multimetr stacjonarny?

Mam już dość użytkowania stacjonarnego (warsztatowego) multimetrów przenośnych/ręcznych. Nie dość że ciagle baterie padnięte (można by na zasilacz przerobić), to albo się przewraca bo się za kable gdzieś pociągnęło, albo nie widać nic na lcd, bo stoi pod głupim kątem...

Potrzebowałbym podświetlanego lcd/led, trueRMS AC/DC+AC, fajnie jakby zakres prądowy był do 20A a nie 10A, "pomiar diody" do jak-najwyższego napięcia przewodzenia (>3V chętnie, niektóre mierniki ponad 1.5v nie pokazują), pomiar pojemności do ~1000uF mile widziany. Fajnie jakby był szybki (albo przynajmniej bargraf szybki, tzn >10fps, a nie pomiar co 2sekundy)

Zdecydowanie NIE potrzebuję >5 cyfr i laboratoryjnej dokładności, usb/rs232, akumulatora, pomiaru temperatury, wskaźnika stanów logicznych (LO/HI), pomiaru wypełnienia, częstotliwości itp. Od tego mam oscyloskop.

Z tego co na alledrogo widzę:

- UNIT UT803 - 4 cyfry trochę mało, i ten truerms to ponoć dyskusyjny, raczej jest to "RMS dla sinusa", jedyny plus że ten sinus może być do

100kHz a nie 50/100Hz

- UNIT UT804 lepiej, ale nadal jakoś nie mam zaufania do tej marki, ale może się mylę?

- UNIT UT805A - za drogi, bez przesady.

- MASTECH MS8040

- używany GDM 8245 GW INSTEK .. i na tym się wybór kończy. Szukać jeszcze gdzieś czegoś, czy któryś z nich warto wziąć, czy mam sobie wybić z głowy, przybić gwoździem zwykły multimetr do szafki by był pionowo, podłączyć mu zasilacz i nie kombinować?

Reply to
BartekK

W dniu 26.01.2014 o 17:08 BartekK snipped-for-privacy@drut.org pisze:

Niestety kupiłem kiedyś miernik UNIT60A i to się okazało porażką, na początku mierzył dobrze, a teraz jak mu się chce :( dlatego ogólnie odradzam mierniki tej firmy, procesor od przełączania zakresów lubi w nich poszalec i albo pokazuje przekroczenie zakresu albo pierdoły, np bateria

1,5Vtowa potrafi mieć 28V z hakiem :( Co do stacjonarnego to kupiłem taki
cena spora ale adekwatna do możliwości.
Reply to
janusz_k

W dniu 2014-01-26 17:08, BartekK pisze:

Jingiel

W dniu 2014-01-26 22:49, Jingiel pisze:

=

droższy ;)

=
(różnica kosmetyczna - mastech ma dodany pomiar temperatury sondą K)

szybkość "up to 2.5fps" to trochę wolno, truerms do 20kHz też może świadczyć o wiekowości tej konstrukcji.

Reply to
BartekK

Faktycznie 4 cyfry, ale mnie to wystarczy, a cena prawie 1/2 ceny 804-ki.

sundayman

W dniu 2014-01-27 22:08, sundayman pisze:

a co zawiera 805tka:

ekranik lcd z nieczytelnymi cyframi i nieczytelnym symbolem "co

--

| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
BartekK

W dniu 2014-01-26 17:08, BartekK pisze:

Tylko po co zasilacz? Zasilanie bateryjne ma swoje zalety.

Pozdrawiam,

Reply to
Pawe³ Paw³owicz

super profesjonalnie.