jak nowy (prawie), bez stawania się
starym ramolem.

A regularne przeinstalowywanie windy to praktycznie rytuał.
No - poza tą 7-ką, którą jak wspomniałem jestem dość przyjemnie
zaskoczony. Już z rok mam, i poza paroma detalami właściwie bez problemu.

Re: Nowy polski procesor

A mógłbyś porównać ile aplikacji zainstalowałeś/odinstalowałeś  na
windzie i na OSX?

Mam 7 chyba ze dwa lata i jestem nieszczęśliwy. Może gdybym używał MS
Office i OE to byłbym zadowolony. A muszę mieć dużo softu inżynierskiego
i developerskiego z elektroniki i automatyki. W porównaniu do XP to 7
jest porażką. Jako admin nie mam dostępu do wielu folderów. Nie tylko
ja. Instalatory instalują soft w foldery w których potem program nie ma
praw do czytania plików (na przykład bibliotek). Niektóre programu muszę
instalować w maszynie wirtualnej. A jeszcze nadchodzi katastrofa w
postaci 8 :)

Re: Nowy polski procesor

A ty liczysz takie rzeczy ? Nie chodzi o to, czy 5, czy 500.
Pewnie na PC więcej, ale na Apple też niemało.

Ja mam XP też na 2 pc, ale na tym , na którym robię najwięcej - to
właśnie "7". Korzystam z EDA, i piszę programy (głównie w .net, i na
mikrokontrolery) - i na razie nie miałem problemów istotnych.
Pewnie do czasu...

Co do "8" - to przyznaję, nie korzystałem na razie.
Zostałem mocno zniechęcony tymi kafelkami, ale może to po prostu
złe doświadczenia z przeszłości tak się odbijają :)
Ale też to właśnie pokazuje różnice makowo/pc - userzy OSX wyczekują
zazwyczaj niecierpliwie na nową wersję, bo wiadomo, że będzie lepsza i
fajniejsza. Nie ma tak, że nie wiadomo co to będzie, i czy się do czegoś
nada.
No jednak koncepcja Stefana miała tu coś do rzeczy...

Re: Nowy polski procesor

To wiele mówi o userach OSX, z których wielu omal się nie posika przy
czekaniu z utęskineiniem na nową wersję, a nie o samym systemie. Ja
kolejnych wesji X od siebie nie odróżniam, wyglądają tak samo. Zresztą
wcale tego nie uważam za wadę. Ta "lepszość i fajniejszość", to chyba
głównie usunięcie dostrzeżonych błędów. A jest ich wciąż sporo -- o czym
świadczy choćby opisany wczoraj przeze mnie przypadek instalacji systemu
(upgrade to nie było widzimisie usera, tylko konieczność wymuszona przez
wymagania programu, który z wcześniejszym systemem nie chciał chodzić).

Re: Nowy polski procesor

Uważałbym z takimi określeniami, bo wiele można też powiedzieć o userach
windows...

No i dobrze, że wyglądają podobnie (bo jednak nie tak samo) - robienie
rewolucji (bez powodu) co wydanie systemu to imho złu pomysł.
A i zmiany to jednak bywają większe niż "poprawki" , a nawet gdyby tak
było - to akurat oznacza, że w głównej mierze os jest zadowalający,
nieprawdaż ?

Re: Nowy polski procesor

Raczej nie ma to wiele wspólnego z jakimś OSem.
"Sikacze" są o nowe komórki, tablety, smartfony, kindle, i inne
gadżety, których nazw nie pamiętam. To znacznie szersze zjawisko niż
sys-advocacy

--
DJ

Re: Nowy polski procesor

Nie porównuję tego z windą ani z czymkolwiek, po prostu stwierdzm fakt.
Pod koniec swojej kariery ten OS miał wykrzaczalność na poziomie
zupełnie nieakceptowalnym. U znajomych, nim wyzionął ostatniego ducha,
zabrał ze sobą nazwy plików i katalogów z dysku kilkaset GB. Same pliki
odzyskać się dało, ale program do naprawy dysków (za grube $$$) mógł
im najwyżej nadać kolejne numery. Takie puzzle z dziesiątkami tysięcy
obrazków. Fachmani od tego systemu później orzekli, że wprawdzie nikt
nie zrobił ograniczenia na wielkość dysku, ale "przy tak dużych
pojemnościach jest ryzyko utraty danych o plikach w chwili zawieszenia
się systemu" (cytuję z pamięci). Chrzanię tę ich dodatkowa łatwość
w obsłudze hardware (dysk był kupiony u autoryzowanego reselera Apple).

Re: Nowy polski procesor
On 2013-03-11 12:51:40 +0100,  Jarosław Sokołowski

A... o to chodzi... znajomym się zepsuł Opel, więc Ople mają
nieakceptowalny poziom wykrzaczalności ;)))

A o backupach żaden user nie pomyśli. Po co, przecież wszystko dobrze
mi działa.
A potem płacz i zgrzytanie zębów, i jaki ten system be. Dotyczy to
akurat każdego systemu.

--
DJ

Re: Nowy polski procesor

Nie, chodzi o to, że się wykrzaczał kilka razy dziennie. Póki miał
względnie mały dysk, to poza utratą aktualnej pracy po wciśnieciu
guziczka, innych nieszczęść nie było. Nowy duzy dysk (od Apple) już
tych ciągłych padów nie przetrzymał. Ople też tak mają z dyskami?
Nie wiedziałem. W każdym razie będe uważał.

Pomysli, pomysli. Wczoraj i dzisiaj opisano tu dwa przypadki robienia
backupów (jeden z tych dysków, co go zepsuł instalator i musiałem go
kopiować ręcznie przez "cp -R" miał na sobie dane z Time Machine).

Nie, nie każdego. Backupy robi sie po to by [1] zabezpieczyć się przed
własnym gapiostwem (napiszę se "rm -R") oraz [2] na wypadek awarii
dysku. Żeby system sam z siebie tak dokumentnie zrypał dane, to już
mistrzostwo. Wcale nie jest to powszechne zjawisko.

Re: Nowy polski procesor

W rzeczy samej. Rzeczywiście określę to tak - sprawny sprzęt, prawidłowo
napisane programy, sterowniki nie wyjęte kozie spod dupy, wtedy system (o
ile sam nie ma błędów) nie zrobi nikomu/niczemu krzywdy.
Mam na uwadze, jak to drzewiej narzekano, jakim to syfem jest Szklarnia. Jak
to się wypieprza, zawiesza, BSoD... Dobra, to ja zapuszczam na takim kompie
MemTest. I co? Lwia część przypadków, to czerwone komunikaty programu... I
jaki Windows ma na tym prawidłowo chodzić i się nie wypierniczać? Chyba
żaden system, od DOSa, przez (skrót myślowy) Windę, Maka, Amigę, Atarynę, po
peceta, nie lubi, gdy mu komórka pamięci przekłamie, że procek przez to
pójdzie... porównajmy to obrazowo - do dymania - zamiast w pipę, to w D4,
albo w ogóle, spuści się gdzieś w Osobliwości. A skutki tego - (nie)wiadome.
Na sprawnym sprzęcie, nie miałem się specjalnie do czego czepić, nawet mając
W95/98, czy stare NT4. Wolałem NT4, bo SDI mi o dwa nieba lepiej chodziło,
choć i na W98 znam/znałem numer, jak usprawnić jego działanie (na W95 ten
numer się nie udawał).

Re: Nowy polski procesor

Powiedzmy sobie szczerze, FAT to nie jest dobry system. Umieszczenie
w jednym miejscu informacji o rozmieszczeniu danych w sektorach, to
duże ryzyko. Nie znam dokładnie struktury filesystemu Apple (jest
ich zresztą kilka, mocno się różniących), ale z tego co mi oględnie
tłumaczono, ten sam błąd popełniono u Jobsa w przy zapisywaniu nazw
plików. Jak się rypło, to od razu wszystko.

Re: Nowy polski procesor
On 2013-03-11 14:01:46 +0100,  Jarosław Sokołowski

To teraz jeszcze sprawdź czy cp konsolowe jest resources-aware.

Na wypadek każdej utraty danych.
Pożar/powódź/kradzież/wirus/przepięcia/cokolwiek.

--
DJ

Re: Nowy polski procesor

Konsolowe cp pochodziło z systemu i spełniło swoje zadanie. W ogóle
pod konsolą wszystko działało, tylko GUI się zbiesiło.

Ale robić backup 6TB danych przed inastalcją nowego systemu *na innym*
dysku tylko dlatego, że w czasie instalacji może się zdażyć pożar,
przepięcie, przyjść złodziej lub cokolwiek? To jednak by była paranoja.

Re: Nowy polski procesor
On 2013-03-11 14:52:24 +0100,  Jarosław Sokołowski

Ale wiesz o czym piszę?

Paranoja albo ryzyko. Takie jest życie, nie tylko w zakresie techniki.

--
DJ

Re: Nowy polski procesor

O tym, czy do systemu dołączono narzędzia do niego przeznaczone,
czy jakieś zupełnie przypadkowe i do niczego nie pasujące?

Re: Nowy polski procesor
On 2013-03-11 16:24:53 +0100,  Jarosław Sokołowski

Nie trafiłeś.
Celuj dalej.

--
DJ