Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna - Page 2

Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna
Hello Piotr,

Jasne. Ale ja pisze o cenach chińskich a nie polskim wypasie :) Poza
tym - zastępujesz stabilizator liniowy przetwornicą step-down a
budując zasilacz impulsowy zazwyczaj zakłada się od razu na wyjściu
właściwe napięcia, nie wymagajace dodatkowej stabilizacji. Wyjątek:
LDO z 5V do 3.3-3.6V oraz liniowe ładowarki LiIon/LiPoly zasilane z
5V.

I tu już musisz liczyć nie tylko koszt samego LM7805 ale również koszt
calej reszty, czyli transformatora i większych pojemności. W praktyce,
w warunkach chińskich opłaca się od jakiś 2W stosować rozwiązania
impulsowe. U nas - 3-5W (im mniejsza seria, tym większa moc minimalna).

 RoMan
Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywno ść energetyczna
W dniu sobota, 2 lutego 2013 17:00:55 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewic
zna mniej niďż˝ 10PLN.
ż˝ytkďż˝ modulik (zgodnie z Twojďż˝
ż˝cz samej przetwornicy jeszcze

 "jako��" sygnaďż˝u
ciu stabilizatora liniowego).
˝ pomiarami analizatorem widma zak��ceďż˝ w
�dze�, dla kt�rych
le p�acimy za ten
0z� - t� cen� mia�em na
oza
down a
od razu na wyj�ciu
ilizacji. Wyj�tek:
r�wnie� koszt
. W praktyce,
 2W stosowaďż˝ rozwiďż˝zania
alna).

Może mi wytłumaczycie jaki ma związek to o czym piszecie z nowymi prz
episami.

Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna

Mniej więcej taki jaki związek ma sprawność z efektywnością, oczywiście
zakładając, że autor wątku wie o czym pisze pisząc w pierwszym poście:
"każdy produkt wypuszczany od dzisiaj na rynek musi mieś wyliczoną tą
efektywność i przyczepioną odpowiednią naklejkę".
P.G.

Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna

Do mnie dociera 12V z zasilacza buforowego (z akumulatorem).
Nie wiem czy kiedyś zmienią się standardy i zejdą do 6V.
P.G.

Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna

Jeśli te "wewnątrz urządzeń" rozumieć tak, jak rozsądek nakazuje, to nie
mam nic przeciwko temu. Dotyczyć to może na przykład zasilaczy pecetów
-- zamontowane w budzie, ale faktycznie są osobnym urządzeniem, które
zasila peceta właściwego potrzebującego napięć 12V, 5V i 3,5V. Gdzieś
jednak trzeba postwaić granicę tej wewnętrzności. Bo przecież źródło
prądowe zasilające parę tranzystorów we wzmacniaczu różnicowym też jest
zasilaczem. I opornik w obwodie kolektora stopnia wzmacniacza również.
Jak ktoś się uprze, to i opornik polaryzujący bazę się łapie -- a sprawność
ma na poziomie pojedynczych procent. Więc nie popadajmy w paranoję (wiem,
urzędasom, to se można gadać).

Jarek

PS
Ktoś wie jak wyglądają straty (sprawność i bieg jałowy) w starych
transformatorach 15kV/400V? Interesują mnie moce rzędu kilkuset kVA.
W danych katalogowych nowego 630kVA znalazłem, że straty bez obciążenia,
to 800W, a z obciążeniem -- 6750W. Czy stary, robiony za Gierka, będzie
dużo gorszy i opłaca się wymieniać?

Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna

Ktoś wie ale odpowiedzi może udzielić dopiero w poniedziałek jak spojrzy
w protokoły i tabliczki znamionowe paru transformatorów. Coś dla mocy
rzędu 400-630kVA powinienem znaleźć.
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna

Wymienić takiego grzmota, to nie takie hop-siup, do poniedziałku nie będę
ruszał. W każdym razie z góry dziękuję i będę wdzięczny za informacje na
temat każdego podobnego transformatora (także trochę mniejszych i większych
-- dla porównania).

Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna

Mam nadzieję, że sprawa jeszcze aktualna - z braku wolnego czasu dopiero
wczoraj spisałem dane. Dla transformatorów 400kVA 15/0,4kV wygląda to
tak:
Rok produkcji 2011: Uz=4% Pjał65%0W Pobc52%50W
Rok produkcji 1995: Uz=4,38% Pjał69%2W Pobc43%78W
Rok produkcji 1988: Uz=4,08% Pjał84%2W Pobc43%68W
Rok produkcji 1974: Uz=4,49% Pjał10%22W Pobc49%82W
630ki żadnej nie znalazłem, 250ki mogę sprawdzić ale to raczej dosyć
stare egzemplarze będą.
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna

Dzięki stokrotne. Sprawa wciąż aktualna, w energetyce nic nie dzieje się
szybko.

Tendencje w zmniejszaniu prądu jałowego widać wyraźnie, a o to mi głównie
chodziło.

Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywno ść energetyczna
W dniu sobota, 2 lutego 2013 11:42:03 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napi
sał:
ją.
je, że oni
oś nie wie że
a, bo

zna. Tego
o, aby 100

między
ć kartę
abilizator
 urządzenie
ażdej chwili
epsza od
 najgorszą klasę
zędu
pod
nym
zu, który,
oferowania
ł napisać

Czy ktoś zabrania robienia mało sprawnych, mało efektywnych czy energ
ożernych urządzeń. NIE. Tylko każą o tym informować.

Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna

Według ciebie matowe żarówki 100W zniknęły ze sklepów bo jak na opakowaniach
pojawił się napis, że są mało sprawne to klienci przestali kupować ?

Kiedyś poświęcałem 100% czasu na opracowywanie nowych urządzeń. Obecnie
tylko 10%. Resztę mi zajmuje studiowanie kolejnych wersji dyrektyw (LVD,
WEEE, ROHS, EMC, ....) i różnych norm z nimi związanych (mam już tego kilka
grubych segregatorów) i przygotowywanie planów badań urządzeń, wykonywanie
wymaganych dokumentacji itp. Każde urządzenie to kilka norm. Normy tracą
ważność co kilka lat (wchodzą ich nowe wersje). Jak norma nie ważna to
dokumentacje/badania/deklaracje nie ważne. W zasadzie prawie co rok się
okaże, że dla każdego urządzenia trzeba by uaktualnić dokumentację, i może
wykonać kolejne badania, aby być w zgodzie.... Tego się w praktyce nie da
zrobić, bo trzeba by przestać robić cokolwiek tylko zajmować się papierami.
Tylko ludzie, którzy nigdy żadnej normalnej roboty nie wykonali a zawodowo
zajmują się przekładaniem papierów mogą zakładać, że wszyscy mogą żyć tylko
z przekładania papierów. Jak już zgodnie z planem Unijnym wszyscy zostaniemy
podzieleni na dwie grupy - przygotowywującą papiery i sprawdzającą te
papiery to co będziemy jeść (no i skąd będziemy mieć papier).

Większe firmy zatrudniają do każdej dyrektywy jednego lub kilku
specjalistów. Dla mnie tworzenie takich miejsc pracy + miejsc pracy w wielu
laboratoriach + miejsc pracy w urzędach jest odpowiednikiem tzw. 'ukrytego
bezrobocia' charakterystycznego dla komuny.

Globalnie jako konsument musisz w każdym wyrobie zapłacić za wszystkich tych
zatrudnionych w celu wytworzenia tych papierów i ich sprawdzenia
specjalistów i urzędników. Sama dyrektywa EMC - koszt wyposażenia na prawdę
minimalnego laboratorium to 1mln PLN. To (plus płace pracowników) się musi
zwrócić. Za to płacą firmy badające swoje wyroby, i muszą to wliczyć w cenę
produktów (nie ma innego wyjścia) - zapłaci klient.
Na globalnej ekonomii się nie znam, ale tak sobie myślę, że 50% (jak nie
więcej) urzędników opłacamy za prace wykonywane tylko po to aby zaspokoić
wymagania wymyślone przez nich samych po to aby mieć miejsca pracy.

Dziwię się, że istnieją jeszcze ludzie (poza tymi urzędnikami) których
cieszy, taki rozwój sytuacji.
P.G.

Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - ef ektywność energetyczna

Pamiętaj, że zapotrzebowanie na pracę ludzką maleje wraz ze wzrostem
poziomu technologii. W szczególności maleje dla osób raczej miernych,
którzy ani nie są wybitni, ani się nie nadają do np. zasuwania na budowie.

Czyli takich, którzy wystarczają do wachlowania papierkami ;)

Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna

Sam nie wiem, kto jest większym idiotą -- ci urzędnicy, czy ci, którzy
głosują w wyborach.

Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna
energii przez produkty wykorzystujące energię. Wynka z niej, ze każdy produkt
wypuszczany od dzisiaj na rynek musi mieś wyliczoną tą efektywność i
przyczepioną odpowiednią naklejkę. Wypuszczenie produktu bez tej naklejki lub z
niewłasciwą naklejką grozi karą do 70.000zł. Do tej pory przepis obowiązywał
tylko do wyrobów gospodarstwa domowego jak np. pralki, lodówki, zmywarki,
kuchenki - teraz objął wszystkie wyroby pobierające energię. Czy ktoś wie, gdzie
mozna znaleźć jakieś przepisy, które pozwolą wyliczyć własciwą klasę
energetyczną wyrobu?

Pewnie jest producentem i chce wiedziec co musi podac na wyrobie.

Poza tym i konsumentowi sie czasem przyda wiedziec jak to jest liczone,
bo juz taka "roczna konsumpcja" taka prosta nie jest.

Niestety - zapominasz ze to pomysl urzednikow a nie inzynierow.

http://en.wikipedia.org/wiki/European_Union_energy_label#Light_bulbs

Na etykiecie bedziez mial napisane "A", jako to niby ona oszczedna.
Bo inne beda zabronione.

No ale bedzie pobor mocy i strumien swietlny, wiec bedzie mozna sobie
podzielic samemu. Tyle ze gwarancji mial nie bedziesz, bowiem "szanowny
panie, zgodnie z norma EN-PN-12345, srednia zywotnosc jest to taka, ktora
przezywa 70% badanych lamp. A pan mial nieszczescie znalezc sie wsrod tych
pechowych 30%, ale pana pech nas nie obchodzi"

I w zasadzie dobrze ... poki nie zabronia aut klasy G, a nieco pozniej nie
da sie kupic duzego rodzinnego wygodnego kombi, bo auta klasy C tez
zabronione..

J.

P.S. spojrzcie na klimatyzatory ... klasa A lepsza niz 3.6W/W, a w
komentarzu ze sa i takie co maja 5 ..

Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywno ?? energetyczna

A czy A+++ wyglada ladniej niz sprawnosc 35%  w lampie LED. Kula
grzewcza w wykonaniu zarowkowym ma spawnosc 95%, tylko 5% marnuje sie
na swiatlo. Kiedys chcialem kupic zwykly silnik, tam producen jak na
producenta przystalo deklarowal moc 1000W, moc na wale700 czy 800 bez
zadnego pokretnego sciemniania.

Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna

Ale jesli dobrze napisali, to A+++ nie przewidzieli, ani A+.
Wiec bedzie samo A :-)

Tylko przy uzywaniu w pomieszczeniu z oknami !
A nie, przepraszam, w szklarni, bo jak okna zgodnie z norma, czyli male, to
spokojnie piszemy 99% :-)

J.

Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - ef ektywność energetyczna

Ooooj, to faktycznie jest pewien ból - np. niedawno zostałem zszokowany
tym, że energia elektryczna produkowana z biomasy jest zaliczana do
źródeł energii produkującej CO2.

No fakt, niby produkuje, ale jest to CO2 wyłapane wcześniej przez
biomasę z atmosfery. Czyli bilans jest zerowy.

Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna

Urzędnik jest przyzwyczajony do sprawozdań kwartalnych, a tu wyłapywanie
i spalanie mieści się w różnych okresach rozliczeniowych, więc się nie
łapią na wspólny bilans.

Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - ef ektywność energetyczna

Naprawde ?
urzednicy chyba nie moga byc tacy glupi ? :-)

J.

Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna

Nie mogą? Jakaś dyrektywa tego zaprania?

Za produkcję energii z biomasy (czyli spalanie tego, co dałoby się zjeść)
można dostać dopłatę. Za produkcję prądu z odpadów -- nie. Skoro coś
takiego wymyślili, to wszystko mogą.