Napięcia w MAX232

Witam,

Skonstruowałem sobie prosty układ, który komunikuje się z RS232 za pomocą MAX232 (uC to AT89C2051), ale mam jedno pytanie odnośnie napięć. Według noty na pinach VS+ i VS- (pin 2 i 6) powinno być 8.5V i -8.5V.

Fragment schematu jest tutaj:

i u mnie na VS+ (kondensator C1) mam 9.25V, a na VS- (kondensator C2) mam -9,13V.

W dodatku na kondensatorze C3 (pomiędzy pinem 1 i 3) mam 4,65V, a na kondensatorze C4 (piny 4 i 5) mam -9,42V.

Czy tak powinno być? Wszystkie cztery kondensatory to elektrolity 1uF/50V.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam Roch.

Reply to
Roch Brada

pasuje w granicach tolerancji

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Waldemar Krzok pisze:

Dzięki serdeczne, Roch.

Reply to
Roch Brada

Czytam sobie note katalogowa

jedyne miejsce gdzie jest jakaś wzmianka o napięciu na tych pinach jest na schemaciku "Figure 4", która obrazuje typowy schemat aplikacyjny...

Te napięcia pochodzą wprost z powielacza i będą zależeć od obciążenia tych wyjść jako że z pewnoscią nie są stabilizowane... A wiec jeśli mierzysz nieco więcej bez obciązenia to dobrze - te 8.5V pewnie będzie gdy obciążysz układ dopuszczalnym prądem, np. prowadząc transmisję z dużym baudrate.

Generalnie rzecz biorąc nie przejmowałbym się, jest dobrze :-)

Reply to
Pszemol