no to z innej beczki - producent obudów metalowych ?

Pytanie o wasze doświadczenie ;

Otóż czasem trzeba zrobić obudowę (metalową) do czegoś. Czasem 1 szt, czasem
kilkanaście...
Znacie jakieś porządne firmy, które takie coś zrobią ?
Znaczy, ja do tej pory korzystam z paru, ale zawsze jest coś nie tak :) No,
często...

Czyli - co potrzeba ; żeby (równo !) wyciąć projekty z plików (laser raczej
niż woda), potem to pozaginać (też równo),
przeważnie to jest blacha stalowa, czasem coś z ALU... Raczej nie grubsze
niż 5mm. Czasem pospawać. Lakier proszkowy, no ale to mniejsza, bo lakierni
nie brak.
No - sami wiecie jak powinna wyglądać porządna obudowa :)
Czasem są jakieś "uszy", albo jakieś dystansówki czy elementy montażowe do
wstawienia, itp. Robię sobie projekty w komputerze, i potem
jak ktoś to robi tak, że mi się rozmiar o 1mm nie zgadza, to całość trzeba
kolanem dopychać :)
Z zamówieniem 1000 szt, to może nie byłoby problemu, ale jak trzeba mało, to
już ciężko.
Macie jakieś ciekawe doświadczenia w tej materii ?

Re: no to z innej beczki - producent obudów metalowych ?
Ja mam pewne doświadczenia.
Dotychczas robiłem obudowy u takich dwóch panów obok Politechniki
Warszawskiej. Robili tanio, ale i średnio. Z czasem zaczęły się im
rozjeżdżać wymiary. Z miesiąc-dwa temu znalazłem inną firmę do kolejnego
projektu. Nie mają oni żadnych super narzędzi CNC, ale wydaje mi się, że
robią nieźle -- na razie brałem u nich tylko jedną obudowę prototypową, ale
w ciągu dwóch tygodni idę zamówić 10 sztuk. Możesz o tym poczytać (oraz
zobaczyć foto mojej obudowy) w moim wpisie na tej grupie z dnia 2011-03-03.

Robbo.

Re: no to z innej beczki - producent obudów metalowych ?

A tak, tą firmę znam. Z jednej strony to co widziałem, mieli zrobione bardzo
ładnie, ale też
mają pewne problemy wykonawcze (np. nie mają własnego lasera CNC do
wycinania i to powoduje pewne problemy).
Być może dobrze się sprawdzają przy seriach, jeszcze nie wiem... Ale biorę
ich pod uwagę.

Moje obudowy są zazwyczaj dość skomplikowane, często składają się w wielu
elementów...
Z drugiej strony, często robię dosłownie 1 szt. No i też musi być zrobiona
porządnie, a cena powinna być
akceptowalna :)

Ale ok, dzięki za uwagę, firmę SESMIL odhaczamy jako "do sprawdzenia" :)

Re: no to z innej beczki - producent obudów metalowych ?

Na razie zrobiłem u nich tylko ten wspomniany prototyp i było OK. Na pewno
ładniej ta obudowa wyglądała niż u moich poprzednich wykonawców. Obudowy,
które były dopiero co wykonane i czekały na odbiorców też oglądałem i też
były porządne.
Co do większej serii (10 sztuk), którą będę zamawiał, to planuje dać im
klawiaturę membranową, wyświetlacz oraz płytkę z wlutowanymi gniazdami, żeby
mogli sobie wszystko w trakcie produkcji sprawdzać i żeby uniknąć
ewentualnych problemów z wymiarami.
Problemem SESMIL-u, tak jak wspomniałeś, jest brak obrabiarek CNC. Przy czym
nie orientuję się, o ile droższe (jeśli w ogóle) są obudowy wykonywane w
zakładach, które dysponują takim sprzętem.

R.

Re: no to z innej beczki - producent obudów metalowych ?

No właśnie zasadniczo nie są droższe.
Ja do tej pory mam tu pod ręką ze 2 firmy, które mają własny laser, i zawsze
wszystko mam wycięte elegancko,
problem mają ewentualnie z pozaginaniem, zwłaszcza jak np. krawędź zaginana
jest wąska, np. poniżej 10mm.
I to są główne kłopoty -z bardziej wymagającym zaginaniem właśnie.

Re: no to z innej beczki - producent obudów metalowych ?
Byłbym wdzięczny, gdybyś mógł podzielić się namiarami na te firmy z
obrabiarkami CNC.

R.

Re: no to z innej beczki - producent obudów metalowych ?
Proszę bardzo, to są 2 firmy z Łodzi :

http://www.omb.info.pl /

http://www.metaliclaser.pl

Re: no to z innej beczki - producent obudĂłw metalowych ?
82%(a):

A propos cen. MoglibyC5%9Bcie zdradziC4%87 jakiego rzC4%99du sC4%85 =
ceny wykonania  =

prostych maC5%82ych obudC3%B3w metalowych w maC5%82ych seriach (powie=
dzmy, okoC5%82o 100  =

sztuk, o najdC5%82uC5%BCszym boku rzC4%99du kilkunastu centymetrC3%B3=
w). Bez wodotryskC3%B3w -  =

prostokC4%85tnie, z jakC4%85C5%9B dziurC4%85 na wyC5%9Bwietlacz i z=
C5%82C4%85cza.

Z gC3%B3ry dziC4%99ki.

Andrzej Ekiert

Re: no to z innej beczki - produ cent obudĂłw metalowych ?

Tego oczywiście dokładnie się nie dowiesz, bo firmy wyceniają zawsze
projekt.
Ale coś takiego jak opisujesz, to oceniam na jakieś 30-40 zł pewnie, pewnie
nawet z malowaniem.

Re: no to z innej beczki - producent obudĂłw metalowych ?
82%(a):

82% pewnie,  =

ChodziC5%82o mi wC5%82aC5%9Bnie o rzC4%85d wielkoC5%9Bci. DziC4%99=
ki wielkie.

Pozdrawiam,
Andrzej

Re: no to z innej beczki - produ cent obudĂłw metalowych ?
U dwóch panów z okolic Politechniki Warszawskiej za obudowę o wymiarach ok.
150 x 250 x 50 z takim schodkiem po środku, z wycięciem na wyświetlacz,
dwunastoma otworami na kontrolki i kilkoma wycięciami na gniazda płaciłem
ok. 60 złotych brutto przy zamówieniu ok. 10 sztuk. Do tego malowanie
proszkowe wychodzi ok 170zł za piec (ile wlezie do pieca, tyle nasze, a piec
ma wielkość dwudrzwiowej szafy).

Firma SESMIL wyceniła sobie moją obudowę
(
http://img193.imageshack.us/img193/507/p1070028j.jpg) prototypową (jedna
sztuka) na ok. 300zł brutto z pomalowaniem.
Uważam, że to średnio drogo, gdyż gdybym chciał kupić metalową gotową
obudowę, to wyszłoby ponad 100zł (a ok. 200zł, albo i więcej, jeśli
byłaby
to obudowa znanego producenta z eleganckim wykończeniem). Ponadto w jednej
znanej firmie sprzedającej gotowe obudowy różnych firm zachodnich
powiedzieli mi koszt 300zł za wyfrezowanie szczelin na gniazda, które biegną
prawie przez całą długość obudowy.
W firmie SESMIL powiedzieli mi, Ĺźe przy zamĂłwieniu 10 sztuk tej obudowy ze
zdjęcia zapłacę ok. 120zł za sztukę. W środku będę miał przygrzane
kołeczki
do instalacji płytki z elektroniką oraz wyświetlacza.

Tak mniej więcej wyglądają koszty. Uważam, że ceny obudów na zamówienie
są
bardzo konkurencyjne w stosunku do standardowych obudĂłw, a ponadto w
obudowie na zamówienie mamy wszystko tak, jak chcemy (kształt, wszystko
powiercone, wsporniki, malowanie). Jedyny problem obudĂłw na zamĂłwienie to
ich powtarzalność. Nierzadko są problemy z idealnym trzymaniem wymiarów. Ja
ten problem rozwiążę w ten sposób, że producent dostanie ode mnie płytkę
elektroniki, wyświetlacz, klawiaturę membranową i będą mogli wszystko
dopasować.

R.

Re: no to z innej beczki - producent obudĂłw metalowych ?

DziC4%99ki za informacje!

ae

Re: no to z innej beczki - produ cent obudĂłw metalowych ?

są

Zgadzam się. Poza tym nie bardzo sobie wyobrażam dostarczanie (poza
wyjątkowymi sytuacjami) klientowi urządzenia w takiej
"standardowej" obudowie. No a i korzyść z posiadania obudowy dopasowanej do
potrzeb jest nie do przecenienia.

No właśnie, tu faktycznie bywa różnie. Zwłaszcza przy skomplikowanych
obudowach, bo proste "pudełko" to raczej nie problem.
Ale - generalnie jest nienajgorzej, choć - może być jeszcze lepiej :)

Re: no to z innej beczki - producent obudów m etalowych ?

PiEA%kne nie jest. Tak przy okazji. Czy przF3%d jest zgrzany razem z boka=
mi20%
i odkrEA%ca siEA% od tylnej (te maB3%e wkrEA%ty) do ktF3%rej montowany je=
st caB3%y20%
B6%rodek?

--20%