naprawa głośników - wymiana zawieszen

Mam pytanie do ludzi, którzy już się tego podejmowali... Mam dwie ładne kolumienki z amatora stereo - w nich głośnik niskotonowy (GDN 16) i GDN 12. Niestety - jednym niskotonowym zawieszenie membrany już całkiem się wykruszyło, w drugim jest już lekko naderwane, co niestety słychać...

Na allegro można kupić zawieszenie lub membranę z zawieszeniem... Cy warto podejmować się naprawy? Czy po wszystkim mogę oczekiwać dobrych efektów? W każdym razie chyba lepszych niż po wymianie oryginalnego tonsila na jakieś chińskie zamienniki?

Na razie odpuszczę sobie wymianę membrany (są całe) a jedynie chciałbym wymienić zawieszenie. Powinienem włożyć piankę, czy gumowe? I jak to dokładnie przeprowadzić? Jak mniemam na początku trzeba usunąć resztki zawieszenia acetonem, a potem przykleić zawieszenie do kosza i membrany butaprenem? Nie trzeba wyjmować podczas tego zabiegu membrany ani cewki?

Reply to
Atlantis

Użytkownik "Atlantis" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:ev7vv5$be3$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Nie robiłem , ale mam robić i po przemyśleniu, uważam że łatwiej membranę z zawiaszeniem, niż tylko zawiaszenie...

pianka to bliższa oryginałowi, aczkolwiek mam 2 głośniki regenerowane gumowym zawiaszeniem i jest ok wydaje sie mi że jest hmm... mocniejsze

wybrałbym inny klej (butapren z czasem traci elastycznośc)

tak czy inaczej trzeba ściąć kopułkę przeciwpyłową w celu wycentrowania cewki na czas klejenia np zwinietym w rurke paskiem papieru wsunietm następnie pomiędzy cewke a srodkową częśc magnesu

no i tak kleić żeby po usunieciu tego papieru cewka pozostała na środku

Włodek

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

Włodzimierz Wojtiuk napisał(a):

To znaczy? Niby dlaczego? ;)

A jaki jeśli wolno zapytać? Na czym było klejone w oryginale?

A jak się ją ściąga? Bo wygląda na przyklejoną przecież... Jak ściągnąć, żeby nie uszkodzić niczego? ;)

A nie masz gdzieś jakiegoś dokładnego opisu ze zdjęciami? ;) Bo tutaj

byt wiele nie pokazali... Jedynie "przed" i "po"... :)

Reply to
Atlantis

Użytkownik "Atlantis" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:ev84ht$rcc$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Czy nie lepiej kupic nowe głośniki Tonsila? Są przecież dostępne, i wcale nie takie drogie.

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Reply to
Krzysztof Tabaczynski

Krzysztof Tabaczynski napisał(a):

Niby można, ale jeśli będzie się to dało zrobić za 20 zł, zamiast 90, to chciałbym spróbować... ;)

Reply to
Atlantis

Użytkownik "Atlantis" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:ev84ht$rcc$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

IMO łatwiej nową membranę (z przyklejonym zawiaszeniem do niej) osadzić na cewce niż doklejać (dostęp) zwieszenie do membrany zamocowanej (cewka i pośrednio resor) w głośniku

No nie sadze żeby udalo sie dowiedzieć (raczej nie butapren - nie wyglada na to) znalazlem jakiś "Dragon" - dedykowany do łaczenia gumy z klejem BTW na allegro sprzedaja do tych celów wikol (????) po zawyzonych n-krotnie cenach

właśnie jest przyklejona, i można ją odciąć (polecam skalpel) stąd wyższość nowej membrany z kopulką oddzielnie, kleimy na koniec jak już wszystko jest ok

Chyba że wykażesz sie cierpliwością, to może udokumentuje swoje zmagania.... ;)

Włodek

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

Użytkownik "Krzysztof Tabaczynski" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:13be2$4617aeae$57cfefee$ snipped-for-privacy@news.chello.pl...

(ciap)

Regenerowane są o połowę tańsze... Regenerowane własnoręcznie (o ile się uda) są jeszcze tańsze...

"Wcale nie takie drogie" to pojęcie względne, chyba nie muszę tłumaczyć... No i dochodzi satysfakcja typu; "ożywiony / naprawiony, a nie złom -> i nowe"

Włodek

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

Włodzimierz Wojtiuk napisał(a):

To znaczy jak rozumiem wcześniej muszę starą membranę pociąć ostrożnie na drobne kawałeczki dostając się do cewki? Nie ma możliwości zdjęcia jej w całości? ;)

Byłbym wdzięczny. :)

Reply to
Atlantis

Użytkownik "Atlantis" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:ev8dcr$r3j$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Może da sie przeciąć w tym miejscu

(z wyczuciem żeby korpusu cewki nie "pokaleczyć")

Zobaczę co da się zrobić... brak cyfrówki ... ale.. Wesołych i Smacznego jajka ! Włodek

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

Atlantis napisał(a):

Ja właśnie tak robiłem - zarówno w 16 jak i 20 tonsila. od karkasu cewki delikatnie odrywałem podważając nożykiem. Były dwa rodzaje kleju - "bardziej szklisty" i twardszy - ładnie odpryskiwał - i drugi, bardziej glutowaty - ale też nie miałem kłopotów. Pomimo początkowego strachu nie zepsułem żadnego z bodajże 10 głośników. (wymiana kompletnych membran z górnym zawieszeniem). kopułki przeciwpylowe też wymieniałem na nowe.

Nie udało mi się dobrze wymienić zamego górnego resora. Może robiąc sobie szablon i klejąc na przeschnięty butapren da się to zrobić, ale nie miałem cierpliwości.

Powodzenia

MAc

Reply to
MAc

BTW ktoś was wie coś odnośnie regeneracji przeprowadzanej przez serwis Tonsila? Obiło mi się coś takiego o uszy... :)

Reply to
Atlantis

Użytkownik "Atlantis" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:ev8qpr$dis$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Kiedyś robili ,czy teraz po reorganizacji też robią to nie wiem . Ja dałem do regeneracji dwie sztuki GDN30/60 . Kosztowało to ok.30zł za sztukę.Do tego gratis zrobili pomiary każdego z głośników dostałem dokładne dane wszystkich pomiarów plus wykresy charakterystyki przenoszenia.Do tego drobne gratisy: pierścienie alu do nich plus kawał materiału na na ramkę przesłaniającą głośniki bo akurat robiłem z nich suba . Głośniki zawiozłem i odebrałem osobiście Pzdr

Reply to
henry1

MAc napisał(a):

Ok, a możesz napisać coś więcej o zdjęciu samej membrany i wycentrowaniu cewki? Jak się za to zabrać? :)

Reply to
Atlantis

Atlantis napisał(a):

ponieważ nie dotykałem dolnego zawieszenia, to po nałożeniu nowej membrany praktycznie nie trzeba nic centrować - jak nałożysz na sucho to zobaczysz

Reply to
MAc

MAc napisał(a):

To znaczy jeśli nie rusza się dolnego zawieszenia to cewka zachowuje swoje położenie? Nie zmieni go lekkie poruszanie nią podczas zdejmowania starej membrany czy chociażby granie bez górnego zawieszenia lub przy nie do końca kompletnym? ;)

Reply to
Atlantis