Nowa dyrektywa dotycząca poboru mocy?

Witam,

Docierają do mnie informacje, że niedługo wejdzie w życie nowa dyrektywa związana z poborem mocy przez urządzenia na biegu jałowym. Dotyczy to wszelkiego rodzaju zasilaczy w tym, między innymi, zbudowanych w oparciu o kondensator. Nowe przepisy podobno mają wejść do 2012 roku.

Czy wiecie może coś się więcej na ten temat? Może ktoś ma te wytyczne opisane bardziej szczegółowo i może się podzielić lub wrzucić linka?

Pozdrawiam, sword

Reply to
Adam Jurkiewicz

Użytkownik "Adam Jurkiewicz" snipped-for-privacy@ajpic.tegoniema.zonk.pl> napisał w wiadomości news:gggss6$r59$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

O dyrektywie nie wiem, ale moze ma to zwiazekz tym:

W zasadzie popieram - nic nie dziala, a licznik kreci mi sie szybko :-)

Myślę, że tak, ostatnio trąbią o zużywaniu energii przez ładowarki we wszystkich mediach.

Poza tematem to słyszałem również, że mają ustandaryzować złącze zasilające... nareszcie.

Również popieram, teraz tylko sam zasilacz będzie droższy i trzeba to zmienić w świadomości klientów.

Pozdrawiam, sword

Reply to
Adam Jurkiewicz

Pomysl chinski, juz w sumie stary :-)

Nie wiem czy bedzie drozszy, czy tylko koniec duzych i ciezkich zasilaczy transformatorowych. W zamian dostaniemy male i lekkie impulsowe, ze zunifikowanym zlaczem USB, psujace sie rowno po 25 miesiacach :-)

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ggh9ei$h83$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Będzie droższy, bo dostosowywanie się do wszelkich nowych regulacji kosztuje. Beneficjenci nie będą przecież za to płacić, konieczne jest zatem odpowiednie przygotowanie medialne klienta :)

e.

Reply to
entroper

Od kondensatorowego będzie z pewnością (dodatkowy filtr EMC + switch), od liniowego nie wiem, może da się zmieścić w podobnej kwocie, choć to pewnie będzie zależało od mocy. Cena trafoka w liniowym musiałaby pokryć cenę trafoka impulsowego, switch'a, filtrów i reszty drobnicy. W każdym razie wątpię, żeby dało się taniej.

Reply to
Adam Jurkiewicz

Marketingowy bełkot, tej energii jest tyle na rok co jedno bezsensowne wyprzedzanie na drodze i następujące po nim podgrzanie tarcz hamulcowych. A ja i tak wyjmuję ładowarkę po ładowaniu ( a że komputer włączony całą noc to inna sprawa).

Mirek.

Reply to
Mirek

Moze. Ale u mnie 40W leci non stop ..

Mówisz o ładowarce na pusto? Nie wierzę - to by się stopiła.

Mirek.

Reply to
Mirek

Mowie o calym mieszkaniu "w spoczynku". Tu 2W, tam 2W i uzbiera sie 40 :-)

Pan J.F napisał:

No ale 20 ładowarek (przelicznikowych)? Podziwiam. Szczerze podziwiam.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Zalezy ile bedzie standardow :)

Bede kibicowal USB (mini) !

Gwiazdki, paski, certyfikaty - a wystarczylaby prosta konstrukcja mechaniczna, dzieki ktorej po wyciagnieciu wtyczki znika zasilanie ladowarki. No ale wtedy nie spelnialoby to certyfikatu bezpieczenstwa.

AF

Reply to
Adam Foton

Spokojnie sie uzbiera we współczesnym domu: komputer (wyłączony) i całe jego otoczenie, telewizor na czuwaniu, zasilacz wzmacniacza antenowego, domofon, alarm, lampa z czujnikiem na schodach, telefon bezprzewodowy, radiobudzik ... Lodówka, pompa c.o... Kilka ładowarek to pryszcz.

Mirek.

Reply to
Mirek

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ggh44s$u5o$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Eeeeeee "...Gdyby ponad trzy miliardy obecnych użytkowników urządzeń mobilnych zaczęło używać ładowarek cztero- lub pięciogwiazdkowych, można by zaoszczędzić rocznie taką ilość energii, jaką produkują dwie średnie elektrownie."

Żałośnie bezsensowne ekonomicznie i ekologicznie nawet.

Włodek

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

No dobra, ale jak owa dyrektywa ma to zmienic? Kompa nie wylacze, bo strace WOL, pompy CO tez nie, bo mi tylek zmarznie, do TV biegac przeciez nie bede, bo nie po to mam pilota, z domofonem tez niewiele zrobie, itd, itp.

Reply to
T.M.F.

Pan Mirek napisał:

[...40W...]

Toć mówię, że pryszcz. Pompa w moim piecu ma 95W (Grundfos), ale ja bym takiego odbiornika nie liczył razem z "ładowarkami przelicznikowymi". Lodówki tym bardziej. Części z pozostałych wymienionych pracujących w domu urządzeń też bez naginania faktów nie jestem w stanie zaliczyć do kategorii "wszystko wyłączone".

Reply to
Jarosław Sokołowski

Adam Foton pisze:

Już zostało wybrane. USB micro. AFAIR pierwsi wydali takie regulacje Chińczycy. Jak reszta świata podchwyci to życie stanie się trochę wygodniejsze. USB mini nie może być, bo nie wejdzie do naprawdę miniaturowych urządzeń.

Reply to
Adam Dybkowski

Ja sie obawiam jednej rzeczy - takie regulacje na poczatku sa ok, bo wydaja sie byc korzystne. Ale urzednicy ida za ciosem i potem wymyslalja przy okazji 100 innych regulacji, ktore tez sa korzystne - tylko, ze wylacznie dla tych urzednikow. W dodatku swiat popada w jakies paranoje, ROHS, CO2, teraz oszczedzanie energii ladowarek, a z drugiej strony np. jazda na swiatlach przez cala dobe.

Reply to
T.M.F.

Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:gghqet$1m$ snipped-for-privacy@atlantis.news.neostrada.pl...

Przy założeniu, ze ta średnia elektrownia ma 3GW, ładowarka pobiera 2W przez całą dobę Ja niestety wsadzam i wyjmuje ładowarkę z gniazdka, więc na mnie i mojej rodzinie nie zaoszczędzą nawet statystycznego procenta opowiastki Jakoś zaś trzeba ludków zachęcić, by zapłacili więcej za coś co jest zbędne To zapewni dużo miejsc pracy, godziwie wynagradzanych i jeszcze więcej marnie płatnych.

Użytkownik "T.M.F." snipped-for-privacy@nospam.mp.pl> napisał w wiadomości news:gghus3$3ir$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

I bezsensowne produkowanie energii przez samochody snujące się w korkach miast.