No sory, ale nie mogłem się powstrzymać :P :P :P

http://rtvagd.wp.pl/kat,1032039,title,S3000-audiofilska-seria-Yamaha-na-125-rocznice-dzialalnosci,wid,15711534,wiadomosc.html
Treść mówi wszystko. Ja uważam, że o spolaryzowanej kołowo-lewoskrętnie
polaryzacji top-spinowej zapomnieli... :P

Re: No sory, ale nie mogłem się powstrzym ać :P :P :P
http://rtvagd.wp.pl/kat,1032039,title,S3000-audiofilska-seria-Yamaha-na-125-rocznice-dzialalnosci,wid,15711534,wiadomosc.html

A tak poważniej, to zapomnieli napisać, czy wzmacniacz pracuje w klasie
A, a założę się, że nie pracuje. A jeśli coś miałoby wpływ na jakość
dźwięku to chyba najszybciej to.

Re: No sory, ale nie mogłem się powstrzymać :P :P :P
http://rtvagd.wp.pl/kat,1032039,title,S3000-audiofilska-seria-Yamaha-na-125-rocznice-dzialalnosci,wid,15711534,wiadomosc.html
kołowo-lewoskrętnie
jakość

"push-pull" nie sugeruje AB?

pzdr
bartekltg

[...]

W nadajnikach stosowano nawet klasę C.

Re: No sory, ale nie mogłem się powstrzymać :P :P :P

Ale w takim razie masz filtry, które zetną ci produkty niepożądane, to
można
zastosować C. Inaczej rozsiałbyś się na całe widmo radiowe, co by zdrowe
nie
było. Odpada AM bez nośnej, AM z nośną jest problematyczne, najprościej
używać przy FM, czy CW.

Re: No sory, ale nie mogłem się powstrzymać :P :P :P
jakość

Nie, to tylko układ pracy. W jakiej klasie będzie pracował zależy od
czegoś innego.

Pozdrawiam

DD

Re: No sory, ale nie mogłem się powstrzymać :P :P :P

http://rtvagd.wp.pl/kat,1032039,title,S3000-audiofilska-seria-Yamaha-na-125-rocznice-dzialalnosci,wid,15711534,wiadomosc.html

Jeszcze liniowość i symetria stopni, ciekaw jestem charakterystyki fazowej
tego wynalazku, źródło prądowe czy napięciowe, sprzężenie równoległe,
szeregowe, czy brak, regulacja napięcia zasilania, nadążna, czy inna jakaś,
itd... Kabel sieciowy pewnie w ekranie, sam taki widziałem i w rękach
trzymałem. Choć gniazdko takie, jak w komputerach :) Możliwe do nabycia na
bazarze za pewnie coś koło 5 złotych, choć na Allegro znajduję po 25 PLN.
Yamaha - pewnie dobrze rzeczy robi, ale ich fortepianów nie lubię, mają
suchy, kościsty dźwięk i brzęczą, jak gęśle Janka Muzykanta. Ale J. Bożanow
na konkursie chopinowskim na takim fortepianie, przykuł mnie do fotela...

Re: No sory, ale nie mogłem się powstrzym ać :P :P :P

Kabel sieciowy to powinien być taki:

http://allegro.pl/kabel-zasilajacy-furutech-fp-314ag-z-oplotem-i3277633653.html

Tylko taki kabel zapewni właściwą czystość i odbiór o niezwykłej
rozdzielczości przy słuchaniu dźwięków łubudu-jeb-jeb muzyki techno ;)

No i jak pisze pan sprzedawca, trzeba próbnikiem sprawdzić, czy faza
jest we właściwej dziurce, bo to kabel kierunkowy :D

Re: No sory, ale nie mogłem się powstrzymać :P :P :P

http://allegro.pl/kabel-zasilajacy-furutech-fp-314ag-z-oplotem-i3277633653.html

Nie było ofert kupna. Nie dziwię się, bo...

  Osobie, która zakupi ten kabel, chcę zwrócić uwagę aby po podłączeniu
  go do gniazdka, zwykłą próbówką do prądu dokonała pomiaru, czy faza
  znajduje się po odpowiedniej stronie złącza które podłączamy do
  urządzenia (na złączu są oznaczenia).

  Jeżeli stwierdzisz że faza nie jest tam gdzie powinna, należy zmienić
  podłączenie przewodów w gniazdku ściennym.

  Najlepiej poproś o to elektryka.

  Z własnego doświadczenia wiem że w niektórych przypadkach może mieć
  to znaczny wpływ na jakość dźwięku.

Zwykłą próbówką?! To są rady kogoś, kto nie ma o tym żadnego pojęcia.
Ja w takich sytuacjach dokonuję badań specjalna próbówką. Z neonem
o czystości 99,9999%. Tylko wtedy brzmienie jest należyte.

Re: No sory, ale nie mogłem się powstrzymać :P :P :P

Jarek, tak, ale nie do końca! A materiał na elektrody neonówki? A opornik w
specjalnym metalizowanym wykonaniu z materiałem oporowym o czystości jak
neon? Inaczej próba będzie zafałszowana!! Nie mówiąc już o reszcie
próbnika... Chociaż wiem, że jarzysz temat, to i o to zadbałeś :))

Re: No sory, ale nie mogłem się powstrzymać :P :P :P

http://allegro.pl/kabel-zasilajacy-furutech-fp-314ag-z-oplotem-i3277633653.html

LOL :D
Aż Mama mnie spytała, z czego się tak smieję :)))
A tymczasem konstruktor urządzenia, w którym jest taka zależność od
"zgodności fazowej", to myślę, że powinien jednak pójść do Technikum
Elektronicznego na pobranie nauk... A mnie korci... Korci... KORCI!!! o
zrobienie podwójnej ślepej... :PP
(Bo ja uważam, że jeśli rzeczywiście ma być zminimalizowany wpływ
"fazowości" na dźwięk, to w tanich urządzeniach to ujdzie. Ale w Top-End to
skoro urządzenie kosztuje furę kasy, to należało by idąc tym tropem, wykonać
je na równie wysokim poziomie).
A co do dziurki - rzucę zapytaniem "Co to jest przejęzyczenie?" :)))))

Re: No sory, ale nie mogłem się powstrzymać :P :P :P

http://allegro.pl/kabel-zasilajacy-furutech-fp-314ag-z-oplotem-i3277633653.html

Tylko czekać, aż pojawią się specjalizowane srebrzone czy wykonane z miedzi
OFC
lub innego audiovoodooshitu kable do instalacji domowych, które mają za
zadanie
doprowadzić prąd o odpowiedniej gęstości i niezaburzonym przepływie
elektronów
do gniazdka zasilającego.

Pozdr. TC

Re: No sory, ale nie mogłem się powstrzymać :P :P :P

Od dawna są takie. Na metry sprzedawane. Audiofilskiego transformatora
SN/NN jeszcze nie widziałem, ale to tylko kwestia czasu.

Re: No sory, ale nie mogłem się powstrzym ać :P :P :P
gwoli ścisłości:

nn - niskie napięcie (50-1000V)

natomiast

NN - najwyższe napięcie 100 000V+

Re: No sory, ale nie mogłem się powstrzymać :P :P :P

Komuś, kto to wymyślił, brakło chyba chyba oleju w głowie! Powinni mu
uzupełnić poziom, choćby transformatorowym.

Re: No sory, ale nie mogłem się powstrzym ać :P :P :P

A jaki masz lepszy pomysł? Bo to jest terminologia, którą w latach 70.
usystematyzował dr inż. Edward Musiał.

http://www.edwardmusial.info/naz_nap.html

Re: No sory, ale nie mogłem się powstrzymać :P :P :P

Nie znam gościa, nie mam w tej sprawie żadnych pomysłów ani nawet chęci
do systematyzowania terminologii. Widzę też, że na szczęście nikt się
nie przejmuje takimi poronionymi pomysłami, by od wielkości literek
zależało tak ważnie rozróżnienie. Zapuściłem gugla z pytaniem o "sn/nn"
-- ludzie piszą dowolnie, SN/NN, sn/nn, SN/nN itd. A tranformatory na to
"najwyższe napięcie" nazywają po prostu WN/SN lub podobnie. No i dobrze.

Re: No sory, ale nie mogłem się powstrzymać :P :P :P

Bo kontekst jest inny niż np. w mW i MW - jedno to miliWatt a drugie
MegaWatt.

Re: No sory, ale nie mogłem się powstrzymać :P :P :P

Bardzo dobry przykład. Skoro rzecz traktować przedrostkowo i uznać, że
"n", to "niskie", a "N" -- "najwyższe", to czemu do jasnej cholery
"napięcie" raz jest "n" a innym razem "N"? Na szczęście większość ludzi
(w tym niżej podpisany) traktuje takie "usystematyzowania" tak jak inne
nieszkodliwe dziwactwa.

Re: No sory, ale nie mogłem się powstrzymać :P :P :P

bo 100kV to jest Napiecie, a 230V to jest nic :-)

Bo ja wiem czy takie nieszkodliwe ...