najmniejszy agregat

Nietypową potrzebę mam,
Zastanawiam się nad agregatem, tylko że możliwie najmniejszym i
najbardziej cichym jak się da.
Moc mi wystarczająca w zasadzie kończy się na jakiś ~200W :)
Jest coś takiego na rynku? Najmniejszy jaki znalazłem ma 500W i trudno
to kupić. No i cichy nie jest :)

pozdrowka

--

Re: najmniejszy agregat
Jawi nietypową potrzebę ma:

Z takim małym agregatem, to jak z ratlerkiem. Raczej cichy nie będzie.

Takie moce powinno dać się w miarę łatwo osiągnąć ogniwami Peltiera,
palnikiem i radiatorem. Jacyś Japończycy oferowali podobne rzeczy,
ale można też kombinować samemu. Będzie ciche, choć niekoniecznie
bardzo tanie.

Re: najmniejszy agregat
Nie no, problem z otwartym ogniem, z możliwością przegrzania ogniwa,
wcale nie łatwiejsze od wykonania agregatu nawet we własnym zakresie.
Do różnicy temperatur to radiator może być za mało wydajny.
Same komplikacje z tymi ogniwami zapewne, a sprawność całego układu to
wielki znak zapytania pewnie.

--

Re: najmniejszy agregat

W sprawie tej łatwości, to bym polemizował.

Wielkim znakiem zapytania jest sprawność silnika o mocy ułamka kilowata
wykonanego we własnym zakresie ze szpulki od nici i starej szprychy
rowerowej. Sprawność peltierów używanych do grzania i chłodzenia, to
z tego co pamiętam, typowo troche powyżej 50%. W druga stronę mniej.
Ale zakładam, że osiągnięcie 30%, jak w dużych agregatach może być do
zrealizowania.

Re: najmniejszy agregat

zgadza się, można kupić silnik ~1KM, ale podejrzewam że hałasuje strasznie.

--

Re: najmniejszy agregat

Tego rzędu moc mają silniki motorowerów albo kosiarek do trawy. Mniejsze,
to już tylko modelarskie. Wizg robią potworny. Nie wiem jak z żywotnością
ratlerków (podejrzewam, że jest większa niż bym chciał), ale taki silniczek
też długo nie pociągnie. Może postawmy sprawę jasno: do czego to ma być?
I czy da się określić inne wymagania. Jak sądzę, nie ma to być źródło prądu,
które mieści się w plecaku lub zgoła w damskiej torebce. Czyli raczej
stacjonarne. Zwykle jest sporo różnych sposobów uzyskania energii, nie musi
to być agregat spalinowy.

Re: najmniejszy agregat

Anglicy masowo uzywali 5KM silnikow Hondy, i to dosc ciche bylo - mozna
bylo postawic za przyczepa, i w odleglosci kilku metrow spokojnie przy
stoliku dyskutowac.
No ale to bylo w czasach gdy Honda znaczylo made in Japan :-)

Wiekszosc uzywa jednak spalinowych. Inne okazuja sie zbyt drogie :-)

J.

Re: najmniejszy agregat

Przy 5KM, to i owszem.

Tu chodziło o 0,2kW, a jak się później okazało, to 0,05kW też by było
dobre (tylko zbyt drogie).

Re: najmniejszy agregat

Jadę czasami na działkę, gdzie prądu brak. Mam przetwornicę na 230 i aku
samochodowe. Wystarcza. Jak muszę podładować to biorę do domu lub
podłączam do auta. Na te potrzeby wystarcza na 2 - 3 dni. Głównie
oświetlenie, laptop, czasami zasilenie jakiejś wkrętarki.
Normalny agregat za duży do wożenia i ciężki. A takie małe
walizeczkowate gówienko rozwiązało by mi problem. Znalazłem Honde EX7,
ale cena przeraża. Prawie 4 tys.
A mnie wystarczy 14V i 3 - 5A. A nawet mniej, najwyżej będzie pracować
dłużej.
Cenne rzeczy zostawić się boje bo okradną. Dlatego w miarę małe do wożenia.

--

Re: najmniejszy agregat
Hello Jawi,

Sunday, December 16, 2012, 1:01:24 AM, you wrote:

Silnik od podkaszarki albo małej piły łańcuchowej, dorobić tłumik i
połączyć z alternatorem samochodowym.

Wydajność 3-5A to błąd - przy zbyt niskiim obciążeniu silnik spalinowy
ma małą sprawność. Akumulatory samochodowe można ładować prądem rzędu
1C. I należy z tego korzystac. Zamiast cały dzień pyrkotać byle czym,
naładować akumulator w godzinę i miec to z głowy.

Gotowy agregat można kupić za 300PLN. Cichy nie będzie. Ale nikt nie
broni, zeby pokombinować i dodać tłumik dodatkowy.

 RoMan
Re: najmniejszy agregat
No można, ale kloc, cieżki. Użytkowałem taki z firmy, 2 KW Hondy.
Nie chce mi się tego taszczyć i bagażnika zajmować.
Myślałem, że ze względu na potrzebną mi moc, dostane jakąś chińszczyznę
o wielkości prostownika większego.
A tu widzę klapa.

--

Re: najmniejszy agregat
Hello Jawi,

Co Ty z tą Hondą? Zaciąłes się? Ja pisze o małym agregacie, poniżej
1kVa.

Bo nikt takiego badziewia nie produkuje.

 RoMan
Re: najmniejszy agregat

To moja wina że najmniejszy znaleziony w handlu to tej firmy  i w pracy
miałem też tej firmy? :) Ten który woziłem cichy był, tylko duży.

I tu mój problem bo ja takie badziewie potrzebuje.

--

Re: najmniejszy agregat

To może poszukaj działki z prądem ?

--
P. Jankisz
Re: najmniejszy agregat

Tak się zastanawiam po co Ci agregat... Zasilasz laptopa, komórkę i co
jeszcze? Przecież to wymaga małego napięcia. Wiem że może trochę nie od
tej strony kombinuję, ale ja bym przeanalizował jakie napięcia i prądy
są potrzebne i zrealizował to w formie jakiejś przetwornicy dającej
odpowiednie parametry zasilania z normalnego akumulatora samochodowego.
Pozbywasz się wtedy zasilaczy sieciowych, a wyposażasz w odpowiednie
kable z wtyczkami do zasilania poszczególnych urządzeń.

Sytuacja może się zmienić jak niezbędne jest zasilanie 230V, ale nawet
oświetlenie można zrobić na mniejsze napięcie.

Re: najmniejszy agregat

No to akumulator jest najlepszy (choć niekoniecznie ten rozruchowy).
Pytanie tylko, jak go doładowywać. Można szybko i intensywnie, agregatem.
Są takie za circa 400 zł, do tego się nadadzą. Ale można też z paneli
słoneczych. Taki typowej wielkości 60-ogniwowy w bezchmurny dzień robi
ponad 1kWh, czyli więcej niż "pojemność skokowa" prawidłowo eksplatowanego
akumulatora samochodowego. Nawet w pochmurny dzień da radę doładować.

Z kolei wspomniane peltiery dobrze pracują wmontowane w dno garnka,
z chłodzeniem wodnym albo zupnym. Tak to wzmiankowani Japończycy zrobili.

Re: najmniejszy agregat

poszukaj po ogniwach paliwowych.

http://www.youtube.com/watch?v=ff7hEvfNW0o

Moze jest juz cos co nie jest prototypem ..

http://www.upssystems.co.uk/standby-power-products/fuel-cells/todays-available-commercial-fuel-cell-systems/

Re: najmniejszy agregat
no mam!
http://sklepabmcampers.pl/ogniwo-paliwowe-efoy-1200-p-1110.html

ale poczekam kilka lat zanim stanieją :)

--

Re: najmniejszy agregat

Podoba mi się ta "nośność" :-)

Re: najmniejszy agregat

Zobacz agregaty z silnikiem Stirlinga. Na przykład tu ło

http://www.stirlingmotor.com/leistungsmot.html

Walde