Nawijarka do toroidów

Witam.

Kilka/naście postów niżej/wyżej przy okazji innego wątku zapytałem jak działa taka nawijarka. Wątek chyba umarł i dlatego rozpocząłem nowy. Po wielu godzinach przemyśleń i wpatrywania się w zdjęcia doszedłem do wniosku, że chyba miałem rację, że najpierw nawijana jest odpowiednia ilość drutu na to dzielone koło, a potem z tego koła nawijane na jest na toroid. A jak jest naprawdę?

Robert

zapewniam cie ze nic nei jest nawijane na kolo..drut nawet nie jest ucinany,chyba ze pod koniec nawijania leci z jednej wielkiej szpuli, nawija sie przy tym pod rzad cala serie toroidow drut opasuuje kolo moze jednym zwojem, albo jego czescia, i caly czas przesuwa sie wzgledem poreczy, sa tam malutkie kolka by izolacja sie nei zdzierala

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

gdyby bylo tak, jak mowisz, to w trakcie nawijania caly zwoj drutu musialby sie przemieszczac na tym kole, zreszta byloby to neipraktyczne, gdyz trzebaby dokladnie przewidywac ile teg odrutu pojdzie...

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Użytkownik "Robert Wańkowski" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:dlkkpi$h9j$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Wyobraź sobie to tak: Masz kółko z rolkami od strony zewnętrznej, nawijasz na nie zwój drutu. kółko się obraca drut stoi w miejscu bo są roleczki. możemy drut pociągnąć i wtedy on się z łatwością przesunie, nadal na wirującym kółku mam zwój drutu, Teraz jak już możemy drut przesuwać (kółko wiruje), to dlaczego by nie wyprowadzić go z tego kółka i nie nawijać na cos wewnątrz. Istotą jest to że drut może się przesuwać po kółku.

Reply to
Ukaniu

Witam Dajcie linka do tego zdjęcia na które się powołujecie (pierwszy post), bo trudno to sobie wyobrazić. Też chciałbym zrozumieć

pzdr B.P.

Reply to
B.P.

Użytkownik "B.P."

Zdjęcia są. Ja jestem narazie na etapie wyobrażania.

Robert

Ok to jest akurat nietrudne do wyobrażenia. Jeśli dobrze rozumiem przed nawinięciem początek drutu jest jakoś zamocowany do rdzenia. W takim razie po nawinięciu zostaje jakaś liczba zwojów na rolkach, czy tak? Bo jeśli nie to jest to czarna magia :)

pozdr.

Reply to
antek

Użytkownik "antek" snipped-for-privacy@adres.jest.be> napisał w wiadomości news:dlkscp$1u4$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Drut się przesuwa po kółku! Nawijasz na nie 1 zwój, i on tam cały czas jest :-), tak jakbyś go nawinął i nie puścił drutu, kółko się kręci drut sobie po nim biegnie :-), a że my go wyprowadzamy i wyciągamy, to nasza sprawa, ruch obrotowy kółka odrazu na go nawija :-)

Reply to
Ukaniu

Jak nawijasz masowo to mozna i przewidziec i zmierzyc.

bez wstepnego odcinania to ja sobie nie bardzo wyobrazam ..

U¿ytkownik "J.F." napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@4ax.com...

A dlaczego?, koñczymy nawijaæ odcinamy drut, byle by go starczy³o. Albo nie zrozumia³em co masz na my¶li :-)

--
Pozdrawiam £ukasz
Aktualnie: poszukuj±cy pracy :-)

kiedy¶ by³ opis dzia³ania takiej nawijarki w M³odym Techniku. Wtedy nie zatrybi³em. Ale po tym co napisa³e¶ ju¿ kumam. Proste jak budowa cepa. Tomek

--
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Reply to

U¿ytkownik "Gregor" napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@transflorator.traiskirchen.at...

Cholera a my¶la³em, ¿e wiem jak to dzia³a, w takim rozwi±zaniu - masz racjê, trzeba by obci±æ drut w po³owie nawoju, ale bêdzie dzia³a³o, i szpulki nie przek³adamy

--
Pozdrawiam £ukasz
Aktualnie: poszukuj±cy pracy :-)
Ciekawej !
Reply to
Ukaniu

Mam model z tubu po rêczniku papierowym i toaletowym. Nawijam krêcê i nie wychodzi. Kto z osób, które zabiera³y g³os widzia³ na ¿ywo w dzia³aniu to ustrojstwo?

Za wersj±, ¿e trzeba nawin±æ na szpulê przemawia to, ¿e na stronach z tymi nawijarkami te dzielone kólko nazywaj± magazynkiem!

Robert

Reply to
Robert Wañkowski

Ale¿ oczywi¶cie - nie widzê innej metody jak:

1.bierzemy obrêcz od ko³a roweru, przecinamy w jednym miejscu
  1. przewlekamy przez rdzeñ
  2. na obrêcz nawijamy potrzebn± ilo¶æ drutu obracaj±c j± w rdzeniu ( nie problem chyba obliczyæ ile trzeba drutu) - drut obcinamy
  3. teraz obracaj±c znów obrêcz uk³adamy zwoje na rdzeniu

Wszystko to oczywi¶cie robi maszyna - inaczej to sobie nie wyobra¿am jak, no chyba ¿e w przestrzeni 4-ro wymiarowej ;)

Mirek.

--
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Reply to
Mirek

U¿ytkownik "Robert Wañkowski" napisa³ w wiadomo¶ci news:dll9qr$m2s$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Widzieæ to jedno :-(

Trzeba jednak jak J.F pisa³ obci±æ w pewnym momencie drut.

--
Pozdrawiam £ukasz
Aktualnie: poszukuj±cy pracy :-)
Ciekawej !
Reply to
Ukaniu

Ju¿ chcia³em siê k³óciæ, ale zatrybi³em jak to dzia³a. Sprytne :)

antek, wyobra¼ sobie, ¿e na palcu masz obr±czkê (niektówym to ³atwo przyjdzie). W obr±czce jest dziurka. Na obr±czke nawijasz 1 zwój i przewlekasz przez dziurkê. Koniec drutu przytrzymujesz do palca.

Jest taka sytuacja - koniec drutu nieruchomo przy palcu, przewleczony przez dziurkê, nawiniêty 1 zwój na obr±czkê i potem drut zwisa sobie, mo¿e byæ ze szpuli. I teraz obracasz obr±czkê o 1 obrót. Drut nawija siê na palec, ¶lizga siê po obr±czce, odwija ze szpuli. Zrobi³e¶ 1 obrót, masz 1 zwój na palcu, dalej 1 na obr±czce. I tak mo¿na nawijaæ dalej.

TP.

--
|              _   _           _                              |
|      _____ _| |_| |  __ (o) | | __  __  @poczta.onet.pl     |

Witam Jak który? z kolegów by chcia³ do wgl¹du schemat to proszê o adres to pode?lê.

Pozdrawoam Jacek

Reply to
Jack

"Ukaniu" napisal:

Jakos nie moge sobie tego wyobrazic - jakby nie kombinowac - albo drutu na "szydelku" ubywa (i trzeba go wczesniej "zaladowac") albo wrecz przeciwnie - przybywa (jeden zwoj na jeden obrot szydelka) i cos z nim trzeba potem zrobic (ew. obciac i pozwolic mu sie nawinac na rdzen?) Wymyslilem cos takiego :

Czego tu brakuje?

--
Tutaj sygnatura Grzegorza Domaga³y - je¶li chcesz wys³aæ do niego wiadomo¶æ
pisz pod adres grzegorz.domagata@chello.at i nie zapomnij dodaæ

ja sie pisze na ten schemacik bo jakos nie moge po³±pac jak ta nawijarka dziala

U¿ytkownik "Jack" napisa³ w wiadomo¶ci news:dllahr$t8v$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Reply to
Barman

U¿ytkownik "Jack"