Napięcie sinusoidalne do 400V przy cz

Witam

Potrzebuję wytworzyć napięcie sinusoidalne max 400V przy częstotliwości co najmniej 50 kHz (najlepiej do 100). Wydajność prądowa do 3A. Myślałem nad jakimś wzmacniaczem do audio o dużej mocy jednak nie wiem która konstrukcja zapewni mi taką moc przy 50kHz (potem oczywiście podniesienie napięcia na jakimś transformatorku bo na wyjściu 400V nie będzie). Może dałoby się przerobić jakiś wzmacniacz, wymiana tranzystorów na wytrzymujące większe napięcie... co polecacie ?

Reply to
Shooter

Użytkownik Shooter napisał:

1,2kW !!! Ło Matko... do czego to potrzebujesz ? Chcesz strącać z nieba nietoperze na obszarze kilku hektarów ? ;-) Musi to być sinus ?

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Shooter pisze:

Wzmacniacz to by musiał być audiofilski, żeby przenosić pasmo do 100kHz. A poza tym, podejście bez sensu, wzmacniacz audio do takiej pracy się po prostu nie nadaje.

Jeśli coś by można polecić, to już prędzej przerobienie odpowiedniego UPS-a, choć podniesienie częstotliwości będzie raczej nietrywialnym zadaniem, o ile to wciąż ma być sinus.

Ewentualnie wzmacniacz klasy D z odpowiednimi filtrami obcinającymi wysokie harmoniczne.

A zacznij od tego, żeby sprecyzować, co to ma być za przetwornica:

1200W czy 1200VA, bo to istotne.
Reply to
Tomasz Wójtowicz

Grzegorz Kurczyk pisze:

Hehehhe, no niestety sinus musi być, zniekształcenia mogą być duże, nawet kilka %. Czy to duża moc to zależy od punktu widzenia a ten zależy od punktu siedzenia ;) Dla mnie te 1.2 kW to mało :)

Reply to
Shooter

Tomasz Wójtowicz pisze:

No chyba raczej całkiem niewykonalnym ( podniesienie f 1000 razy).

Obciążeniem ma być w zasadzie czysta indukcyjność więc pewnie 1200VA.

Reply to
Shooter

Może lepiej nie bawić się za mocno w formowanie sinusoidy. Wyjść z sygnałem prostokątnym, przepuścić sygnał przez transformatorek, który zrobi ładną sinusoidę. To co otrzymamy wzmocnić w układzie na tranzystorach i już.

Reply to
wt

wt pisze:

A w dodatku mozna na nim podwyzszyć napięcie do żądanych 400V. Tylko z naskórkowością się trzeba liczyć.

Reply to
PH

Użytkownik "Shooter" napisał w wiadomości

Poszukaj na necie przecinarek plazmowych, prawdopodobnie o to chodzi.

Reply to
xymax

Nie moze byc wiecej napiecia? Bo jak moze na luzie podskoczyc, to walnij mostek Graetza z sieci, pusc to na 4x CoolMOS, bramki popedz jakimis sensownymi driverami i wpusc te 50kHz prosto z mostu. W szereg dlawik, zeby wyciac troche wysokie harmocniczne i zbic napiecie do 400V i masz wszystko w pudelku od papierosow + radiator.

Reply to
Marek Lewandowski

Transformator raczej się nie sprawdzi przy 50 kHz :-)

400V 3A? Niezłe tranzystory by musiały być ;-)))
Reply to
Robert_J

Użytkownik Shooter napisał:

To może alternator Alexandersona :-)

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

? Mam na biurku modul 600VDC/500A...

Reply to
Marek Lewandowski

przeoczylem to stwierdzenie: masz na nie jakies poparcie? Bo jakos widuje trafa na 50 i wiecej kHz...

Reply to
Marek Lewandowski

:)

? Mam na biurku modul 600VDC/500A...

a ja 1200 A 1700 V ....

Reply to
Rockk

Użytkownik Rockk napisał:

Tyle, że to jest albo 1200A albo 1700V. Nigdy oba na raz ;-)

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

no faktycznie troszeczkre sie pomysliłem...

1600 V @ 1200 A - Eupec - FZ1200R16KF
Reply to
Rockk

Shooter pisze:

Czyżby piecyk indukcyjny? Jeśli tak to ta indukcyjność zbyt "czysta" nie będzie - w końcu skądś musi się to ciepełko brać ;) Ewentualna cewka grzejna będzie pracować w rezonansie? Niestety kompletnie się na tym nie znam - po prostu przypomniały mi się "Nowoczesne zabawki" Wojciechowskiego i opisany tam lampowy piecyk... Pozdrawiam GRG

Reply to
grg12

Marek Lewandowski pisze:

No proste tylko zauważ, że na wyjściu potrzebuję napięcie o kształcie sinusoidalnym.

Reply to
Shooter

Robert_J pisze:

Czemu miałby się nie sprawdzić, przy odpowiednim rdzeniu nie widzę przeszkód ;)

Reply to
Shooter