Napięcie w linii telefonicznej

Witam Jakie powinno być napięcie w sieci telefonicznej, takiej zwykłej domowej? Mam problem z TPSA, nie dzwonią mi telefony, oni twierdzą że jest OK bo ich, poklejone taśmą gruchoty testowe brzęczą, a mój normalny telefon milczy. Mierzyłem napięcie przy dzwonieniu do mnie, wychodzi max 35V zmiennego, na mój gust powinno być około 60V. Dobrze myślę? Mierzone miernikiem cyfrowym z pamięcią Vmax.

Reply to
Piotr

Dnia 30-10-2011 o 13:11:23 Piotr snipped-for-privacy@kki.net.pl> napisał(a):

No właśnie że nie jest 'normalny' tylko bierze prąd z lini, jak za dużo weźmie to centrala interpretuje to jako podniesioną słuchawkę. ZAłóż sobie gruchota albo wymienń na inny i będzie działać.

Mierzyłem napięcie przy dzwonieniu do mnie, wychodzi max 35V

Dobrze, ale to wina twojego telefonu.

Reply to
janusz_kk1

No właśnie że nie jest 'normalny' tylko bierze prąd z lini, jak za dużo weźmie to centrala interpretuje to jako podniesioną słuchawkę. ZAłóż sobie gruchota albo wymienń na inny i będzie działać.

Nie mam ochoty na gruchota, mam fajny zestaw z czterema słuchawkami, działało to dobrze, jakies dwa tygodnie temu przestało.

Mierzyłem napięcie przy dzwonieniu do mnie, wychodzi max 35V

Dobrze, ale to wina twojego telefonu.

Niby jak??? Mierzyłem bez niczego podłączonego do linii.

Poza tym wszystko działa normalnie, jeśli zadzwonię do siebie z komórki i podniosę słuchawkę to jest normalne połączenie, dzwonić na zewnątrz też można normalnie.

Reply to
Piotr

Nie pamiętam już., ale więcej jak 40V (chyba 42 lub 48V) Możliwe że teraz może być niższe - 38V.

To wygląda na uszkodzony telefon...

Dobrze, ale to wina twojego telefonu.

Raczej wina miernika. Powinno być 60V zmiennego, ale składowa stała 40V nadal jest obecna na linii.

Dla pewności mierzyłbym przez kondensator, chyba że znasz swój miernik.

Reply to
Desoft

W dniu 2011-10-30 13:11, Piotr pisze:

Proste rozwiązanie, telefon ma homologację - masz ich tłumaczenia w dupie i domagasz się naprawy linii, nie ma homologacji- oni mają w dupie twoje żale.

Reply to
Padre

Padre napisał:

Telefon z homologacją to się nie może zepsuć?

Z porad praktycznych mam jedną. Porządne bramki VoIP (np. Linksys SPA2102 i SPA3102) pozwalają na zaprogramowanie paramietrów prądu dzwonienia -- napięcia, częstotliwości i kształtu sygnału (trapez lub sinus), bo w róznych krajach obowiązują różne standardy. Można sobie takim emulatorem centrali przetestować aparat i zobaczyć na ile jest tolerancyjny.

Z moim telefonem też coś się kilka miesięcy temu dziwnego porobiło, chyba po jakiejś burzy -- dzwonek urywał się nagle, jakby się dusił, nie zawsze wyświetlał numer. Jak *zmniejszyłem* napięcie dzwonienia, to mu czkawka przeszła. To dość nietypowa awaria, awarie dzwonka zdarzają się od czasu do czasu. (Co to jest "35V zmiennego zmierzone miernikiem"? Wartość średnia? No to się mniej więcej zgadza, podaje się międzyszczytową, i ta ma byc około 60V).

Reply to
Jarosław Sokołowski

W dniu 2011-10-30 19:15, Padre pisze:

To, że jest homologowany nie znaczy, że jest sprawny... Poza tym sygnał dzwonienia OIDP to 25Hz. Pytanie co pokazuje miernik przy takiej częstotliwości. O ile w ogóle to jest sinus.

Reply to
Michał Lankosz

Piotr snipped-for-privacy@kki.net.pl> napisał(a):

Telefon do teczki i przetestuj u znajomych którzy mają TPSA - najlepiej u sąsiadów (ta sama centrala) i w innej dzielnicy (inna centrala). Można też sprawdzić twój aparat u kogoś, kto ma np. modem od kablówki.

Reply to
Wmak

Użytkownik "Piotr" snipped-for-privacy@kki.net.pl> napisał w wiadomości news:j8jf4d$sm3$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

A sprawdzał telefon na innej linii ? Zacznij od tego - telefon może być uszkodzony....

Reply to
Krzysztof

Użytkownik Piotr napisał:

na dostęp analogowy, punkt 6.4.1.1 Częstotliwość 25 lub 50Hz. W centralach, z którymi miałem do czynienia było tylko 50Hz. Nie wiem czy jeszcze któreś miejskie centrale mają 25Hz. Napięcie zmienne sinus maksimum do 90V, nałożone na składową stałą 48 lub 50V. Między napięciem skutecznym dla sinusa a szczytowym może być bardzo duża różnica. Wszystko zależy od możliwosci miernika. Składowa stała jest ciągle w trakcie dzwonienia i między dzwonieniem. Prąd dzwonienia to około 25mA. Najłatwiej ocenić napięcia przy pomocy oscyloskopu. Jeszcze łatwiej poprosić sąsiada o pożycznie jego działającego telefonu, wpiąć na samym początku instalacji, przed jakimiś rozgałęźnikami, splitterami do neostrady itp. i zadzwonić. Reszta instalacji ma być odcięta. Maciek

Reply to
Maciek

Domniemywałem, że jak już wzywał panów z TPSA to przedtem sprawdził telefon na innej linii.

Reply to
Padre

Inny telefon przyniosłem sobie z pracy na chwilę, nie dzwonił. Mój telefon zaniosłem do pracy, dzwonił. Po waszych uwagach podpiąłem oscyloskop do linii i powtórzyłem pomiary,

50Hz, 34V. Telefon ma homologację. TPSA ma mnie w dupie. Chyba zrobię im vicevesa i zrezygnuję, rzadko kiedy z niego korzystamy. Dzięki.
Reply to
Piotr

Może ktoś się pobawił ustawieniami i wyłączył dzwonienie lub go wyciszył tak, że nie słyszysz? Takie fajne elektroniczne telefony mają wiele funkcji i między innymi ja mam taką że mogę ustawić godziny wieczorne w których telefon po prostu nie brzęczy dzwonkiem i dzwoniący ma szansę się tylko nagrać na maszynkę (automat. sekretarkę) jak nie zauważę migającego ekranu w słuchawce.

Reply to
Pszemol

Użytkownik Piotr napisał:

34V zmiennego nałożone na składową stałą 48 lub 50V? Teoretycznie powinno działać. Jeszcze jedno - czy linia w trakcie pomiaru była obciążona telefonem? Oscyloskop, to właściwe brak obciążenia linii. Ideałem byłby prawdziwy dzwonek a nie elektroniczna ćwierkała. Tak jak pisałem, prąd AC wyszedł mi z pomiaru 25mA. Zgłoś reklamację na nieprawidłowe działanie, mimo zgłoszonego uszkodzenia, nadal nie jest usunięte. Łaski nie robią. Zrezygnować zawsze możesz. Opisz, że testowałeś swój telefon w innym miejscu i odwrotenie. Maciek
Reply to
Maciek

Dostałem maila z TPSA że było uszkodznie... jednak. I że juz jest dobrze. Faktycznie, telefon dzwoni. I jak tu ich nie kochać...

Reply to
Piotr

Użytkownik Piotr napisał:

To teraz zobacz jak to wygląda na oscyloskopie. Koniecznie pod obciążeniem. Tak z czystej ciekawości. Maciek

Reply to
Maciek

Użytkownik "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl...

Mam taki (w pełni sprawny, na fajansie znaleziony) aparat starego typu, z mikrofonem węglowym :) Znaaany model 2500DMG firmy Western Electric, w skrajnym położeniu regulator głośności dzwonka wycisza go zupełnie, jakby odłączał. Chciałem użyć, aby w najcichszym położeniu zaledwie popierdywał cicho, ale się nie dało, cichnie, ale nadal głośny. I skok - zero głosu, nie rozbierałem popatrzeć, czy jest jakiś wewnętrzny odłącznik...

Reply to
Araneus Diadematus

Masz trochę inny :-) Ja mówiłem o telefonach elektronicznych z LCD :-)

Reply to
Pszemol