najprostrzy sygnalizator słabej baterii

Najprostrzy sygnalizator słabej bateri jak w komórkach. Ma męczyć
usera o interwencję aż do ręcznego skasowania resetem. Taki
generator o małym wypełnieniu. Flip flop z wyjsciem np melodyjki
8 nóżkowy ;)

Na czym zrobić?

--
mariusz

Re: najprostrzy sygnalizator słabej baterii
Witam,

Jakie napięcie baterii? Układ zasilany ma być z tej baterii, czy są
dostępne inne napięcia zasilania?
Jeśli to aku Li-Ion to można by ATtiny (1.8-5.5V). :) Tylko wyzwalać
próbkowanie watchdogiem, albo dodatkowy mikromocowy komparator zewnętrzny
dla ciągłego próbkowania... Podstawowa "wada" - trzeba napisać program. :)

Ja chętnie przyjrzałbym się odnodze wątku dotyczącej podłączenia buzzera do
portu uC. :)

Dykus.

Re: najprostrzy sygnalizator słabej baterii

Może temat baterii zostawmy koncentrując się na sygnalizatorze.
Potrzebuję zatrzask wyzwalający jakąś melodyjkę (piszczyk co minutę),
nagabująca usera do interwencji. Coś jak w komórce albo pralce.

Z czego można wykorzystać układ i nie narobić się na piechotę
(zatrzask stanu awaryjnego plus generator przypomnień)

--
mariusz

Re: najprostrzy sygnalizator słabej baterii

pralki na baterie to jeszcze nie widziałem (MSPANC)

--
Pozdrv!
Andrzej

Ludzie radzieccy oraz "dobrzy Niemcy" (z NRD) produkowali coś takiego.
Ojciec przywiózł taką siostrze. Nie dość, że zabawka całkiem fajna, to
opowiadał, że jego koledzy w podobnych skarpetki w delegacjach prali.

--
Miłego dnia!
------------

i to mówi elektronik? wstyd! :P

http://www.worldwideshoppingmall.co.uk/toys/magsons-10083.asp

--
mariusz

Re: najprostrzy sygnali zator słabej bateri i

:-D

A ja kiedyś jak miałem z 6 lat to miałem taką pralkę. Polskiej
produkcji. Wyglądała zupełnie jak Frania, miała tak samo umieszczony
wąż do odprowadzania wody, tylko zamiast płaskiego wirnika, miała taki
stożkowy, karbowany, sięgający gdzieś do 3/4 wysokości pralki.
Zasilanie - bateria 3R12 :-)

--
I really hate this damn machine,
I wish that they would sell it.

ATtiny10.
6-nóżkowy rozmiaru tranzystora SOT23.

Re: najprostrzy sygnalizator słabej baterii
Witam,

Ale brak w nim źródła referencyjnego...

Dykus.

Re: najprostrzy sygnalizator słabej baterii

Fakt, dziwne rzeczywiście.
Czyli po dołożeniu referencji całość robi się większa niż inne ATtiny
8-nóżkowe. :(

No to może pojechać po bandzie i od razu wejść w serię HVA/HVD do
dokładniejszego śledzenia stanu baterii:
http://www.atmel.com/products/avr/bm/product/default.asp?family_id60%7

ATmega4HVD wygląda smakowicie. Oczywiście nie jako głupi mrugacz/bipczek...

Re: najprostrzy sygnali zator słabej bateri i

Żeby Cię jeszcze pognębić :-> dodam że potrzeba jeszcze jakieś złącze
do programowania umieścić. Obudowy SO można chwycić takim klipsem 3M-a
i nie trzeba umieszczać na płytce nic więcej do zaprogramowania, ale
SOT23 to niestety...

--
I really hate this damn machine,
I wish that they would sell it.
Re: najprostrzy sygnali zator słabej bateri i
Witam,

Spoko, ten procek omawialiśmy na grupie jakiś miesiąc temu - patrz tytuł
wątku "6-pinowe procki Atmela". ;)

Dykus.

Re: najprostrzy sygnalizator słabej baterii

Nie widzę problemu, aby zestawem szpilek testowych (z odpowiedniego typu
końcami) dojechać do SOT23-6. Ma je w ofercie m.in. Semicon. Z takich
szpilek robimy z firmie testery produkcyjne.