Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna - Page 7

Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - ef ektywność energetyczna

A widziałeś kiedy jak wygląda pomiar hałasu toczenia opony ? Komora
bezechowa jadąca na jednym kółku. Do reala daleko :)

--
P. Jankisz
Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - ef ektywność energetyczna

Ale zawsze to lepiej niz nic, zadnych informacji.

J.

Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - ef ektywność energetyczna

I tak jako klient dostaniesz taki atest, jaki będzie Ci potrzebny :/

--
P. Jankisz
Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywno ść energetyczna

Zapisano w niej nawet zwiekszenie zatrudnienia, przybedzie nam 16 os.w
IH, 18 w UKE i 1 etat UOKiK.

Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna

Elektrykiem jestem całe życie i nie słyszałem o efektywności jako
parametrze. Owszem, o mocy czy sprawności. Czemu to przestało wystarczać? I
co to niby jest, ta efektywność?
--
Jacek

Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna

A jaka jest sprawnosc pralki, lodowki, telewizora ?

Juz nawet przy glupiej zarowce pojecie "sprawnosc" traci sens.

J.

Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna

Przy jednych rzeczach wystarczy podać moc, przy innych moc i sprawność,
przy jeszcze innych średnioroczny pobór energii (czyli moc średnią). Nic w
tym dziwnego.
I co innego będzie interesować użytkownika a co innego konstruktora.
Wiadomo, pierwszego moc a drugiego raczej sprawność żarówki :)
Po kiego grzyba wprowadzać jeszcze jeden słabo zdefiniowany parametr, skoro
wiadomo że jak coś jest do wszystkiego to musi być do d...?
--
Jacek

Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna

Po to, zeby na rynku zostali duzi producenci, ktorych stac na dzial
prawny, dzial konstrukcyjny, dzial badawczy i wieloletnie procesy
z aparatem ucisku w razie czego.

Po to, zeby maly wiedzial, ze zawsze jest za co mu dowalic te 100.tys
kary czym mozna go z dnia na dzien uciszyc raz na zawsze.

Po to wreszcie zebys jak juz bedzies bezrobotny byl wdzieczny gdy
dostaniesz 200zl zapomogi.

Socjalizm w czystej postaci.

Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna

Jeśli potraktować je jako urządzenia grzejne to moim zdaniem:
- lodówka - około 100%,
- telewizor - też blisko 100%, ale trochę mniej bo więcej światła,
- pralka - myślę, że nisko, może 20%.

Nie wiem jaka jest energia światła, ale zakładam, że fotony wyemitowane
przez TV, czy lodówkę trafiając w ścianę zamieniają swoją energię w ciepło
(te co się nie odbiją, no bo wszystkie się nie odbijają, bo jakby się
odbijały to po wyłączeniu światła byłoby cały czas jasno). Straconą energią
są tylko te co wylecą przez okno (kolejna dyrektywa każe zasłaniać okna aby
nie wypuszczać z takim trudem wyprodukowanych (już nie w żarówkach) fotonów
w celu podniesienia globalnej sprawności energetycznej ludzkości ;-) ).

Według mnie zamiast się zajmować mocą urządzeń w trybie gotowości, czy
podnosząc ceny żarówek mogłaby się Unia zająć odzyskiwaniem ciepła z wody
spod prysznica - tam jest chyba więcej do zaoszczędzenia.
P.G.

Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna

Już ja bym wolał, żeby się cała Unia pod mój prysznic nie pchała.
Jak będę chciał tam coś odzyskać, to sobie sam odzyskam. Nawet po
mydło się bez obaw schylę.

Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - ef ektywność energetyczna

Cała nie... Ale np. taka europosłanka Barbara Matera to w sumie czemu nie ;)

Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna

Nawet jak sie odbija, to trafia w inna sciane czy mebel.

I tylko nieliczne wyleca przez okno.

Cen zarowek Unia nie podniosla - zadnego dodatkowego podatku nie ma.

Ale z tym poborem w gotowosci to IMO dobrze zrobila, zaczelo mnie wk* ze
"wszystko wylaczone", a 50W plynie. W biurze nawet 150.
A juz te DVD z poborem 20W stale to kompletny brak szacunku dla klienta.

Chyba ze tajna umowa z rzadem - bo sie abonament RTV doliczy do pradu :-P

J.

Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efekty wność energetyczna
Zapewne chodzi o to:

Faktycznie ustawa wchodzi w życie 1 lutego 2013.

Ale mam duże wątpliwości, czy dotyczy WSZYSTKICH urządzeń
pobierających prąd.

Art 2 ustawy:
1. Przepisy ustawy stosuje się do produktów wykorzystujących
energię, dla których wymagania dotyczące sporządzania
dokumentacji technicznej oraz stosowania etykiet i kart
określają akty Komisji Europejskiej wydane na podstawie
kompetencji delegowanych przez Parlament Europejski i Radę,
zwane dalej ?aktami delegowanymi?.
2. Minister właściwy do spraw gospodarki ogłasza, w drodze
obwieszczenia, w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej
Polskiej ?Monitor Polski?, wykaz aktów delegowanych.

Nie znalazłem żadnego ogłoszenia Ministra Gospodarki
w tym temacie.

W linku "Dyrektywy europejskie" na przywołanej stronie
jest wykaz rozporządzeń UE dotyczących klimatyzatorów,
telewizorów, pralek, lodówek i zmywarek. Te rozporządzenia
są jawnie przywołane w ustawie (w części o przepisach
zmienionych, dodano te rozporządzenia do ustawy o
Inspekcji Handlowej).

Jak dla mnie (jeszcze) nie ma problemu. Chętnie bym się
dowiedział na jakiej podstawie opierają się wypowiadający
(np. tu:
http://mojafirma.infor.pl/wiadomosci/139608,Wysokie-kary-za-brak-etykiety-energetycznej.html ).

Jak będzie obwieszczenie Ministra Gospodarki, trzeba się
będzie w nie wgłębić.

Pozdrowienia,
MKi

Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktĆ?w - efekty wno?›Ä‡ energetyczna

Warto sprawdzac powyzszy link czy sie nie pojawia stosowne obwieszczenia

Oraz "DYREKTYWA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY 2010/30/UE z dnia 19 maja
2010 r. w sprawie wskazania poprzez etykietowanie oraz standardowe
informacje o produkcie, zużycia energii oraz innych zasobów przez produkty
związane z energią"

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2010:153:0001:01:PL:HTML

I tu juz sie nie potrafie doczytac - chyba tylko te objete "aktami
delegowanymi".