"Napromieniowane" maszyny z Japonii

Dzień Dobry,
Może to nie do końca elektroniczny temat, ale nie wiem gdzie indziej si
ę o to dopytać.
Sprawa jest taka, że powiedzmy, że chciałbym kupić taki minitraktor
ek pochodzący z Japonii, gdzie doszło do skażeń/napromieniowania ja
kiegoś obszaru przy okazji tsunami.
Czy licznik geigera to trudno dostępna rzecz? może są jakieś inne m
etody, aby takiego testu dokonać?
Oczywiście sprzedawca twierdzi, że sprzęt jest ok-pod tym względem,
 w sumie to jemu też powinno na własnym bezpieczeństwie zależeć,
no ale....

Re: "Napromieniowane" maszyny z Japonii

Ponieważ jest to sprzęt spoza UE to będzie przechodził przez kontrolę
celną, myślę, że go przeskanują nie tylko na tę okoliczność.

--
AWa.

Re: "Napromieniowane" maszyny z Japonii

Przeskanują :-)
I znów promieniowanie :-)

Re: "Napromieniowane" maszyny z Japonii
pochodzący z Japonii, gdzie doszło do skażeń/napromieniowania jakiegoś
obszaru przy okazji tsunami.
metody, aby takiego testu dokonać?

A co się przejmujesz napromieniowaniem? Napromieniowanie jest groźne dla
istot żywych, bo uszkadza DNA, natomiast traktorek jest ze stali,
promieniowanie przez niego przejdzie i już.

Co innego, gdyby był skażony pierwiastkami radioaktywnymi, wtedy sam by
promieniował! Ale z takiego traktorka i tak da się je zmyć, więc w
zasadzie problemu też nie ma.

Re: "Napromieniowane" maszyny z Japonii

Zalezy jakie, neutrony stali na zdrowie nie wychodza :-)

A czy gamma w duzej ilosci nie uszkadza krysztalow, to nie wiem.

Ale zmyc trzeba z dala od wlasnego pola i z dala od wlasnej studni :-)

Mierniki promieniowania sa ... umiarkowanie dostepne.
Popyt na to maly, wiec i zbyt maly, tym niemniej sa.

Na allegro tez daje sie kupic jakis powojskowy sprzet, tylko uwaga bo
moze byc niesprawny.

J.

Re: "Napromieniowane" maszyny z Japonii

Najwyżej stal się zrobi bardziej krucha. Problem tylko w tym, że z
promieniowaniem nie jest jak z energią cieplną, że jeśli coś pochłonie
trochę promieniowania, to po chwili samo zacznie promieniować. I to
jeszcze na tej samej długości.

Liczniki Geigera-Mullera? Swobodnie dostępne:

http://www.conrad.pl/Urz%26%23261 ;dzenia-do-pomiaru-poziomu-radioaktywno%26%23347;ci.htm?websale7=conrad&ci=SHOP_AREA_17636_0601101

Cena mniej więcej tyle co dobry multimetr trueRMS.

Re: "Napromieniowane" maszyny z Japonii
Użytkownik "Tomasz Wójtowicz"  napisał w wiadomości

Ale akurat z neutronami to tak czesto bywa.

No faktycznie, Niemcy sie czegos boja ?
Bo u nas to troche trzeba sie naszukac, no dobra - google szybko
znajduje, ale jakbym chcial np pomacac przed zakupem i zrobic to we
wroclawiu ?

No tak, bo multimetr bez RMS to 15 zl potrafi kosztowac :-)

J.

Re: "Napromieniowane" maszyny z Japonii

jak mu go zatrzymaja celnicy a potem zostanie zutylizowany jako radioaktywny
odpad to koszty tej szopki beda splacaly jeszcze jego wnuki

Re: "Napromieniowane" maszyny z Japonii

wroc, wlasnie doczytalem ze kupuje od kogos na miejscu

Re: "Napromieniowane" maszyny z Japonii

Skażenie a napromieniowanie to zupełnie różne rzeczy. Nie mam pojęcia
dlaczego ludzie używają tego zamiennie.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

z tego samego powodu, dla którego używają zamiennie "bynajmniej" i
"przynajmniej"...

Re: "Napromieniowane" maszyny z Japonii

Eeetam. Po prostu nie było jeszcze jakiejś katastrofy narodowej w tej d
ziedzinie. Jak coś się przydarzy, zaraz będziemy mieć 38 milionów
 ekspertów od energetyki jądrowej.

L.

Re: "Napromieniowane" maszyny z Japonii

ale nadal na poziomie "bynajmniej=przynajmniej".
Albo tak samo, jak wszyscy się znają na ekonomii, medycynie, polityce,
itp itp.

Re: "Napromieniowane" maszyny z Japonii

To właśnie skutek poziomu edukacji współczesnej szkoły. I skutek tego,
że nauczyciele fizyki nie znają się na swoim fachu.

O różnicę między skażeniem a napromieniowaniem kłóciłem się z moją
nauczycielką fizyki w liceum. Ona nie dość, że nie rozumiała tego
problemu, to jeszcze z uporem chamskiego wieśniaka się ze mną kłóciła.

Skutkiem tego ja wylądowałem u dyrektora, który mnie oskarżył, że
"podważam autorytet nauczyciela".

No to cóż, jeśli szkoła w Polsce nie służy nauce, tylko temu, żeby
chamska magister quasi-fizyki mogła się poczuć Einsteinem, a może i
Zweisteinem a w porywach Dreisteinem, no to takie są rezultaty.

Re: "Napromieniowane" maszyny z Japonii

Z tego samego powodu, z jakiego słowo "promieniowanie" zawsze wywołuje
panikę i zawsze znajdzie się paru chętnych do delegalizacji tlenku wodoru ;)

Re: "Napromieniowane" maszyny z Japonii
W dniu poniedziałek, 2 września 2013 08:45:54 UTC+2 użytkownik bar...
się o to dopytać.
[...]

Jak będzie coś nie teges to nie wpuszczą na obszar celny UE.

Re: "Napromieniowane" maszyny z Japonii

orek pochodzący z Japonii, gdzie doszło do skażeń/napromieniowania
jakiegoś obszaru przy okazji tsunami.

Dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
Czyli zakładając, że nawet taka maszyna jest skażona, i w takim sta
nie dotarła do Polski, to jeśli u sprzedawcy rozebrano ją na częś
ci pierwsze celem regeneracji, wymiany wszelkich olejów i dokładnego my
cia/czyszczenia i odmalowania.
To w sumie taki proces regeneracji tez "odkaża sprzęt"

Czyli reasumując ryzyko tego, że to może być niebezpieczne dla zdro
wia jest bardzo, bardzo małe?

Re: "Napromieniowane" maszyny z Japonii
Dziękuje jeszcze raz za wyjaśnienia i może doprecyzuje swój poprzed
ni post, żeby jakiś narwaniec się znowu nie denerwował;
Chodziło mi o to, że nawet gdyby taki radioaktywny sprzęt przeszedł
 jakiś cudem wszelkie kontrole w urzędach celnych, co wydaje się ma
ło prawdopodobne w świetle tego co Państwo mówicie, to jeszcze skor
o dealer takich używanych maszyn przeprowadza w Polsce ich gruntowny prze
gląd, czyli rozkręca, wymienia oleje i płyny, czyści i myje, to te
zabiegi "odkażają" ewentualną radioaktywność, jeśli dobrze rozu
miem?

Re: "Napromieniowane" maszyny z Japonii

Raczej tak. Słynny radziecki płyn do trwałej skutecznie zmywał
pierwiastki radioaktywne z ciała człowieka, więc myślę że woda z mydłem
zmyje z powierzchni metalowo-plastikowych.

Re: "Napromieniowane" maszyny z Japonii

Ale może być w tapicerce siedzenia :)