Nietypowe ( z bajerem) sterowanie silnika od okapu.

Padło sterowanie prędkością silnika wentylatora wyciągu okapu kuc
hennego. Sam "stopień wykonawczy" sterowania raczej standardowy - silnik
1F asynchroniczny, sterowany z triaka. Nie mniej okap posiada układ, w kt
órym regulacja prędkości odbywa się za pośrednictwem 2 przycisk
ów chwilowych (+) i (-) i wyświetlacza  (1 cyfra LED). Po włączeniu
 wyciągu, silnik pracuje na najniższych obrotach - wyświetlacz pokazu
je stan 1 - najniższe obroty, następnie za pomocą przycisków (+) i
(-), można ustawić jedną z 8 możliwych prędkości obrotowych sil
nika - wyświetlacz sygnalizuje aktualnie ustawioną prędkość (1-8)
.

Szukam gotowego schematu takiego sterowania. Odtworzyć nie jestem w stani
e, bo producent "przezornie" usunął oznaczenia ze scalaków itd.

PP

Re: Nietypowe ( z bajerem) sterowanie silnika od okapu.

Ja swój rozbierałem kilka lat temu jak uszkodził się właśnie ten triak
na zwarcie i nie dało się zgasić światła.
lekko się zdziwiłem bo znalazłem tam 1 układ i był to mikrokontroler.
Zasilanie mikrokontrolera było przez cos w rodzaju dzielnika
zrobionego na indukcyjności.i chyba pojemności (nie analizowałem
dokładnie).
Więc schemat mało Ci da. bo jeszcze musisz napisać programik.

Pozdrawiam

Re: Nietypowe ( z bajerem) sterowanie silnika od okapu.

I chyba w większości tak jest.
Miałem styk z okapem tego typu. Na płytce miał jeszcze odbiornik IR do
pilota, ale w tej wersji nie było go.
Procesor nie był zatarty i był to mały Atmel '51.

--
Irokez

Re: Nietypowe ( z bajerem) sterowanie silnika od okapu.
W dniu czwartek, 24 stycznia 2013 18:10:26 UTC+1 użytkownik KS napisał:
Ciach
˝ programik.
Pamiętasz, co to był za kontroler ?
PP

Re: Nietypowe ( z bajerem) sterowanie silnika od okapu.

W dniu czwartek, 24 stycznia 2013 18:10:26 UTC+1 użytkownik KS
napisał:
Ciach

Srednio.
na 99% nie był to Atmel.
Wydaje mi się że jakiś Microchip albo ST.
W obudowie dip +- 14 nóżek.

KS

Re: Nietypowe ( z bajerem) sterowanie silnika od okapu.
W dniu czwartek, 24 stycznia 2013 18:53:49 UTC+1 użytkownik KS napisał:
Ciach.

Dip 14 nóżek, to by się zgadzało.
PP

Re: Nietypowe ( z bajerem) sterowanie silnika od okapu.

Hardwarowo i softwarowo wydaje mi się to banalne na dowolnym procku do
zrobienia... Zasilanie procka wręcz przez jakiś C+R+dwie diody i
stabilizator dla procka, bez stabilizatora + dla wyświetlacza, triak na
wyjściu tnący fazę, procek sam wyczuwa (przez kawałek opornika
podpiętego przed diodą i filtrem) kiedy jest przejście przez zero i
odlicza czas do wyzwolenia triaka. Wyświetlacz 7seg = 7 pinów do
obsługi, jeden pin (port) do wyjścia na triak, jeden do wejścia IRQ do
wyzwalania timera, dwa na guziki +/- czyli razem 11 pinów/portów, masa i
zasilanie i mamy 14pin obudowę, nie wiem czy jakiś taki procek jest, ale
attiny czy atmega najmniejsza w 20pin by załatwiła sprawę ;)

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| snipped-for-privacy@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
Re: Nietypowe ( z bajerem) sterowanie silnika od okapu.

Zdrapał? Spróbuj zmoczyć powierzchnię choćby śliną. Działa zaskakująco
dobrze.

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Site Timeline