niebieskie ledy

Ktoś wie co to za cuda dzieją się w niebieskich diodach LED, że po jakimś
czasie zaczynają migać? może zrobić z nich generator ;o)...

Re: niebieskie ledy

Za duży prąd, słabe chłodzenie + chińska technologia pewnie. Odkleja się
bonding doprowadzający prąd do struktury.

pzdr
JS

Re: niebieskie ledy
Przy okazji tematu zapytam, jak to moBF%liwe BF%e w doiodzie coB6% siEA%
odkleja skoro ona jest w caB3%oB6%ci zalana. Jakby coB6% miaB3%o sie odklej=
aE6%
to powinno byE6% tam powietrze, a chyba nie ma?

Re: niebieskie ledy

Jak człowiek zalany, to też może się rozkleić.

SCNR

Waldek

Re: niebieskie ledy

Złego słowa użyłem, zamiast odkleja winno być odrywa. Właśnie dlatego,
że nie ma tam powietrza materiał obudowy rozszerzając się termicznie
odrywa drut, który jest całkowicie zatopiony w tworzywie, bo
prawdopodobnie współczynniki termiczne użytych materiałów nie są
właściwie dobrane. Jak już to oderwanie nastąpi to występuje efekt
generatora. Struktura świecąc nagrzewa całość, to drut się oddala,
przerywa kontakt i dioda gaśnie. Jak się trochę ochłodzi to kontakt
powraca itd.

pzdr
JS

Re: niebieskie ledy
Jeszcze jako dziesięciolatek "wymyśliłem" takie żarówki z bimetalem
podgrzewanym przez ich własne włókno co by same migały na choince czy
reklamie.
Dalej nie opatentowałem :)

Re: niebieskie ledy

I nie opatentujesz!

Takie bimetalowe żarówki stosowane były w tanich chińskich kompletach lampek
choinkowych od conajmniej 50 lat.
Może teraz rzadziej używane, bo elektroniczny przerywacz daje lepsze efekty -
 różne cykle, muzyczkę grać potrafi, a kosztuje grosze.

Re: Re: niebieskie ledy

Nie. Ciekawostka polega na tym, BF%e przez diodEA% caB3%y czas pB3%ynie =
prB1%d.
ZrobiB3%em sobie lampki na stroik boBF%onarodzeniowy z najtaF1%szych diod
biaB3%ych i niebieskich. Co jakiB6% czas ktF3%raB6% przestaje =
B6%wieciE6%,
pozostaB3%e B6%wiecB1% bez zmian. Potem ta nieB6%wiecB1%ca siEA% zapala a=
 inna
przestaje...

Pozdrawiam,
PaweB3%

Re: Re: niebieskie ledy
Nie. Ciekawostka polega na tym, że przez diodę cały czas płynie prąd.

tak podejrzewałem, że to technologia z UFO...

Re: Re: niebieskie ledy

Nie. Ciekawostka polega na tym, że przez diodę cały czas płynie prąd.
Zrobiłem sobie lampki na stroik bożonarodzeniowy z najtańszych diod
białych i niebieskich. Co jakiś czas któraś przestaje świecić,
pozostałe świecą bez zmian. Potem ta nieświecąca się zapala a inna
przestaje...

Dawno temu robiłem akcję "spalić leda"
Miałem do dyspozycji ledy z Bomisu. Produkowane w PRL, takie które nie
przeszły selekcji. Krótko mówiąc niepełnowartościowe- odrzut.
Zachowywały się identycznie. Świeciły coraz jaśniej, przy około pół ampera
gasły, ale nadal przewodziły prąd. Czasami odczekanie i potórne podłączenie
powodowało że jakby ożywały. Chociaż nie świeciły już tak jasno.

--
Desoft

Re: niebieskie ledy
JS dobrze to opisaB3%.
 Mikrodruciki sB1% B3%B1czone ze strukturami metodB1% ultradBC%wiEA%kowB1%
.
NiektF3%rym producentom"nie wychodzi" ta technologia w 100%.
O czym boleB6%nie przekonaB3%em siEA% na przykB3%adzie ledF3%w zielonych.

Site Timeline