łącze do telewizji

To może odwróćmy zasady gry i powiedz mi jakie anteny i kabel powinienem zastosować? Bo skoro już wiemy, że nie zadziałało, to łatwo teraz powiedzieć. że szyny były złe i podwozie też było złe.

Reply to
Mirek

Dnia Thu, 24 Jun 2021 20:37:28 +0200, Mirek napisał(a):

W telefonii komórkowej używa się częstotliwości od 0,8 do 4 GHz. Spory zakres. Nie mogę wiedzieć na jakiej częstotliwości próbowałeś ani nawet czy stacja bazowa pracowała na tej na jaką miałeś zestaw anten. W każdym razie antena "górna" powinna mieć spory zysk i być wąskopasmowa. Antena "dolna" powinna mieć dosyć szeroki kąt promieniowania (czyli niewielki zysk) bo powinna objąć zasięgiem przestrzeń użytkową mieszkania. Kable koncentryczne bardzo się różnią wartością tłumienia jednostkowego (choć na oko wyglądają podobnie) i np. kabel całkiem dobry na 800 MHz będzie niezłym izolatorem na 2 GHz, więc najpierw muszę wiedzieć na jaką cz. ma on być i jaką długość ma mieć.

Reply to
Jacek Maciejewski

Na stacji jest 900 i 1800. Przewodu jest 8m. Odległość 3,25km.

Reply to
Mirek

Jest pod postacią IPTV. Można przesyłać przez szybkie Wi-Fi w domu. Na zestaw składający się z odbiornika streamującego 4 multipleksy DVB-T na IP oraz set-top-boxa IPTV należy przeznaczyć około 2000 zł.

yabba

Reply to
yabba

Nam się udało poprawić sygnał w pomieszczeniu bez okien w środku budynku. Kabel koncentryczny satelitarny, na końcach zrobione anteny prętowe z odizolowanej żyły środkowej. Sygnał w tym pomieszczeniu wzrósł z poziomu "często przerywa połączenie" do "czasem przerywa".

yabba

Reply to
yabba

Jak są skrętki, to można spróbować budżetowe rozwiązanie. Wzmacniacz TV od kablówki z ustawioną dużą korekcją (im wyższa częstotliwość tym wyższy poziom sygnału), sygnał rozdzielony na kilka wyjść i wpuszczony na pojedynczą parę w skrętce do każdego telewizora. Na kilkanaście metrów powinno się udać.

yabba

Reply to
yabba

Dnia Fri, 25 Jun 2021 00:01:27 +0200, yabba napisał(a):

O, coś jednak jest. A dasz jakiś cynk precyzyjniejszy bo nawet nie wiem co mam w gogle wpisać :)

Reply to
Jacek Maciejewski

To może od razu uderzyć w

jesli rozwiązania IP wchodą w grę? Na razie tylko się pobawiłem, ale dostajesz serwer strumieniujący wszystkie kanały jednocześnie i można oglądać byleczymm co obsługuje stosowny mpeg.

Serwer mumu to pi za 100zł, karta na usb do tv za 50zł (razy ilośc muxów). Odbiornikiem może być dowolny android box, więc da się kupić <50zł.

Reply to
heby

Dnia Thu, 24 Jun 2021 22:17:32 +0200, Mirek napisał(a):

Antena górna:

dolna:
RG-58U

Reply to
Jacek Maciejewski

No to czekamy aż ktoś sprawdzi.

Ja zastosowałem coś takiego:

Mirek

Dnia Fri, 25 Jun 2021 20:28:57 +0200, Mirek napisał(a):

Zwracam uwagę że to miara logarytmiczna.

kierunkowe.

Pozostaje sprawa kabla, jego tłumienności oraz ewentualnych elementów sprzęgających jak symetryzatory, złączki oraz ewentualnych błędów czy nawet zwarć w zarabianych wtykach.

Reply to
Jacek Maciejewski

Antena zewnętrzna była z gotowym kablem 8m i wtykiem. Wewnętrzna też z kabelkiem i wtykiem. Złączka N/SMA fabryczna.

Można było spróbować z tą anteną 20-to elementwą, ale ile bym zyskał? Z 1m działania zrobiło by się 2? 3? Do tego nie byłoby LTE. A klient chciał mieć zasięg w całym domu i przynajmniej na ławeczce przed domem.

Reply to
Mirek

Dnia Fri, 25 Jun 2021 22:00:43 +0200, Mirek napisał(a):

Zgadza się, z 1 m zrobiło by się jakieś 2 m. Jakby dać na górze synfazowy układ dwóch anten, by było jakieś 3 m a to już starcza na pokój. Do niektórych zastosowań wystarczy. Ale jeśli ktoś ma wymagania wykraczające poza to, to już trudno, każde rozwiązanie ma granice stosowalności. PS. Rozprawiam sobie o GSM a nawet nie wiem w jakiej polaryzacji nadają stacje bazowe i czy górna antena była z nią zgodna :) Zdaje się że pionowa i antena też była pionowa, ale wypada zgłosić potencjalny powód niepowodzenia.

Reply to
Jacek Maciejewski

Dnia Fri, 25 Jun 2021 08:58:05 +0200, heby napisał(a):

  1. skoro TV ma wifi i obsługę netu to chyba żadnego urządzenia do niego dołaczanego nie trzeba?
  2. kanały by się wybierało podając wbudowanej przeglądarce stosowny IP?
Reply to
Jacek Maciejewski

Oprogramowanie w tv zwyczajnowo jest dziadowskie. Miałbym wątpliwość.

Stosowny link. Przykładowo ja używałem VLC. Wpisujesz mu link i odtwarza strumień. Goła przeglądarka tego nie robi (choć może robi, nie miałem czasu przyglądć się temu jeszcze).

Reply to
heby

cześć, czy taki zestaw się nada dla LTE 800 (band 20) i UMTS 900 (band 8)? odległość do stacji 800 - 900 metrów, przewodu 10m? wewnętrzną antenę wystarczy zainstalować na piętrze i pokryje też parter? Jakaś opcja żeby zwiększyć zasięg w całym domu?

Reply to
ddddddddddddd

W dniu 27.06.2021 o 15:07, ddddddddddddd pisze:

dodam, że wyłączyli jeden z nadajników i od około 2 miesięcy mam bardzo słaby zasięg wewnątrz - praktycznie każdej sieci. Korzystam z VoWiFi dla połączeń z jednej z kart, ale w dualsimie można to włączyć tylko dla jednej karty. Dodatkowo konstrukcja budynku niestandardowa - metalowa rama = słupy, strop to szyny kolejowe - co dodatkowo tłumi sygnał

Reply to
ddddddddddddd

Dnia Sun, 27 Jun 2021 15:07:28 +0100, ddddddddddddd napisał(a):

Do LTE 800 się nada, do UMTS 900 też. Ale za skuteczność nie ręczę :) Ja tylko mówiłem jakbym ja to zrobił gdybym musiał. Wypróbuj i wpadnij tu zameldować, sprzęcior kosztuje grosze. Antenę górną należy montować w miejscu o najsilniejszym sygnale co z reguły znaczy jak najwyżej. Czy parter obleci gdy dolna antena na piętrze, to zależy od konstrukcji stropu. Jak drewniany to OK , jak inny to będzie tłumił. Nawiasem mówiąc, ta dolna antena jaką polecałem ma minimum promieniowania bezpośrednio pod nią, więc na parterze będzie ono szersze i dodatkowo popsuje sprawę. Założenie jest takie że dolna antena obsługuje tylko swoją kondygnację i w dodatku jest umieszczona pośrodku. Jeśli ma być z boku, to trzeba użyć 2-3 elementowej yagi.

Reply to
Jacek Maciejewski

Teoretycznie tak, ale jednak nie. Oprócz hardware musi być jeszcze soft, który potrafi odebrać taki strumień, rozpakować go i wyświetlić na ekranie. Branża telewizji programowej nie potrafi jeszcze powszechnie wdrożyć standardu rozsyłania telewizji prze Internet, który działałby analogicznie jak DVB-T i podobne. Pewne kroki w tym kierunku to HbbTV i IPTV. Co najdziwniejsze, takie rozwiązania są dostępne od producentów stacji czołowych IP i set-top-boxów.

yabba

Reply to
yabba

A proszę: