Nauka programowania od czego zacząć? - Page 9

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

Java na Androida robi dziwne rzeczy, wcześniej w niej nie pisałem ale
programuję od zawsze. W javie pierwszy raz cokolwiek pisałem. Pokaż może co
ty ostatnio napisałeś od początku do końca?

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

    Od początku? Wielu elektroników pisze oprogramowanie bezpośrednio na
warstwie sprzętu.
To chyba można traktować, jako od początku?

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

To daj linka do instrukcji i programu ?

ja ci dam masz: http://www.elkom.com.tw/relay_a/en_android_manual_25.pdf

a gdybyś nie znał angielskiego to po polsku :
http://www.elkom.com.tw/relay_a/pl_android_manual_25.pdf

a tu masz soft: http://www.elkom.com.tw/relay_a/MyRelay_0211.zip
Zresztą na PC też ja pisałem i firmware też :-)

Teraz twoja kolej :-)

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

Zapomniałem dopisać, że po angielsku sam pisałem :-) Najpierw była wersja
angielska, a później polska :-)

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

http://aminet.net/search?query=gotoiso2_21

BTW. Jednak assembler procesora m68k piękny był. :)

 move.b (a1,d0.w),(a0)+

Ile instrukcji procesora potrzeba by było do tego na pececie?

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

To trochę mało jak na zainwestowanie w potomstwo :-)

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

    Tylko, że gdy ja pisałem swje programy w assemblerze, to o androidzie
nikt nie marzył,
a GSM w Polsce był w erze kamienia łupanego. Nie każdy zarabia na życie
programowaniem, dla mnie to np. baaardzo dodatkowy sposób zarabiania.

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

To gdzie ty pracujesz i na czym zarabiasz ? Przecież to chyba nie jest
tajemnicą ?

Re: Nauka programowania od czego zacząć?
Hello Lelek,

A co Ty tak wszystkich o ich pracę pytasz?

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

Bo skoro tak wszystko negują i mają takie zdanie, koledzy w airbusie,
koledzy w esa czy innej lufthansie i to bez znajomości języków to co musi
robić autor postu? W NASA chyba pracuje skoro wie jak łatwo to przychodzi ?
:-)
Ja wiem co ty robisz, bo od ciebie kiedyś rdzenie kupowałem, ze 3 lata temu
:-)
Znasz się na pewnej dzieninie elektroniki i uczciwie pracujesz na własny
rachunek :-)

Re: Nauka programowania od czego zacząć?
Hello Lelek,

Formalnie ja też nie znam języków. Ale jakoś 20 lat z programowania
żyłem... A obecnie z elektroniki.

Niewiele wiesz.

Już od jakiegoś czasu nie pracuję na własny rachunek.

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

    Zajmuję się ogólnie pojętą obsługą informatyczną - konserwacją sprzętu i
systemów komputerowych, robieniem backupów, obsługa sprawozdawczości
elektronicznej, czasami jak jest akurat taka potrzeba to jakiś frontend do
bazy danych wyskrobię w php. Trochę prac biurowych, tworzenie bardziej
zawiłych arkuszy, nic zbytnio twórczego.

    Ale dzięki temu być może mam po pracy jeszcze ochotę, żeby sobie coś w
elektronice poskrobać, czy na atmegę popisać, a na widok C nie mam odruchów
wymiotnych.

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

Ja natomiast kocham to co robię. Praca jest moim hobby i nie mam lepszej
intelektualnej uciechy niż praca nad procesorami czy FPGA i softem dookoła
nich :-)
Nigdy u nikogo nie pracowałem. Pierwszą firmę założyłem chyba w 1987 roku.
Nigdy nie miałem aspiracji do wielkiego rozwoju firmy czy pójścia w fabryki
:-)
W 1992 chyba miałem już maszyny do do SMD :-) Wystarczy mi to co mam :-) A
teraz co robię jak myślisz? Siedzę przy komputerze i pracuję i to sprawia mi
ogromną przyjemność, a maszyn już nie mam, bo się nie opłaca :-)
Chińczycy niech robią :-)

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

Wystarczy mi wiedzieć, że osoba, która podobno zna dobrze C nie
wiedziała co to jest unia. Ty się znasz na programowaniu jak ja na
teatrze kabuki (że zacytuję pewnego klasyka ;) ). Ty prawdopodobnie
jesteś sprawnym koderem-assemblerowcem, ale o programowaniu to masz
pojęcie bliskie zeru. Więc bądź tak miły i nie wprowadzaj ludzi w
błąd.
--
Grzegorz Krukowski

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

wpis w rejestrze? Jak rozumiem chodzi o rejestr procesora. A co to jest
pamięć procesora, w której wpisana jest zmienna? Lepiej przestań uczyć
kogokolwiek i sam się naucz. Co za maniera na news ostatnio? Pisać byle co,
aby pisać.

Remek

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

Mały ty zazdrośniku, jakie to polskie :-)

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

A do rzeczy? Wiesz jak wygląda zmienna w asm i gdzie jest zapisana?
Konkretnie.

Rermek

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

    LOL, a nie słyszałeś o przechowywaniu często używanych zmiennych w
rejestrze procesora? Nawet C to potrafi. Rejestr jest równie dobrym miejscem
przechowywania zmiennych, jak pamięć RAM, czy nawet EEPROM. Wszystko zależy
od tego, jak często się do zmiennych odwołujemy. Zmienna to jest bardzo
abstrakcyjna rzecz i może być zrealizowana na sprzecie na wiele sposobów.

    A tak BTW czym się różnią tak naprawdę rejestry procesora od pamięci
RAM? Głównie czasem dostępu właśnie. W AVR  np. rejestry się pokrywają z
pamięcią RAM. Spróbuj sobie kiedyś zapisać coś do rejestru Rx i odczytać
pamięć spod adresu $x, to się lekko zdziwisz.

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

Sam jesteś LOL :) Zrozum o co pytałem. Chodzi o zmienną w ASEMBLERZE. Jasne?
Zmienna jest deklarowana w żródle i jej wartość, oraz adres są w kodzie. Co
nie przeszkadza, jeśli taka potrzeba załadować jej argument, czy adres do
rejestru. Tylko to są dwie różne sprawy.

Remek

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

    Nie, zmienna w assemblerze to jest przechowywana wartość - tyle i tylko
tyle. W jaki sposób sobie jej przechowywanie rozwiążesz, to jest tylko twoja
sprawa.

    W assemblerze nie ma zmiennych w rozumieniu np. języka C, są tylko
etykiety, bloki pamięci i wartości wpisane do pamięci. Jeśli sądzisz inaczej
to powiedz mi w jaki sposób w assemblerze deklaruje się zmienną, zmienia jej
wartość, czy też zmienia jej typ z poziomu kodu źródłowego. To wszystko o
czym piszesz to są przechowywane wartości pod określonym adres pamięci, dla
uproszczenia oznaczane etykietą, a nie określonym adresem. Nic nie stoi na
przeszkodzie aby dla danego adresu pamięci nadać kilka etykiet, lub też nie
nadawać ich wcale i odwoływać się bezpośrednio do komórki pamięci.

Assembler to język, który za pomocą skrótów literowych symbolizuje
instrukcje kodu maszynowego procesora. Jeśli sprzęt nie obsługuje zmiennych
(cokolwiek to jest) to i assembler tego nie robi.

Site Timeline