Niekoniecznie humor - rzeczywista pojemność

Witam

Tak, wiem, że było już o tym tysiące razy. Kolejny dowód:

na grupie foto.cyfrowa człowiek zamieścił ten link do akumulatora, który mu się rozpadł po upadku. Dla nieklikaczy: w środku 600mAh - na obudowie 1000mAh. To i tak uczciwy producent. Przecież mógł dać naklejkę 4000, co tam 10.000, a jak dla widzów Dziennika to nawet i 100.000 ;-)

Reply to
Zbynek Ltd.

Może ten co nalepiał naklejki, akurat tylko takie miał w danym momencie a szef gonił, bo klient się wściekał, więc nalepił to co miał :-)

Leszek

Reply to
Leszek

To jest chyba FAKE , te 2 paluchy nie zmieszcza sie w tym opakowaniu.

Reply to
::

Zmierz sobie linijką na ekranie, mieszczą się.

Jarek P.

Na ekranie moze i sie mieszcza ale w tym PVC pewnie nie musialy by miec mniejsza srednice.

Wiem bo mialem takie AKU i je rozbieralem.

Reply to
::

Będąc uczciwym powinien dać nalepkę 1200mAh no bo przecież 600+600 daje 1200 :)

Reply to
Zbyszek

Zbyszek napisał(a) :

Aj, z takim tekstem niebezpiecznie zbliżasz się do jednego komentującego z tamtej grupy. Ale tamten chociaż w to wierzył, co napisał :-)

Reply to
Zbynek Ltd.

1200 :)

Tak podejrzewałem :)

Reply to
Zbyszek

Leszek pisze:

Chińszczyzna to jedno, ale ja się spotkałem z dziwnie lekkimi akumulatorkami Ni-MH Duracell w rozmiarze R20 - po rozebraniu okazało się, że w rurce o rozmiarze R20 siedzi ogniwo o rozmiarze coś pomiędzy R6 a R14, dołączone spężynkami do wyprowadzeń na "obudowie". Ale uczciwie pisało, że ma toto chyba 2800mAh (dokładnie nie pamiętam), co się mniej więcej zgadzało z osiągami. Niestety nijak nie nadawały się do zastosowania w robocie do którego zostały kupione, bo tam robiły również za balast i robot się przewracał...

Pozdrawiam, Paweł.

Reply to
Paweł Hadam

Paweł Hadam pisze:

Jeśli masz kaprys kupować akumulator 3Ah w obudowie mieszczącej technologicznie pojemność 7Ah czy więcej to się nie dziw, że będziesz miał odrobinę wolnego miejsca. Zaś z ekonomicznego punktu widzenia nie opłaca się produkować ogniw w rozmiarach innych niż te masowo kupowane (AA, AA itp.), szczególnie ogniw tych typów co ich nie można z rolki nawinąć. Więc nie spodziewaj się, że dostaniesz gdzieś za rozsądną cenę akumulator R20 o pełnej pojemności.

Reply to
Andrzej W.

Andrzej W. pisze:

Wiesz, ja się nie spodziewałem, że w cenie R6 dostane R20, ale dział zaopatrzenia w firmie był innego zdania.... Jak się im podało pojemność to drugie już są ok :). Niestety tak to już jest w dużych organizacjach, że oszczędza sie złotówki a trwoni miliony. Ale to już OT...

Pozdrawiam, Paweł.

Reply to
Paweł Hadam

Z drugiej strony ktos to produkuje. I widzi sensownosc wsadzenia takiego malucha do R20 - czytaj: klient to kupuje.

Inna sprawa ze jak kupilem dla dziecka zabawke to sam szybko pomylalem jakby tu uzyc aku R6 zamiast bateryjek R20.

Aku R20 .. za drogie, ladowarki nie mam itp :-)

Ale akurat R20 to dosc popularny rozmiar. A przemysl jak sie okazuje uzywa calej masy rozmiarow niepopularnych.

A jest obecnie w tych aku cos co preferuje rolkowe nawijanie ?

Ale ceny na allegro sa dosc rozsadne - Profitex 11Ah 30zl, Camelion 10Ah 36zl, Forever 8Ah - 50 czy 25zl, GP 9Ah 67zl.

Tylko ta niechec dokladania ok 150zl do zabawki za 50 zl :-)

A tak swoja droga

jak myslicie - stara technologia, czy w srodku 2xR6 a moze R14 ?

Staszek