niebieska dioda

mam takie słabo inteligenckie pytanie, nie ogarniam niebieskich diód...

puściłem przez jedną niebieską diodę 20mA wali po oczach ostro... puściłem przez jedną niebieską diodę 10mA wali po oczach ostro... puściłem przez jedną niebieską diodę 5mA wali po oczach ostro...

ile mam puścić, żeby świeciła ale nie waliła po oczach?

próbowałeś 2,5mA? ;)

Reply to
sirapacz

Użytkownik "niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:odao4e$24m$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

Jeszcze mniej ... albo jeszcze wiecej :-)

"defakto"

zielona świeci na żółto

a ciekawe jak świeci czerwona żółta i niebieska?

nie ogarniam jakie jest napięcie na takiej diodzie mój miernik pokazuje nieskończoność...

W dniu 2017-04-20 o 18:57, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU pisze:

zmień zakres na większy.

Reply to
sirapacz

W dniu 2017-04-20 o 18:37, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU pisze:

to już nawet nie jest śmieszne

Reply to
Bartolomeo

no to pokaż jaki z ciebie euro-entuzjasta i zaproponuj jakiś ambitny temat do dyskusji (ja z racji swojej niepełnosprawności nie będę zabierał głosu, ale chętnie poczytam)?

P.S. może o samochodach i silnikach? (tak, to nie przypadek)

P.S.2 albo o tym połączeniu mózgu z internetem - to taki ciekawy temat, chętnie bym posłuchał interpretacji liderów europy...

W dniu 2017-04-20 o 18:37, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU pisze:

Jeżeli to nie chodzi o zużycie prądu, to pokryj diodę farbą, np. lakierem do paznokci. Ale ten zazwyczaj jest dość transparentny, to trzeba by kilka warstw położyć...

Reply to
JaNus

JaNus pisze:

Papier będzie idealny, na kropelkę.

Reply to
AlexY

W dniu 2017-04-21 o 02:27, AlexY pisze:

a nie lepiej puścić 500mA?

;-)

a.

Reply to
Miller Artur

użytkownik niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU napisał:

Karolu widzę bierzesz się za poważne rzeczy, może te diody z soczewka dyfuzyjną tak po oczach nie dają. I pamiętaj, kalkulatory:

Poza tym gamma, gdybyś np. telebimy robił:)

Albo w. skrócona:

V.L.Pinkley

W dniu 20.04.2017 o 18:37, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU pisze:

Potencjometru nie masz? Najlepiej sprawdzić praktycznie, wzrokowo to jest indywidualna sprawa, czy wali czy nie.

Reply to
Cezary Grądys

Dnia Fri, 21 Apr 2017 09:27:05 +0200, Cezary Grądys napisał(a):

Wzrok ma czułość w przybliżeniu wykładniczą, więc powinieneś stopniować prąd tak: 20 mA, 2 mA, 0,2 mA, 0,02 mA. Dostrzegałbyś wyraźną zmianę jasności.

Reply to
Jacek Maciejewski

Ty piździak, dopiszesz się do mojej listy? dając dobry przykład swoim europejskim przyjaciołom (tym od palca)...

A taka ciekawostka: przeciążona żółta LED zaświeciła pomarańczowo.

Reply to
slawek

slawek pisze:

W ramach ćwiczenia praktycznego zasil diodę 10mA i lutownicą podgrzej nogę ze strukturą, następnie wyszukaj w książka albo necie dlaczego tak się dzieje, każda zmieni kolor.

Reply to
AlexY

Użytkownik "AlexY" snipped-for-privacy@irc.pl napisał w wiadomości news:odghnj$aa4$ snipped-for-privacy@dont-email.me...

Kiedyś tak, nie do końca zamierzenie, ale skoro już, to trochę pomęczyłem... jakąś czerwoną... to tylko przygasła, kolor się nie zmienił.

Reply to
HF5BS

Ok, mógłbym zajrzeć, ale po co? Ciekawe jest nie to że poziomy się przesuwają. Ale że to da się zobaczyć bez spektrometru. I że dioda (segment z wyświetlacza) wytrzymuje to bez zepsucia.

Reply to
slawek