najbardziej energooszczedny desktop w idle

Witam, Probuje dobrac komponenty (zasilacz ATX, plyta, procesor), tak aby pobieraly jak najmniej pradu w stanie idle, atomy i inne odpadaja ze wzgledu na to, ze czasami bede potrzebowal wyzszej wydajnosci

robil, juz ktos z was takie zestawienia i moglby cos polecic?

pozdrawiam, R.M.

Reply to
R.M.

Celeron 3300, ewentualnie PDC 5300 na G31, około 50W w idle. na G41 jest jakby trochę więcej ok 55W. Około 88W w 100% CPU. Nie składałem na razie nic na nowszych AMD ale myślę, że można też zejść poniżej 50W jak się wybierze chipset AMD.

Reply to
Doxent

bardzo zabawne - 50W w idle? wiekszosc nowszych plyt pod amd czy intela zuzywac cos okolo 30W w idle, ale chcialbym zejsc do 20W, wiem ze jest to mozliwowe, kwestia dobrego zasilacza

np core i3 (z integrowana grafika) zuzywa 18W DC

niestety zasilacze sa dziadowskie i z tych 18W DC robi sie 30W AC zgodznie z tabelka

R.M.

Dnia Tue, 16 Mar 2010 17:42:30 +0100, R.M. napisał(a):

20W w idle to żre sam zasilacz.
Reply to
Jacek Maciejewski

a no wlasnie, napisalem ze obecne zasilacze to badziew

Reply to
R.M.

w kwesti uscislenia, zre 20W ale taki z 500-600W, taki 300W to zjada pewnie 10W

PS mazy mi sie zasilacz skladajacy sie z dwoch zasilaczy jednego malego i drugiego duzego, obydwa bez PFC o sprawnosci 90% przy 50% obciazenia, do tego uklad przelaczajacy - jak moc spada i system pobiera 20W wtedy przelacza na maly zasilacz, jak przekracza 80W wtedy wlaczany jest ten duzy

Reply to
R.M.

i przy malym zasilaczu oczywiscie wiatraczek wylaczony, i zupelna cisza

- marzenie? a moze ktos spotkal juz takie rozwiazanie?

Reply to
R.M.

W dniu 2010-03-16 18:33, R.M. pisze:

Trzeba brać sztuki z 80+.

Z dzisiejszych pomiarów kumpla z roboty:

i5 (modelu nie pomnę, ale z wbudowaną grafiką)

2GB RAM Płyta H57 zasilacz 300W 80+ BRONZE

pobór w idle poniżej 40W czyli lepiej niż niektóre Atomy

Żeby było nisko trzeba iść tym tropem i wziąć coś na nowym chipsecie Intela + procka z wbudowaną grafiką. Stare chipsety 945G używane z Atomami mają duży pobór mocy afair 30-40W i kiepskie zarządzanie energią.

Reply to
Gregorius

R.M. pisze:

z praktyki składania komputerów, mogę Ci polecić athlona 64 bit jednordzeniowego. on moze chodzić (jako komputer biurowy) na standardowym radiatorze bez wentylatora. coś jak 486 :)

ToMasz

Reply to
ToMasz

to nic daje, poniewaz sprawnosc >80 to maja ale dla 50% obciazenia, a dla 10% sprawnosc spada do 60

Reply to
R.M.

Dnia Tue, 16 Mar 2010 18:41:02 +0100, R.M. napisał(a):

Ja sobie zalozylem do rutera zasilacz DC na 12v 150W i dalem zewnetrzny zasilacz buforowy (+ aku 42Ah). Ten DC w srodku kompa nawet zadnego radiatora nie ma poza samym PCB (zasilacz jest nieizolowany, za izolacje robi ten zewnetrzny).

Reply to
Jaroslaw Berezowski

W dniu 2010-03-16 18:57, R.M. pisze:

Daje jak się nie przewymiarowuje zasilacza. Idle 40W dla zasilacza 200W wypada na już w okolicach 25% obciążenia gdzie te zasilacze mają już sprawność co >80%. Inna sprawa, że kupienie takiego ATX'a w Polsce (w Europie i na dalekim wschodzi z resztą też) jest ciężkim zadaniem, trafia się czasami TFX albo Flex.

Oddzielna bajka, że zaawansowane funkcje zarządzania energią sprawiają, że PC który ciągnie w idle 40W potrafi się rozkręcić do 200W a wypadało by mieć jakiś zapas jak użytkownik zapragnie dołożyć drugi dysk twardy albo mocniejsza kartę graficzna i dobieranie PSU na styk nie zawsze jest najlepszym pomysłem.

Reply to
Gregorius

pewnie chodzi o pico-PSU, rozwazalem, analizowalem, itd na stronie glownej pisza, ze nie wymaga chlodzenia, a jak wczytalem sie w szczegoly okazalo sie ze przy ponad 50% obciazenia wymaga chlodzenia, a co bedzie jak plyta przekroczy dopuszczalne prady?

Reply to
R.M.

Moze jednak warto rozwazyc Atoma? Ja mam plyte ION-ITX-A-B i z dyskiem

500G 2'5" oraz 2GB ramu (w jednej kosci) ciagnie z _gniazdka_ 20W. Mam jeszcze drugi dysk 1T, ale oskryptowany do wylaczania sie po pol godzinie nieuzywania. Jak to sobie skladalem to staralem sie wybrac najmniej pradozerne i w miare szybkie (VIA odpadla - za wolne toto).
Reply to
Jerry1111

Dnia Tue, 16 Mar 2010 20:28:46 +0100, R.M. napisał(a):

Dokladniej mowiac tego:

Moj system pod obciazeniem wezmie z 70, wiec do polowy sie co najwyzej zblizam. Ale nie sadze, zeby sie grzal mocno. Jezeli wierzyc specyfikacji, to max 10W mocy on rozprasza (trzeba do calosci doliczyc zewnetrzny, mam Merawexa Cameleona).

Reply to
Jaroslaw Berezowski

Użytkownik "R.M." snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news:hno71b$2or$ snipped-for-privacy@news.vectranet.pl...

Najmniej prądu w stanie idle pobiera desktop wyłączony. Chciałbym gorąco zarekomendować ten stan.

Reply to
MC

W dniu 2010-03-16 23:40, MC pisze:

Tyle że wątkotwórcy chodziło o stan "idle", w którym działa system operacyjny tyle że procesor akurat nie ma nic do roboty. Ale jest odpalony np. serwer www i czeka na połączenie.

O to chodziło?

Reply to
Adam Dybkowski

Wszystko dobrze jesli nie musisz sie zdalnie podlaczyc... Tomek

Reply to
Tom

oczywiscie, ze tak :)

Reply to
R.M.

Wszystko dobrze jesli nie musisz sie zdalnie podlaczyc...

->

Wake-on-lan

Reply to
MC