nietrywialny nadajnik IR dalekiego zasi?gu

Witam, muszę zbudować nadajnik IR emitujący promieniowanie o bardzo dużym natężeniu. Dodatkowym ograniczeniem jest konieczność zasilania bateryjnego. Korzystając z informacji zawartych w dwóch ciekawych artykułach odnośnie barier IR dalekiego zasięgu (załącznik

1,załącznik 2) obliczyłem, że potrzebuję układu, który

# co 5ms generowałbym trwający 0,2ms impuls 36kHz prądu 1,5A #

Mam podobny układ - #

# (nadajnik bariery IR o innych parametrach pracy - opis działania w załączniku 1), który chciałbym przerobić - odpowiednio dobierając wartości RC - na układ pracujący w przytoczonym wyżej trybie. Niestety sam nie jestem w stanie tego wyliczyć i tu proszę Was o pomoc.

PS. Układu potrzebuje do ukończenia projektu Laptimer'a (służy do mierzenia czasów okrążeń ścigających się na torze motocykli). Reszta jest już zrobiona. Została tylko kwestia tego nadajnika.

PS2. Dokładny opis skąd i dlaczego takie parametry nadajnika IR zawarłem w załączniku 3

załącznik 1)

(240kB) załącznik 2)
(480kB) załącznik 3)
(220kB)

Reply to
CBRedzio

snipped-for-privacy@op.pl schrieb:

W policzeniu RC ci nie pomogę, w Wigilię nie potrafię liczyć ;-)

Jedna uwaga dotycząca stopnia wyjściowego. Ewentualnie pomocnym będzie zmostkowanie opornika bazowego tranzystora wyjściowego kondensatorem rzędu 10nF. Najlepiej zobacz prąd LEDa na oscyloskopie. W każdym razie jak robiłem przed laty projekt na uczelni (transmisja dźwięku na podczerwieni, modulacja fazowa nośna ok. 120kHz) to bez kondensatora miałem na diodzie prawie sinus choć na bazie był prostokąt. Czasem trzeba też dodać drugi tranzystor zwierający LEDa przy wyłączaniu. Dziwki mają zdrową pojemność. Aha, pracowaliśmy prądami do 8A w impulsie ;-)

Waldek

Reply to
Waldemar

nie baw się w przeliczniki a zastosuj zwykly laser zabawkę - czerwony, daje efekt nawet do 300metrów przy pradzie poprzez złącze około 30 mA.pozatym masz uproszczoną sprawę ukladu optycznego

Reply to
dziad_ek