Herbert Schildt C PROGRAMOWANIE
przykładowy link:
http://www.ksiegarnia4u.pl/cgibin/shop?infoA4%09

--
GLaF

Re: Nauka C - co radzicie ?
wybiorę
źródła

Jak ktoś ma podstawy zrobione w Pascal-u, to po przesiadce na C, jest najczęściej
dobrym programistą. Język C daje większe możliwości oraz większą możliwość
zrobienia bałaganu. Dobrą praktyką na początku uczenia się programowania w C,
jest włączanie opcji kompatybilności z ANSI C.

Swoim studentom polecałem: Jerzy Grębosz "Symfonia C++".

Trzeba też pamiętać, że programowanie w Windows dorzuca funkcje/elementy (np.
API)
niebecne w uC czy DSP. Jeżeli uczysz się pod kątem programowania DSP, to tam
uczyłbym się programować. Ewentualnie pod Windows program konsolowy lub jakieś
stare środowisko Borlanda z uwagi na znakomitą dokumentację języka C (help).
K.

Re: Nauka C - co radzicie ?

Ale kolega pyta o C nie o C++.

--
Janusz

Re: Nauka C - co radzicie ?

Tylko i wyłącznie pod kątem uC/DSP.

MH

Re: Nauka C - co radzicie ?

Wiem o co pyta autor wątku.
To studentów elektroniki uczyłem programowania. Tom pierwszy wspomnianej ksiązki
opisuje język C. Nie będę twierdzi, że jest najlepsza itp. Jest łatwa w odbiorze,
ma bardzo dużo dobrze skomentowanych przykładów i jest łatwo dostępna.

Oprócz tego, współczesne kompilatory uC czy DSP, mają mozliwość programowania w
C++.
K.

Re: Nauka C - co radzicie ?
Witam.

Jako literaturę konieczną do przeczytania to Kernighan & Ritchie,
przeczytanie i przerobienie prostych przykładów
z tej knigi np: w dosowym borlandzie.
Bez tego ani na dsp, ani avr, ani arm, ani windows API, ani linux ani
cokolwiek innego.
Książka jest ogólna i opisuje standard Ansii C. Nie ma chyba pozycji
opisującej programowanie DSP w języku C.
Jest zapewne tylko opis biblioteki udostępnionej przez producenta
konkretnego DSP. Tzn. jak wywołać daną funkcję
w języku C, jak odwołać się do portu w języku C itd..
Te nawiasy {} nie różnią się niczym od begin i end. Poza tym zgodnie ze
standardem ansii C nie ma możliwości  definiowania zmiennych gdzie się chce
tylko na początku programu lub początku funkcji, inaczej kompilator powinien
zgłosić błąd.
Pozdrawiam
Paweł

Re: Nauka C - co radzicie ?

Zmienne można definiować na początku każdego bloku {}, na przykład:

if (a > 3)
{
  int x;
  printf ("a = %d", a);
  x = a + 8;

itd. Co wg mnie nie robi zamieszania w kodzie, a właśnie odciąża główny
blok zmiennych deklarowany na początku funkcji.

Re: Nauka C - co radzicie ?
In the darkest hour on Fri, 05 Jun 2009 22:15:19 +0200,
chce
powinien

Zawsze moĹźna od czasu do czasu tak:

if (a > 3)
{
  printf("a = "%d", a);
  {
    int x = a + 8;
    printf("x = %d", x);
  }
}

Ale po co, skoro mamy od jakiegoś czasu C99...

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:238B ]
[ 11:25:11 user up 12095 days, 23:20,  1 user, load average: 0.13, 0.38, 0.45 ]

Re: Nauka C - co radzicie ?

To też bywa czasem czytelniejsze choć nie wygląda już tak "naturalnie". ;)

Powiedz to kompilatorowi dla texasowych DSP'ków, nie mającemu nic
wspĂłlnego z gcc.

BTW: W ogóle pisząc dla takich procków, natywnie 16-bitowych (gdzie
nawet typ "char" jest 16-bitowy oraz sizeof(int)=1) trzeba od razu
myśleć nieco inaczej, niż w aplikacjach dla ARMa czy AVRa. Portowanie
normalnie pisanych bibliotek na DSPki 16-bitowe wiąże się z niemałym
zamieszaniem. Tak to już jest gdy się używa np. TMS320VC5416 i
kompilator C sprzed chyba 10 lat.

Re: Nauka C - co radzicie ?
In the darkest hour on Sat, 06 Jun 2009 23:18:00 +0200,

Kilka razy zastosowałem, chociaż wygląda brzydko. A musiałem być wtedy
zgodny z ANSI C.

No tu już trzeba krajać jak materiału staje... ;>

Ciekawe.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:223B ]
[ 08:28:41 user up 12096 days, 20:23,  1 user, load average: 0.24, 0.50, 0.35 ]