najmniejszy agregat

W dniu 2012-12-16 01:01, Jawi pisze:

To może poszukaj działki z prądem ?

Reply to
PeJot

Co Ty z tą Hondą? Zaciąłes się? Ja pisze o małym agregacie, poniżej

1kVa.

Bo nikt takiego badziewia nie produkuje.

To moja wina że najmniejszy znaleziony w handlu to tej firmy i w pracy miałem też tej firmy? :) Ten który woziłem cichy był, tylko duży.

I tu mój problem bo ja takie badziewie potrzebuje.

Reply to
Jawi

W dniu 16-12-2012 01:01, Jawi pisze:

Tak się zastanawiam po co Ci agregat... Zasilasz laptopa, komórkę i co jeszcze? Przecież to wymaga małego napięcia. Wiem że może trochę nie od tej strony kombinuję, ale ja bym przeanalizował jakie napięcia i prądy są potrzebne i zrealizował to w formie jakiejś przetwornicy dającej odpowiednie parametry zasilania z normalnego akumulatora samochodowego. Pozbywasz się wtedy zasilaczy sieciowych, a wyposażasz w odpowiednie kable z wtyczkami do zasilania poszczególnych urządzeń.

Sytuacja może się zmienić jak niezbędne jest zasilanie 230V, ale nawet oświetlenie można zrobić na mniejsze napięcie.

Reply to
szod

Jawi napisał:

No to akumulator jest najlepszy (choć niekoniecznie ten rozruchowy). Pytanie tylko, jak go doładowywać. Można szybko i intensywnie, agregatem. Są takie za circa 400 zł, do tego się nadadzą. Ale można też z paneli słoneczych. Taki typowej wielkości 60-ogniwowy w bezchmurny dzień robi ponad 1kWh, czyli więcej niż "pojemność skokowa" prawidłowo eksplatowanego akumulatora samochodowego. Nawet w pochmurny dzień da radę doładować.

Z kolei wspomniane peltiery dobrze pracują wmontowane w dno garnka, z chłodzeniem wodnym albo zupnym. Tak to wzmiankowani Japończycy zrobili.

Reply to
Jarosław Sokołowski

W dniu 16.12.2012 10:19, Jawi pisze:

nie. w dni słoneczne - prawie 50 W. wazne żebyś ładował nim akumulator, a nie planował bezpośrednie zasilanie.

nie wiem. ja planuje sam kupić parę- parnenaście ogniw wielości płyty CD, które niestety dają tylko pół wolta. jednak nie chcę z nich budować wielkiego panelu, tylko każdy z nich zamocować na osobnej "kafelce". taka płytka będize miała kabelelek, wszystkie płytki będą włączane do "sumatora" a w nim będize przetwornica. Oczywiście możesz zbudowac składany wiatrak, ale to też awaryjne źródło zasilania.

JAk bym już miał generator, to bym nie kombinował, tylko go uszczelnił

ToMasz

Reply to
ToMasz