najprostsze sterowanie impulsowe halogenów

Co możecie polecić do regulacji jasności halogenu 12V/20W, jakiś generator prostokąta o regulowanym współczynniku wypełnienia, najlepiej gotowy scalak (ale dostępny w Polsce!), albo możliwie najprostszy układ, z jak najmniejszą ilością elementów. Regulacja w zakresie 100% (czyli od maksymalnej jasności, ograniczonej tylko rezystancją tranzystora kluczującego) w dół do około 30%.

Paweł

Reply to
Paweł Paroń

Zapomniałem napisać, że chodzi o zasilanie prądem stałym z akumulatora.

Paweł

Reply to
Paweł Paroń

Dnia 7 Oct 2003 06:49:40 GMT, Paweł Paroń snipped-for-privacy@freeland.lublin.pl>

napisał(a):

NE555 albo (Artur, nie śpij! ;-)) jakiegoś małego Atmelka (mogę ci jednego tiny12 smd odstąpić). Ale ZTCP halogeny przy obniżonych/podwyższonych parametrach zasilania przestają być halogenami i skraca się ich żywotność.

Reply to
Marcin Stanisz

On Behalf Of Marcin Stanisz

Nie śpię, tylko z Irkiem właśnie budujemy fabrykę. Zaczęliśmy od maszyn, bo dla nas prostsze od budowlanki ;-)

A tu, to ja bym faktycznie dał jakiegoś AVR'ka. Do wejścia komparatora podłączył układ całkujący z zerowaniem zasilany ze szprych koła, do tego dwa klawisze na wypełnienie PWM'a i oczywiście PWM sterujący IR540.

W wersji wyczynowej, klasa full-wypas dodałbym jeszcze wyświetlacz graficzny z kołowym bargrafem szybkości jazdy, liniowym stanu naładowania akku. i wyliczonym czasem do zaciemnienia całkowitego ;-)

pzdr Artur

Reply to
ziel

W ogóle się zastanawiam czy warto to robić z uwagi na wydajność. Żarówka

20W, gdy ją zasilić takim napięciem, że wydziela się 5W, świeci bardzo kiepsko, dużo słabiej, niż żarówka, która ma nominalnie 5W. Chyba zrobię drugi reflektorek ze słabszą żarówką i przełącznik.

Paweł

Reply to
Paweł Paroń