MSP430 Launchpad, Could not write device memory

Witajcie,

Swoją przygodę z mikrokontrolerami rozpocząłem kilka dni temu od zestawu TI Launchpad + kostka MSP430G2231. Podstawy programowania mam, śladowe wiadomości z elektroniki również, ale mikrokontrolery to terra incognita. Przeczytałem instrukcję i działałem jak w tutorialu przykazano - CCS v4, przykładowy kod diodomigacza, kompilacja w końcu ok. No i zaczęło się... od błędu zapisu do urządzenia:

MSP430: Trouble Writing Memory Block at 0xc000 on Page 0 of Length

0x4a: Could not write device memory Cannot write to target

Czy możecie dać mi wskazówkę dlaczego nic nie mogę zapisać? Ustawiłem konfigurację zgodną z modelem procesora, próbowałem też uruchamiać Launchpad z drugim procesorem dostarczonym w zestawie i nic. Połączenie z urządzeniem mogę nawiązać (jest podgląd pamięci). Jeszcze jedno: Po tym jak pierwszy raz Code Composer próbował skopiować program do pamięci urządzenia (nie udało się), defaultowy program który wcześniej tam siedział przestał działać. Teraz po podłączeniu Launchpada świeci się tylko dioda sygnalizująca zasilanie.

Bardzo proszę o wskazówki tak potrzebne na początku mojej znajomości z mikrokontrolerami. Co robię nie tak, czego nie sprawdziłem, nie ustawiłem, że nie mogę zapisać programu w pamięci urządzenia? Dlaczego poprzedni program przestał działać? A może powinienem przesiąść się na inny kompilator?

Środowisko: MSP430G2231, Launchpad MSP-EXP430G2, CCS v4, komputer PC, WinXP przez USB

Dziękuję, Darek

Reply to
DarekPe

Ja bym zaczął od sprawdzenia, czy przy programowaniu wszystkie opcje ustawione są tak, jak należy (nie powiem Ci jak, bo mam zestaw LaunchPad, ale nie używałem jeszcze ;P)...

Program przestał działać, bo żeby wgrać nowy program trzeba skasować stary. I ta operacja się powiodła. Z jakiś względów nie możesz zrobić zapisu na nowo. Czyścisz pamięć przed użyciem (Erease)? Nie wiem, może się to robi automatycznie...

Dokładniejszych wskazówek nikt Ci nie poda, chyba, że ktoś miał dokładnie takie objawy jak Ty... możesz szukać w google pod komunikatem błędu, ale ten jest dosyć ogólny....

Reply to
Konop

Dzięki za odpowiedź i wskazówki, jak się okazało słuszne. Pomógł mi kolega z konstruktorzy.org. Miałem źle skonfigurowany program Code Composer, konkretnie nieprawidłową bibliotekę linkera. Po zmianie udało mi się wgrać program, teraz kontroler wesoło i przyjaźnie do mnie mruga ledami :) Na pewno pomachałby ogonkiem jakby miał.

dziękuję, Darek

Reply to
DarekPe