Nauka programowania od czego zacząć? - Page 6

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

To jest info z pierwszej ręki :-) Wiele godzin przegadałem na ten temat.
Łapówka za udawanie, że się nie ma więcej dzieci i można już posyłać dziecko
do szkoły. Ale dalej 0..6  i 1..3.
Liceum kosztuje 1500 RMB ~ 750 PLN na miesiąc.
O studia zapytam ile kosztują jak tylko mi sie na skype wieczorem  pojawi.

Internet ogólnie działa ale np youtube nie działa i zachodnie portale
społecznościowe ale google earth działa.

Znam rodzinę, która ma 5 dzieci i za 4 dała łapówkę.

Nauka odbywa się tak, że najpierw uczysz się mówić, później czytać , a na
końcu pisać.
Idąc drogą edukacyjną poznajesz kolejne znaki, które umiesz wypowiadać, ale
nie wiesz jak wyglądają.
Nie ma żadnej logiki w tych znakach. Musisz sie ich po prostu kolejno uczyć
tak jak zdobywasz wiedzę w kolejnych szkołach.

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

Ci co nie znają angielskiego (a z tych co są "u siebie", to
większość) piszą w czasie rozmowy te krzaczki na karteczkach
żeby się jakoś dogadać. Śmieszy mnie, jak rózni znawcy od
ulepszania świata gadają, że Chińczycy niepotrzebnie się męczą
ze swoim pismem i powinni przejść na alfabet (łaciński oczywiście).

Znajomy rozmawiał kiedyś po polsku w chińskim pociągu. Ciemno było,
a on z tych takich bardziej ciemnowłosych. Słyszał jak ludzie obok
szeptali "ci to muszą być chyba gdzieś z południowo-zachodnich
Chin, bo nic nie można zrozumieć z tego co mówią.

Raczej odwrotnie. Rosyjski to znakomita "łacina" na orgomnych
obszarach postsowieckiej Azji, gdzie lokalnych języków tysiące.

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

esperanto tez by mialo sens ... tylko sie nie przyjelo.

Niedlugo ? one IMO juz dawno odeszly.
Ba - niemiecki to chyba tylko nauce mogl pretendowac.

Chyba tylko w Ukladzie Warszawskim.

Tylko wiesz - sa mniej i bardziej zdolni ludzie, jedni opanuja lepiej, inni
gorzej, a w koncu sie okaze ze co czwarty czlowiek na swiecie jest
Chinczykiem a co piaty Hindusem :-)

Kiedys uniwersalnym jezykiem byla lacina, ale trzeba bylo chodzic do
gimazjum, potem francuski, teraz angielski - i to gdzies na przestrzeni 100
lat sie zmienilo, wiec skad to przekonanie ze sie przez nastepne 30 nie
zmieni :-)

A tak swoja droga - czy tez macie wrazenie ze ten angielski to przez
komputery ? nagle sie pojawily takie zabawki, gdzie przez pare lat bez
angielskiego ani rusz ..

J.

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

IMHO nie miał, ten język był martwy na starcie.
Jak chcesz upowszechić coś czym żaden praktycznie lud nie posługuje
się na codzień?

kiedyś nie było takiej globalizacji. Żaden chyba ze znanych języków nie
był tak bardzo rozpowszechniony a to się z dnia na dzień nasila, coraz
większa liczba ludzi w większym lub mniejszym stopniu posługuje się
angielskim a przynajmniej rozpoznaje pojedyncze słowa.

IMHO pośrednio komputery a bezpośrednio przez pojawienie się
globalnej sieci i globalizacja.

Pozdrawiam
D.

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

Popularne przysłowie (w środowisku esperanckim):
"Esperanto jest sztucznym językiem tak samo jak samochód jest sztucznym
koniem."

Miał szanse - niestety zwyciężyły ambicje narodowościowe.

Jednak, kto wie, może jeszcze przyjdzie czas "sztucznych koni" - nie
konie-cznie Esperanto. Sam Zamenhof nie upierał się, że jego dzieło jest
doskonałe.

... pojedyncze słowa :)
Niektóre źródła podają, że w języku angielskim jest ponad 1 mln słów.
Gdyby się uczyć 100 słówek dziennie to trzeba by 27 lat :)

Einstein mieszkał w Stanach Zjednoczonych 22 lata (a zanim zamieszkał
tam bywał). Poza prostymi zwrotami nie zdołał nauczyć się biegle tego
języka. Zakutą pałą był?

BDW Super wątek! Dzięki chłopaki! Naprawdę ubaw po pachy :)

pzdr
mk

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

Na szczęście nie potrzebujesz wszystkich milion znać aby usta
otworzyć... Kilka tysięcy na początek Ci wystarczy aby się dogadać.

Może był nacjonalistą? Poza tym - kiedy przyjechał?
Im później człowiek zaczyna tym trudniej jest się mu uczyć.
Można też dodać, że talent do uczenia się języków obcych
wcale nie musi iść w parze z talentem do matematyki i fizyki.
Szczerze powiedziawszy to przyczyna moim zdaniem jest
inna - Einsteinowi pewnie szkoda było czasu na zaprzątanie
głowy czymś tak nudnym jak nauka języka gdy cały dzień
spędzał na czymś interesującym jak zagadnienia fizyki :-)

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

Podobnie jak my nie poslugujemy sie na codzien innymi jezykami, tzn
przepraszam, akurat my elektronicy-programisci sie poslugujemy :-)

No jak to jak - propaganda, powszechne kursy, nauka w szkole.
Ale widac nie bylo naporu, to sie nie przyjal.

No nie wiem - lacina w calej europie. Oczywiscie wsrod nielicznych,
wyksztalconych warstw.
Francuski podobnie - to po prostu nie wypadalo nie mowic po francusku
:-)

To sie nie bardzo zgodze, bo zanim internet trafil pod strzechy czy
nawet na uczelnie, to juz trzeba bylo umiec poslugiwac sie dosem,
turbo jezykiem itp.

Co prawda w drugim rzucie to mozesz miec racje - zwykly czlowiek juz
chyba mial windowsa i programy po polsku, ale przyszedl internet.

J.

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

On był językiem martwym w tym sensie, że nawet gdybyś spędził
rok-dwa na naukę to co byś dostał w zamian? Czy coś poza spotkaniem
innego zapaleńca co zna język esperanto i rozmowa z nim byłoby
nagrodą? Nie! W esperanto nikt nie wydaje dziś nowych książek,
nie pisze się datasheetów, nie puszcza filmów...
A po angielsku nauczysz się choć trochę i masz "instant reward" :-)

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

Tak, przez komputery, dokładnie takie mam wrażenie od wielu lat.

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

No właśnie nie przyjęło się, bo wymaga aby wszyscy się od
nowa uczyli jeszcze jednego języka. A z angielskim już było
tak, że przodująca technicznie część świata, ta z której internet
wyszedł na świat (USA) już po angielsku szprechała i uczyć
się nie musiała. Przez jakiś czas ta grupa dyktowała standard
i reszta świata zaczęła się uczyć angielskiego. Teraz już pójdzie
z rozpędu. Jakiego języka obcego było warto się uczyć będąc
małym krajem z niepopularnym na świecie językiem? Angielski.

Hindusów się nie boję, bo oni mają około 300 swoich lokalnych
narzeczy i dla własnej korzyści aby się z ziomalami z innego miasta
dogadać uczą się języka angielskiego i gadają po angielsku lepiej
dziś niż Chińczycy. Mało tego - Hindusi uczą się już w szkole
po angielsku. Miałem niedawno grupę gości z Bangalore i duże
oczy robili jak im opowiadałem że ja chodząc do szkoły w PL
miałem wszystko po polsku, łącznie z wykładami na uczelni...

A więc jak sobie zsumujesz USA, Europę, prawie całą Afrykę
(tych co nie po francusku) i pół Azji Zachodniej plus Indie to nie
będziesz się dziwił dlaczego Chinczycy uczą dzieci po angielsku.

Jak na razie myśl techniczna przychodzi do Chin z Europy i USA
wraz z firmami które w Chinach inwestują. A z inwestycjami idą
wymagania i język... Jeśli Chiny zaczną przodować technologicznie
i to od nich będziemy kraść patenty a nie on od nas to wtedy pewnie
może się coś zmieni... Ale myślę że najbliższa przyszłość to angielski.

Dokładnie. A najlepsze że fakt, że wszystkie komputery robione
w Chinach nic w tym względzie nie zmienił - a wydawałoby się
że komputer zrobiony w Chinach będzie gadał po chinsku ;-)

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

Tak (oczywiście nie w sensie, że "sam tę informację wytworzyłem").

Tak. To znaczy ta druga potraktowana referencyjnie. Współczynnik był
nawet większy niż dwa, ale kilka lat minęło, więc ostrożnie podałem
taki.

Ekonomia jest taka, że są fabryki, gdzie w języku innym niż chiński
nie mówi nikt. Towarzysz fabrykant może tylko sprzedać produkcję
towarzyszowi handlarzowi, który dwukrotnie podbija cenę. A jak ze
świata przyjedzie ktoś, kto gada po ludzku, to mu sprzeda troszkę
drożej niż zwykle. I wszyscy są zadowoleni (z wyjątkiem handlarza).

Aspekt kulturowy też się liczy -- Chińczyk chętniej dokaduje się
ze "swoim". Co ciekawe, Francuzi mają podobnie -- kupowaliśmy jakieś
szpeje we Francji, kolega zadzwonił i zagadał od razu po ichniemu.
Facet na drugim końcu drutu był z tego powodu tak szczęśliwy, że
na tego ordynatora (czy co to tam było) od razu zaproponował dużą
zniżkę. Za to Japończycy nie mają tego wcale -- jak się mówi do
nich po japońsku, to nie robi to na nich wrażenia, uznają to za
rzecz normalną.

Zdarzało mi się bywać na krańcach świata. Nie zauważyłem.

W 1000 roku nikt nie przewidywał tego, w jakim języku dzisiaj będzie się
najłatwiej porozumieć na świecie (czyli w Europie) -- bo co tu kombinować,
przecież wiadomo, że po łacinie. 3000 roku nie umiem sobie wyobrazić, ale
co do roku 2050 i okolic Zimbabwe, to nie wykluczam takiej możliwości.
A z Wyspą Wielkanocną (ona jest tylko jedna), to bez jaj, myślę, że tam
nawet na 50 lat trudno coś przewidzieć.

W zeszłym tygodniu kupiłem w Kauflandzie. Cholera wie skąd je tam
przywieźli.

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

Byl taki film, o belgijce w Japonii ... to dla nich bylo wrecz obrazliwe ze
bialy czlowiek dobrze mowi po japonsku. Ale moze to tylko na filmie :-)

J.

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

Japoński pisany ma wiele wspólnego z chińskim, mają te same lub podobne
znaki o tym samym znaczeniu.
Ciekawych rzeczy się człowiek dowie :-).

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

No, całkiem tak jak polski i czeski, możliwość komunikacji podobna

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

Ale juz ze Slowakami rozmawia sie swobodnie.
Ciekaw jestem jak oni sie ze soba dogadywali ... tak dobrze ze sie
rozlaczyli przy pierwszej okazji ? :)

J.

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

    Rozłączyli się dlatego, że zawsze byli traktowani jako Czechosłowacja
"B", zapuszczona gospodarczo i infrastrukturalnie. Patrząc po tym jak
Słowacja wyglądała kiedyś (druga połowa lat 90.), a jak wygląda teraz to
mieli rację.

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

Przy czym warto pamietac ze Czechy byly uprzemyslowione "od zawsze", a
Slowacja nie.

Nie wiem jak wyglada naprawde teraz (euro, kryzys), ale jeszcze niedawno to
nadal calkiem srednio mieli.

Jedna fabryka samochodow duzo daje - ale to zagraniczna inwestycja, a oni
wiadomo - stawiaja w kraju najtanszej sily roboczej, najnizszych podatkow i
ogolnie "sprzyjajacych warunkow" :-)

J.

Re: Nauka programowania od czego zacząć?

Znajomy (już tu wspominany) zaczął się uczyć chińskiego po pierwszej
wizycie w Chinach. Patrzył na napisy na ulicach i stwierdził, że
wprawdzie nie rozumie dokładnie *co* tam jest napisane, ale *o czym*,
to przeważnie wie. Japoński znał perfekcyjnie od lat. Chiński poszedł
mu dość gładko.

To jest trochę tak, jak w Europie ze zrozumieniem całkowicie obcych
języków na podstawie znajomości języków klasycznych (greki i łaciny).
Nie że trzeba od razu znać te martwe języki, wystarczy świadomość
zapożyczeń.

Re: Nauka programowania od czego zacząć?
In the darkest hour on Sat, 24 Sep 2011 00:44:03 +0200,

Japoński a chiński pisany dzieli jednak więcej niż polski i czeski.
Możliwość komunikacji praktycznie zerowa.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:238B ]
[ 09:01:28 user up 12937 days, 20:56,  1 user, load average: 0.56, 0.61, 0.59 ]

Re: Nauka programowania od czego zacząć?
Hello Artur,

Ale zacznijmy od tego, że japoński można zapisać trzeba różnymi
sposobami - dwoma alfabetami sylabicznymi - katagana i hiragana, które
dla Chińczyków są niezrozumiałe ale również przy pomocy znaków
logograficznych "zaimportowanych" niemal wprost z języka chińskiego,
które w części dla Chińczyków są zrozumiałe.