Nowy polski procesor - Page 11

Re: Nowy polski procesor

I nie uważasz tego za wadę? System jest ograniczony do tylko pewnych
zdefiniowanych przez dostawce zadań.

Wadą PC było to, że nie ich aplikacje multimedialne nie były tak dobre
jak macowe a nie uznałeś za wadę maców tego że nie było na nie żadnych
programów typu eda :)

Ale izolują też usera od innych zastosowań niż te na które dał zgodę sam
guru. Niezależni deweloperzy nie mają łatwo.

Re: Nowy polski procesor

System - nie. Raczej dostępność aplikacji. Absolutnie wada to nie jest.
Pralka jest ograniczona do prania, samochód do jeżdżenia, lutownica do
lutowania.
Nikt nie zamierza pomstować że odkurzacz kawy nie parzy, a pralka nie
pokazuje meczu z kablówki.

A multi-purpose personal computer nie może być postrzegany jako all-purpose.

--
DJ

Re: Nowy polski procesor

Jeszcze nie, kwestia czasu (1)... bo pejs-zbuka w lodówce już zdarza się, że
znaleźć można, już trafiły do mnie wieści o lodówkach przez net coś-tam
robiących, czemu więc nie wrzucić FB przy okazji?

(1) Wiadomo, że jak coś jest do wszystkiego, to... :P

Re: Nowy polski procesor

Będzie raportowała ilość piwa znajomym, żeby wiedzieli czy zrobić mi
nalot wieczorem w celu wychylenia całego zapasu? ;)

--
DJ

Re: Nowy polski procesor

To nie jest nowy pomysł, w dodatku dawno rozwiązany za pomocą
'finger interface'. -- http://www.cs.cmu.edu/~coke/

Re: Nowy polski procesor

Czyli jest to komputer dla grafików i edytorów multimediów. To bez sensu
mówić o tym, że jest lepszy od systemu all-purpose, który jest dużo
bardziej narażony na to, że niektóre z tysięcy aplikacji zamulają go, a
zdarzają się też niestabilne.

Re: Nowy polski procesor

uznaję to za wadę ale nie os apple. Bo mówiąc o komforcie mówimy
niezależnie od typu programu.
A że eda nie ma - no fakt, nie rozumiem tego.
Być może wynika to z tego, że środowisko inżynierskie jest raczej z tych
, co to lubują się w grzebatyce rejestrowej, i może w większości siedzą
na PC.

Ale teraz - w sumie to już bez różnicy, bo  można aplikacje windowsowe
uruchomić na maku przecież.

sam

A no to pewnie racja.

Re: Nowy polski procesor

Oprócz komfortu podawałeś i inne różnice jak chociażby zamulanie.

Środowisko inżynierskie często pamięta też czasy przedrejestrowe :)
Osobiście wolę configi niż pakowanie wszystkiego do rejestru. Pamiętam
czasy 286 z DOS, pamiętam RdHata 5. Zarówno W i L mimo wielu różnic
wydają się dość sensowne dla inżyniera. Mogę pracować w CLI, mogę w
środowisku graficznym. Ale produkty Apple dla mnie były niestrawne. Mam
na myśli te dawne - przed OSX. OSX nie znam.

Re: Nowy polski procesor

Jest Eagle pod OSX.

Michał

Re: Nowy polski procesor

U mnie fakt, ze po każdej nowej dziurce tak pisze, ale potem sobie po tych
założony, to w każdej następnej popyszczy, ale założy się samo. Pewnie
dlatego, że każdy port ma inny numer.

OIDP, można wyłączyć. Ale ja wolę zostawić (choć zmieniłbym zachowanie,
prawda) - jak mi zabłyska, to na wszelki wypadek sprawdzam, czy to nie coś
obcego. A jakby się to obce po cichu, niezauważone...?

Re: Nowy polski procesor
On Sun, 10 Mar 2013 19:21:11 +0100, sundayman
tego
zawsze".

Tia. Brak komunikatów dopracowali do perfekcji. Jakieś czas temu
kolega fan apple, po cichu (zebu nikt nie słyszał) poprosił mnie o
pomoc bo jego osx przestał widzieć zewnętrzny dysk backupowy 1.5TB.
Dysk używał z jakaś ichnia aplikacją do backupowania całego systemu
(nazwy nie pomnę). Efekt był taki, że po podłączeniu dysku nic się
"nie działo" w systemie i dysk nie był "widoczny" aczkolwiek dysk
zdradzał  jakaś aktywność migając sobie diodą.
Tknięty przeczuciem odpalilem na konsoli top'a.    Cóż widzę? Głównie
fsck ;).
Poradziłem koledze żeby po prostu cierpliwie czekał aż ten fsck się
skończy. System  poprzez guja żadnych komunikatów typu "sprawdzanie
dysku, proszę czekać" nie dawał, więc kolega po kilku minutach braku
widoczności dysku po prostu go odłączał. Jak mu poradzilem, żeby
cierpliwie poczekał to tak zrobił, okazało się że fsck potrzebował 14
godz (!!) na sprawdzenie, dopiero po tym czasie dysk się pojawił.
Także brak komunikatów w osx to niezły hardcore, szczególnie dla
usera który nie wie co to top lub konsola.

Re: Nowy polski procesor

True, true...

Dodatkowy plus - jest bardzo niewiele wirusów czy malwareu, w
porównaniu z tym arsenałem gnieżdżącym się na windose. Nie ma potrzeby
marnowania GHz zegara na mielenie rezydentnym antywirusem.

--
DJ

Re: Nowy polski procesor

Na żadnym maku chyba nigdy nie miałem antywirusa. Mimo to, problem
miałem z tym raz (os 9.2 chyba czy jakoś tak). Literalnie raz.
Nie pamiętam co się działo (ale nie była to katastrofa z formatem
dysku). No coś się zaczęło sypać, i po sugestii czyjejś, sprawdziłem -
wirusik był.

Albo cud i szczęście wyjątkowe, albo coś w tym jest jednakowoż.

Ani wcześniej, ani potem nigdy. Komputery oczywiście wykorzystywane
normalnie, a nie za zasiekami...Czyli internet itp.

Re: Nowy polski procesor

A nawet jeszcze wcześniej, jak nie miał X na końcu, kiedy był 7,8,9 :)))

--
DJ

Re: Nowy polski procesor

Ależ właśnie w tym nie ma nic złego! Że dzięki szybszym i pojemniejszym
komponentom możesz łatwiej i szybciej to zrobić. Ale zdobyte pola niech
posłużą danym, a nie procedurom je macającym (przynajmniej nie więcej, niż
naprawdę potrzebują), a nie  - nowszy sprzęt, to sru, bajtów nie liczymy,
program obkurczający obrazki niebawem będzie mieć 500 MB, co, bajtów nie
liczymy, bo miejsce jest... (a to, że obrazek, to 5 MB, to już mniej
ważne...)

Nie widzę niczego złego w rozwoju. Ale niech z niego skorzysta to, co
powinno.

Ja tam z telefonu po prostu dzwonię... Mam do dziś Eryka R320s.

Re: Nowy polski procesor

Ależ ja nie zgłaszam przeciwwskazań, by rosły pojemności pamięci, dysków
twardych, ich szybkości, moce procka, szerokość szyny adresowej/danych.
Tylko serdecznie wolałbym to przeznaczyć dla danych, które miałbym obrobić,
żeby np. film w większej rozdzielczości, lepiej skompresowane audio, duże
ilości danych w ogóle, miały gdzie się pomieścić, jak zostać obrobione... A
nie dla procedur to robiących. Inaczej robi się sztuka dla sztuki. Oglądałem
kiedyś reportaż, gdzieś z... nie pamiętam, miejsce mniej-więcej jak z wojaży
Cejrowskiego pośród ludów Ameryki Południowej. Ale jego mieszkańcy zarabili
potężne pieniądze. Ale nie na luksusy życia codziennego - tak to żyli w
miarę skromnie - tylko na... swój pogrzeb, aby był z rozmachem. Tylko na to.
Tak widzę pęd ku potężnieniu nowych systemów. Ja wolę jednak zarobić, by móc
lepiej żyć. Puknąć w kalendarz mogę i w sosnową jesionkę na komunalnym parku
sztywnych, czwóreczka, czy piąteczka (rozmiar), jak mawiał Celestyn
Konfiteor, przedsiębiorca pogrzebowy z wiechowskiego Cafe pod Minogą.

Re: Nowy polski procesor

Przecież producenci sprzętu nie piszą aplikacji systemu operacyjnego i nie
finansują ich powstawania.

Re: Nowy polski procesor

Znasz różnicę pomiędzy PE a COM? Wiesz co to symbole debugowe? Przykłąd
z pod linuxa:
$ ls -lh ATmegaBOOT_644P.elf
-rwxr-xr-x 1 michoo michoo 14K mar  6 23:47 ATmegaBOOT_644P.elf
$ avr-size ATmegaBOOT_644P.elf
    text    data     bss     dec     hex filename
    1880       0     265    2145     861 ATmegaBOOT_644P.elf
$ avr-strip ATmegaBOOT_644P.elf
$ ls -lh ATmegaBOOT_644P.elf
-rwxr-xr-x 1 michoo michoo 2,2K mar  7 11:48 ATmegaBOOT_644P.elf

To czemu kazałeś mu wywołać funkcję biblioteki writeln, która +- robi
właśnie to, ale pochodzi z biblioteki, ktora dodatkowo zawiera takie
"bezsensowne" rzeczy jak:
inicjalizacja stosu, przygotowanie obsługi wyjątków, inicjalizację
alokatora, sam alokator, alokacja konsoli...?

Głupia IKONA dla programu to np 10k. Po kiego grzyba pisać środowisko,
które usunie z biblioteki "niepotrzebne" funkcje w tak nieistotnym
przypadku jak "program, który nic nie robi" i rozmiarze 20k? Domagasz
się, żeby ktoś dokonał masy zbędnej optymalizacji w imię czego?

A jak chcesz rzeźbić to droga wolna - pisałem programy windowsowe,
okienkowe z rozmiarem po skompilowaniu 512-1024B. MASM jest do tego
bardzo wygodny.

Re: Nowy polski procesor

a ja pierszy program pisałem na kartce w assemblerze Z80, na "komputer"
ZX81, który miał 1KB ramu, w czym połowa chyba na pamięć ekranu :)

Tam się liczył każdy bajt - kto dziś pamięta takie rzeczy :)
A dodatkowo ten komputer miał od tyłu postawioną suszarkę do włosów,
która nie grzała, ale dmuchała zimnym powietrzem, bo miałem uwalony ULA,
i bez tego po paru minutach się przegrzewał, i zawieszał wszystko w diabły.

I - co, można było ?? Można !

Re: Nowy polski procesor

Jaka tam połowa, prawie cała pamięć! Konkretnie 24 wiersze po 32 znaki,
to 768 bajtów. Tyle że tam była inteligentna organizacja pamięci obrazu
(uwzględniająca znak końca wiersza), więc dało się wcisnąć jakiś program
i coś przy tym wyświetlić.

Pewnie suszarka też była zepsuta i nigdzie w handlu uspołecnionym nie dało
się kupić nowej grzałki.