Nowa technologia świetlówek kompaktowych! - Page 2

Re: Nowa technologia ?wietlówek kompaktowyc h!

Nawet nie mogę powiedzieć, że ciepła w obu "prawie" tyle samo. Fakt,
że moce zbliżone, ale temperatury zdecydowanie i odczuwalnie bardzo
mocno się różnią.

Rzeczywiście mniejsza i cokół mniejszy. Niezależnie od sposobu
zamontowania - czy to rurką do góry, czy to do dołu, grzeje się
zarówno rurka i cokół. Niektóre elementy mogą się więc grzać ponad
normę. Poczekamy zobaczymy. Gwarancja jest.

No dobra, policzmy kubaturę rurki i cokołu :-)
Philips 15W. Rurka 44.8cm3, cokół (bez gwintu) 42.6cm3
Tenten 15W. Rurka 26.3cm3, cokół (bez gwintu) 26.5cm3
Zakładając (a niby dlaczego?), że są wykonane z identycznych
elementów Tenten ma prawo być cieplejszy, skoro ma mniejszą
kubaturę. Tak, wiem - powinienem policzyć powierzchnię. Ale już mi
się nie chce. Wyniki byłby i tak podobny.

   Zbyszek
Re: Nowa technologia ?wietlówek kompaktowych!

Wstawic w dwie puszki po piwie i po paru minutach porownac temperature
puszek :-)

J.

Re: Nowa technologia ?wietlówek kompaktowyc h!

Chyba jeszcze w termostacie styropianowym :-)

Ale, ale... Umknęło mi podkreślenie, choć o tym wspomniałem w
pierwszym poście, że metalowy klosz lampki biurkowej jest jednak
zdecydowanie bardziej gorący w przypadku tej nowej. Tu już nie ma
wytłumaczenia dla powierzchni świetlówki. Każda z nich jest krótsza
niż klosz więc nie wystaje poza niego. Ruchy powietrza sobie
darujmy. W przybliżeniu jednakowe warunki. I jakby pomiar w
zamkniętej, oprócz dna, puszce. Wobec czego pomiar w termostacie
uważam za zbędny z punktu widzenia porównawczego. Dokładne dane nie
są mi do szczęścia potrzebne.

A w ogóle to dziwna polska firma. Nie ma nawet strony internetowej.

   Zbyszek
Re: Nowa technologia świetlówek kompaktowych!
On 2009-08-07 23:46:04 +0200, "Zbynek Ltd."

Więc wyzionie ducha znacznie szybciej niż zapewnia producent.
Może 500 godzin podziała, może nie.
Z sekcji zwłok takich świetlówek wychodzi że najczęściej kondensator
wyschnie, choć wdiziałem też kilka razy pęknięty rdzeń.

Co więcej, nawet w kloszach szklanych z otworem skierowanym u dołu, też
spowoduje skrócenie żywota...
Te 15000h to chyba w termostacie...

--
DJ

Re: Nowa technologia świetlówek kompaktowych!
Nie może się grzać tak jak 60 watowa żarówka skoro pobiera 17 watów. To
świetlówka a nie pompa ciepła.

Re: Nowa technologia świetlówek kompaktowych!

gwoli scisłości, wszystko zależy od definicji terminu "grzać"
bo np swobodnie może osiagnąc taką samą temperaturę jak owa żarówka 60W
i wtedy zdanie jest prawdziwe...

może nawet emitować tyle samo ciepła na jednostkę powierzchni żarówki
ale być mniejsza....

Site Timeline