najprostrzy sygnalizator słabej baterii

Najprostrzy sygnalizator słabej bateri jak w komórkach. Ma męczyć usera o interwencję aż do ręcznego skasowania resetem. Taki generator o małym wypełnieniu. Flip flop z wyjsciem np melodyjki

8 nóżkowy ;)

Na czym zrobić?

Reply to
mariusz

Witam,

Dnia 5.07.09 (niedziela), 'mariusz' napisał(a):

Jakie napięcie baterii? Układ zasilany ma być z tej baterii, czy są dostępne inne napięcia zasilania? Jeśli to aku Li-Ion to można by ATtiny (1.8-5.5V). :) Tylko wyzwalać próbkowanie watchdogiem, albo dodatkowy mikromocowy komparator zewnętrzny dla ciągłego próbkowania... Podstawowa "wada" - trzeba napisać program. :)

Ja chętnie przyjrzałbym się odnodze wątku dotyczącej podłączenia buzzera do portu uC. :)

Reply to
Dykus

Dykus pisze tak:

Może temat baterii zostawmy koncentrując się na sygnalizatorze. Potrzebuję zatrzask wyzwalający jakąś melodyjkę (piszczyk co minutę), nagabująca usera do interwencji. Coś jak w komórce albo pralce.

Z czego można wykorzystać układ i nie narobić się na piechotę (zatrzask stanu awaryjnego plus generator przypomnień)

Reply to
mariusz

mariusz pisze:

ATtiny10.

6-nóżkowy rozmiaru tranzystora SOT23.
Reply to
Adam Dybkowski

Witam,

Dnia 5.07.09 (niedziela), 'Adam Dybkowski' napisał(a):

Ale brak w nim źródła referencyjnego...

Reply to
Dykus

Dykus pisze:

Fakt, dziwne rzeczywiście. Czyli po dołożeniu referencji całość robi się większa niż inne ATtiny

8-nóżkowe. :(

No to może pojechać po bandzie i od razu wejść w serię HVA/HVD do dokładniejszego śledzenia stanu baterii:

ATmega4HVD wygląda smakowicie. Oczywiście nie jako głupi mrugacz/bipczek...

Reply to
Adam Dybkowski

Sun, 5 Jul 2009 23:38:49 +0200 Dykus snipped-for-privacy@spam.wp.pl> napisał:

Żeby Cię jeszcze pognębić :-> dodam że potrzeba jeszcze jakieś złącze do programowania umieścić. Obudowy SO można chwycić takim klipsem 3M-a i nie trzeba umieszczać na płytce nic więcej do zaprogramowania, ale SOT23 to niestety...

Reply to
__Maciek

Witam,

Dnia 7.07.09 (wtorek), '__Maciek' napisał(a):

Spoko, ten procek omawialiśmy na grupie jakiś miesiąc temu - patrz tytuł wątku "6-pinowe procki Atmela". ;)

Reply to
Dykus

__Maciek pisze:

Nie widzę problemu, aby zestawem szpilek testowych (z odpowiedniego typu końcami) dojechać do SOT23-6. Ma je w ofercie m.in. Semicon. Z takich szpilek robimy z firmie testery produkcyjne.

Reply to
Adam Dybkowski

Użytkownik "mariusz" snipped-for-privacy@wremoncie.pl napisał w wiadomości news:h2qbjc$pr6$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

pralki na baterie to jeszcze nie widziałem (MSPANC)

Reply to
Andrzej

Andrzej pisze:

Ludzie radzieccy oraz "dobrzy Niemcy" (z NRD) produkowali coś takiego. Ojciec przywiózł taką siostrze. Nie dość, że zabawka całkiem fajna, to opowiadał, że jego koledzy w podobnych skarpetki w delegacjach prali.

Reply to
Obserwator

Andrzej pisze tak:

i to mówi elektronik? wstyd! :P

mariusz

Wed, 8 Jul 2009 20:17:30 +0200 "Andrzej" <szuwar_ek_wywal@to_wp.pl>

napisał:

:-D

A ja kiedyś jak miałem z 6 lat to miałem taką pralkę. Polskiej produkcji. Wyglądała zupełnie jak Frania, miała tak samo umieszczony wąż do odprowadzania wody, tylko zamiast płaskiego wirnika, miała taki stożkowy, karbowany, sięgający gdzieś do 3/4 wysokości pralki. Zasilanie - bateria 3R12 :-)

Reply to
__Maciek